2022-01-10, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Här har du en lista på svenska rappare. Flera av dem är dock inte aktiva längre (vad jag vet) och alla är inte från Stockholm.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kategori:Svenska_rappare

Listan är ofullständig, finns väldigt många mer rappare som är halvkända i sina områden. Ta tex Sickan från vårby, kan lika gärna vara en sån här gubbe som släppt 3 låtar och råkat ha 1 låt med någon känd artist.
Citera
2022-01-10, 11:12
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ollekeramik
Listan är ofullständig, finns väldigt många mer rappare som är halvkända i sina områden. Ta tex Sickan från vårby, kan lika gärna vara en sån här gubbe som släppt 3 låtar och råkat ha 1 låt med någon känd artist.

Visst är det så. Om det skulle ske häktningsframställan i dag är det väl också bara en tidsfråga innan någon slänger upp informationen här.
Citera
2022-01-10, 11:15
Medlem
Vem är rapparen?
Citera
2022-01-10, 11:23
Medlem
gronagubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piledriver
Vem är rapparen?

sebbe staxx
Citera
2022-01-10, 14:09
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag börjar fundera på om det ens finns någon kriminell som inte är "rappare".

och världskändis.....
Citera
2022-01-10, 14:56
Medlem
Stämmer det att det handlar om dumletönten?
Citera
2022-01-10, 15:05
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag börjar fundera på om det ens finns någon kriminell som inte är "rappare".

Det är nog en rätt stor andel kriminella som inte är rappare. Precis som att alla rappare inte heller är kriminella.
Citera
2022-01-10, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Stämmer det att det handlar om dumletönten?

Det har jag svårt att tro, enligt ursprunglig post ska den civila polisen känt igen rapparen.. det lämnar väll en 3-5 rappare som har någon som helst igenkänningsfaktor i detta land? Eller en sjukt insatt rap polis 🤔

Ken Ring (sjuk)
Dogge (gammal)
Einar (död)
Yasin
DreeLow
Citera
2022-01-10, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soldi
Det har jag svårt att tro, enligt ursprunglig post ska den civila polisen känt igen rapparen.. det lämnar väll en 3-5 rappare som har någon som helst igenkänningsfaktor i detta land? Eller en sjukt insatt rap polis 🤔

Ken Ring (sjuk)
Dogge (gammal)
Einar (död)
Yasin
DreeLow

Å andra sidan är det väl inte orimligt att en polis som jobbar i Stockholm känner igen Dumle snarare för hans kriminalitet, inblandning i DP och inte från hans (knappt existerande) musikkarriär. Kan tänka mig att flera poliser känner igen flera rappare utifrån deras brott och inte utifrån deras musikvideos direkt. Krävs nog ingen ”insatt rap polis för det”
Citera
2022-01-10, 16:09
Medlem
galengreks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
"En ledig polis kände igen honom" Ja, det brukar heta så när man skickar en civilare efter ett annonymt tips, eller ett tips från utländsk underättelsetjänst...

Och det är fel menar du? Du vet väl att en polis som inte är tjänst skall ingripa om det behövs, även ute i det civila.
Citera
2022-01-10, 16:20
Medlem
Vänta.. kan de vara 1Cuz?
Citera
2022-01-10, 16:40
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XX1
Jag tror inte det är Yasin, då han inte riktigt pysslar med varken utpressning och precis blivit släppt, han har ju cash redan. Dumle har bara gjort en låt med adel och han är ändå blurrad. Jag skulle tippa på någon yngre stjärna som vill klättra i gamet, därav lägger jag min röst på VC barre. Gjort musik med Einar, ADAAM, är brottsaktiv och har åldern inne för att komma undan lindrigt och bygga bra status/rykte i de världarna.
fast dessa är ju inte kända...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in