Citat:
Ursprungligen postat av
Harrywinston
Jodå, jag har tänkt igenom det ordentligt. Min lösning är fullständigt logisk och enkel.
Sexuellt överförbara sjukdomar lamslår inte vården men det gör covid om det får härja ostört. Därför kan man kosta på sig att ta hand om syfilis osv utan större problem.
Covid kräver andra metoder, det borde stå klart även för dig nu snart två år in i pandemin. Min lösning är väldigt enkel och skulle förmodligen räcka.
Ge antivaxarna tre veckor på sig att vaccinera sig. Efter det får de klara sig bäst de vill med sitt ivermektin och geishakulor och vad de nu kan hitta på. Men sjukvårdens resurser kommer de inte få ta del av! Problem solved.
Kanske bättre jämföra med andra sjukdomar som angriper lungorna. Luftföroreningar gör många sjuka, rökning likaså, och radon. Kanske viktigare göra något åt det för att frigöra vårdresurser än att tvinga på en hel befolkning ett nytt vaccin vars negativa effekter det är omöjligt att förutsäga. I en pandemi får man räkna med ett visst undantagstillstånd utan att gå bananas med tvångsmedel och maktmissbruk. I ett fritt samhälle får man klättra i berg, köra motorcykel och avstå medicinsk behandling, trots att det ibland leder till ett vårdbehov. Och för all del, man får även röka. Man ska ju ändå ha en himla otur om man skulle behöva läggas in på sjukhus.
De allra flesta skulle inte behöva bry sig om ditt föreslagna vårdstopp för ovaccinerade. Dessutom glömmer du att många numera är "naturligt vaccinerade" vilket på många sätt är bättre och ger ett bredare skydd än artificiell immunitet från ett vaccin framtaget för helt andra varianter än de som varit rådande det senaste halvåret.
Så jag står fast vid min uppfattning att du nog inte tänkt igenom din ståndpunkt. Eller rättare, du har tänkt, fast med din ytterst begränsade tankeförmåga som frestas för mycket av banala och simpla lösningar på komplexa problem.