2004-01-09, 21:54
Moderator
ksvs avatar
Det hjälper inte så mycket att uppdatera sitt antivirusprogram ofta om inte virusföretaget ifråga är på hugget och uppdaterar sin databas.

Jag släppte Troll Downloader
http://www2.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=101180
för snart en vecka sedan (den 3/1) på en av de största sajterna för trojaner ( www.evileyesoftware.com )

Kaspersky lade till den i sin databas som "TrojanDownloader.Win32.Troll" redan efter två dagar. Jag kör McAfee på en annan av mina burkar och de detekterar den fortfarande inte (!).

Tänkte höra med er som kör med andra antivirusprogram huruvida de är på hugget. Är det bara Kaspersky som är riktigt snabba?
Citera
2004-01-09, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksv
Tänkte höra med er som kör med andra antivirusprogram huruvida de är på hugget. Är det bara Kaspersky som är riktigt snabba?

Just om Troll Downloader vet jag inte, men annars så uppdaterar sig mitt Nod32 minst en gång om dagen. Ofta måste väl nån skicka in viruset/trojanen om den är ny och kanske inte så spridd för att AV företagets labb ska analysera den?

Btw: nice program!
Citera
2004-01-09, 22:34
Moderator
ksvs avatar
Tack
Kaspersky har - till skillnad från de flesta andra - folk som dagligen sitter och söker igenom nätet efter nya releaser.
Kolla gärna om Nod32 detekterar den än, om du orkar. Skulle vara intressant eftersom just Nod32 har rykte om sig att vara snabba.
Citera
2004-01-09, 22:41
Medlem
Citat:
Tack
Kaspersky har - till skillnad från de flesta andra - folk som dagligen sitter och söker igenom nätet efter nya releaser.
Kolla gärna om Nod32 detekterar den än, om du orkar. Skulle vara intressant eftersom just Nod32 har rykte om sig att vara snabba.

Försökte faktiskt kolla, eftersom jag inte sett nån lista på vad de skyddar mot, har bara kört nod i kanske 3-4 månader

det här verkar vara vad som finns:
vad som varit med i senaste uppdateringarna (jobbig lista men det verkar vara mkt)
http://www.nod32.com/support/info.htm
och sen en vanlig lista på vad de olika virusen gör
http://www.nod32.com/support/pedia.htm

annars brukar man kunna få fram lista i programmet, men hittar inte det i nod
Citera
2004-01-15, 19:05
Medlem
Red Snakes avatar
Mera tips

Håller fulständigt med de som påtalar eget sunt förnuft som bästa AV.
Stäng av alla "microsoft default" blablabla och var vaksam.

Vore väl om allt var så, men som säkert många med mig så har man ju huset fullt av ungar, ungars kompisar osv. Lunar, Kaaza, MSN och fan och hans moster hehee, därför skaffade jag för några år sen ett AV som då var freeware, hette då InoculateIT. Det var kanonbra, snålt, bra uppdateringsfrekvens osv. Tyvärr tog CA bort det som freeware (ja ni vet, profit blablabla).
Hursomhelst, jag köpte mig en licens (19USD$) och har sen dess köpt årslicenser för runt 12$. Vid vartenda LAN en av mina ungar går på torskar den ena ungen efter den andra medans vår gamle "trötter" (med en ärlig licens hehe) lunkar vidare.

Titta närmare på CA:s EZ-AV här:
http://www.my-etrust.com/

/Red Snake
Citera
2004-01-18, 15:31
Medlem
Skällv sitter jag på AVG 6, välldigt bra tycker jag! Lite ram tar det med..
Citera
2004-01-27, 01:38
Medlem
Deca7000s avatar
har nyss bytt till Panda AV..

Har nyss bytt till Panda AV..är det bättre än norton annars eller?

tyckte det kunde ta sin tid o uppdatera med Norton..
Sen efter jag avinstallerade Norton och installerade Panda AV så hittade den en virus som norton missat..

Trj/Spy.Justin vad e detta för virus ? va gör den för skada?

men jag tror ajg behåller Panda AV Platinum...men det installerades med ett progam som heter System Mechanic 4 Professional...någon som känner till detta program eller? är det bra eller?

mvh
Citera
2004-01-30, 23:57
Medlem
AVG är ruskigt bra. Du kan hitta det på www.download.com
Citera
2004-02-15, 17:22
Medlem
M2ks avatar
Bästa antivirusprogramm, finns det?

Citat:
Ursprungligen postat av Red Snake
Håller fulständigt med de som påtalar eget sunt förnuft som bästa AV.
Stäng av alla "microsoft default" blablabla och var vaksam.

Vore väl om allt var så, men som säkert många med mig så har man ju huset fullt av ungar, ungars kompisar osv. Lunar, Kaaza, MSN och fan och hans moster hehee, därför skaffade jag för några år sen ett AV som då var freeware, hette då InoculateIT. Det var kanonbra, snålt, bra uppdateringsfrekvens osv. Tyvärr tog CA bort det som freeware (ja ni vet, profit blablabla).
Hursomhelst, jag köpte mig en licens (19USD$) och har sen dess köpt årslicenser för runt 12$. Vid vartenda LAN en av mina ungar går på torskar den ena ungen efter den andra medans vår gamle "trötter" (med en ärlig licens hehe) lunkar vidare.

Titta närmare på CA:s EZ-AV här:
http://www.my-etrust.com/

/Red Snake
Eureka (!), äntligen en respons för en av mina absoluta favoriter, även sedan den blev shareware - men varför betala för program+uppdateringar, den finns tillgänglig med s/n... om man vet var man skall leta förstås, hehe...

EZ-AV har dessutom mycket frekventa uppdateringar, och slöar inte ner datorn som Norton och McAffee.

Skaffa dessutom Webroot's SpySweeper, man blir överraskad över hur mycket spyware, adware, callers och skit-cookies som gömmer sig i burken. Även denna juvel finns tillgänglig som warez, inkl fungerande uppdateringar.

Ett litet gratisprogram som kan rekommenderas är AnalogX ScriptDefender (nu version 1.02), där man själv väljer vilka filtyper som skall öppnings-spärras, om man skulle dabba sig av misstag. Nedladdning endast 222 kB härifrån, _http://www.analogx.com/contents/download/system/sdefend.htm

/M2k
Citera
2004-02-15, 18:52
Bannlyst
Citat:
Tack
Vet inte om jag tycker nod32 är så snabba kaspersky är ju klart snabbare.
Sen klara ju nod32 inte av många packare
Citera
2004-02-19, 15:33
Medlem
snousers avatar
Error...

Jag har ett litet problem när jag ska söka efter virus i datorn. Efter 2 min så säger den ungefär att Norton kunde inte fortsätta för att ett alvarligt fel påträffades...vad är det för fel? Jag har ladda ner prg så jag har ingen suport på de hela.
Citera
2004-02-19, 15:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snouser
Jag har ett litet problem när jag ska söka efter virus i datorn. Efter 2 min så säger den ungefär att Norton kunde inte fortsätta för att ett alvarligt fel påträffades...vad är det för fel? Jag har ladda ner prg så jag har ingen suport på de hela.
mmm svårt fall det där, det kan vara nätverksinställningarna som har knasat sig i windows.. Testa o ändra mac-adressen till bara nollor så funkar det nog, för du är antagligen infekterad med ett bootvirus som heter tjernobyl (CIH) sök på nätet så får du info om det.. www.google.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in