2005-07-18, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
Allt som oftast räcker det ju att låta KAV scanna bara C:\ det är i allmänhet ändå där alla trojaner lägger sig, och sen kan du ju scanna nån partion i taget, annars ska ju NOD32 vara snabb och bra

Det har du så rätt i, men vad jag vet finns det ingen inställning i KAV som låter dig välja vad en "full scan" skall innehålla.
Man kan ju scanna manuellt men då har man hela tiden den irriterande triangel och pratbubblan från KAV om att
"Your computer has not been fully scanned for a long time" fast det bara är typ 15 dagar sen senast.

Skulle helt klart byta till NOD32, men tycker att det låter lite svagt med bara 87% i hittade virus eller vad de nu hadde ....
Citera
2005-07-18, 19:41
Medlem
snowman666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taiger
Det har du så rätt i, men vad jag vet finns det ingen inställning i KAV som låter dig välja vad en "full scan" skall innehålla.
Man kan ju scanna manuellt men då har man hela tiden den irriterande triangel och pratbubblan från KAV om att
"Your computer has not been fully scanned for a long time" fast det bara är typ 15 dagar sen senast.

Skulle helt klart byta till NOD32, men tycker att det låter lite svagt med bara 87% i hittade virus eller vad de nu hadde ....
För den äldre 4.5 bara högerklicka i controlcenter och välj properties, sen är det enkelt att välja vad som ska scannas... bör finnas liknande i 5.0 med!
(jag använder den pga att den har regkey till okt 2007)
Citera
2005-07-19, 19:40
Medlem
Son of Foxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taiger

Bekymra dig inte om vilket resultat NOD32 eventuellt hade. (Naturligtvis finns det enskilda tester som visar att Kaspersky också är skit men det betyder som sagt väldigt lite.) För det första bör inte ett enda test vara avgörande för ditt val och för det andra har NOD32 sedan ett par månader tillbaka utökats med en antispywaremodul. Mig veterligt finns det inget jämförande test värt namnet med "nya" NOD32.
Testa du NOD32, jag är övertygad om att du kommer att bli mer än nöjd.

/Son of Fox
Citera
2005-08-07, 07:31
Medlem
brandvägg då?

Sitter med norton anrivirus o brandvägg som jag hatar. Dax att byta. NOD32 verkar ju bra men om man köper det så följer ju ingen brandvägg med. Köper man Kaspersky Security Suite för typ 720:- så får man både och. Hur har ni gjort? Vad har ni för brandväggar?
Citera
2005-08-07, 10:27
Medlem
contrerass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabarber
Sitter med norton anrivirus o brandvägg som jag hatar. Dax att byta. NOD32 verkar ju bra men om man köper det så följer ju ingen brandvägg med. Köper man Kaspersky Security Suite för typ 720:- så får man både och. Hur har ni gjort? Vad har ni för brandväggar?

Beställde det här till mitt databygge,bra paketpris.
ESET Nod32 Antivirus System (1år) + Agnitum Outpost Firewall Pro
http://www.webhallen.com/prod.php?id=40085
Citera
2005-08-07, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av contreras
Beställde det här till mitt databygge,bra paketpris.
ESET Nod32 Antivirus System (1år) + Agnitum Outpost Firewall Pro
http://www.webhallen.com/prod.php?id=40085

Det kör jag på. Tack för tipset!!
Citera
2005-08-10, 23:30
Medlem
Kör själv Kaspersky Pro, det är bäst just nu (se länk nedan).
http://www.virus.gr/english/fullxml/default.asp?id=69&mnu=69

Brandvägg köra jag Kerio Personal Firewall 4. Gratis och en av de bästa. Det enda man missar i gratisversionen är typ web filtering.
Citera
2005-08-11, 08:28
Medlem
Son of Foxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIFference
Kör själv Kaspersky Pro, det är bäst just nu (se länk nedan).
http://www.virus.gr/english/fullxml/default.asp?id=69&mnu=69

Brandvägg köra jag Kerio Personal Firewall 4. Gratis och en av de bästa. Det enda man missar i gratisversionen är typ web filtering.

Säger du det? I denna länk kommer Kaspersky först på sjätte plats.
Man kanske inte kan påstå att något "är bäst just nu" genom att hänvisa till en ynka källa.

/Son of Fox
Citera
2005-08-11, 10:22
Medlem
King Grubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Son of Fox
Man kanske inte kan påstå att något "är bäst just nu" genom att hänvisa till en ynka källa.

/Son of Fox

Inte Pro-versionen.

Kaspersky Personal Pro är överlägset bäst.

Någon som sätter ihop en lista där Norton hamnar före t ex Dr Web och där PC-Cillin och AVK toppar... pratar goja eller är köpt.
Citera
2005-08-11, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Son of Fox

/Son of Fox

Man kan bör läsa lite noggrannare innan man svara så som du gör?

Tihi, fnissar bara lite åt din signatur... tihi
Citera
2005-08-11, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Inte Pro-versionen.

Kaspersky Personal Pro är överlägset bäst.

Någon som sätter ihop en lista där Norton hamnar före t ex Dr Web och där PC-Cillin och AVK toppar... pratar goja eller är köpt.

Hehe :P

Verkar dock som att Norton skärpt sing lite. Deras pro- resp. corp-version ligger ju i topp i den länken jag postade t.om.
Citera
2005-08-11, 10:53
Medlem
Son of Foxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIFference
Man kan bör läsa lite noggrannare innan man svara så som du gör?

Tihi, fnissar bara lite åt din signatur... tihi

Eh, vad är det jag inte läst, ditt inlägg eller sajten jag länkade till? Min poäng är att uttalanden som "är bäst just nu" och "överlägset bäst" ska användas först när man har ordentligt med kött på benen, inte när en magkänsla hos den som kör programmet infunnit sig. Länken jag bidrog med visar de mest populära antivirusprogrammen enligt den sajten. Det är ungefär lika intressant som att hänvisa till EN sida som gjort ett test enligt de kriterier som passar den mannen vid just det tillfället. Ironin kanske inte var solklar för alla och det beklagar jag...

Läs själv några av de inlägg jag gjort tidigare i forumet så kanske du fattar vad jag menar.

(Kaspersky är naturligtvis ett av de absolut bästa AV-proggen på marknaden. Bäst? Nja, det beror på vilka aspekter man tycker är viktigast...)

/Son of Fox
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in