2022-01-10, 13:45
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Så är det. De har inget att komma med. Vaccinet skyddar mot allvarlig sjukdom. Det är bra. Hemarbete tror jag också dämpar smittspridningen. Resten av råden och rekommendationerna är bara snömos och skulle lika gärna kunna tas bort. Håller man skolorna öppna för 2 miljoner spelar det nog inte så stor roll om man sitter 10 eller 15 vid ett bord eller om man inte får dricka alkohol efter 22.
Mest trams de hade att komma med, Lite småskrattande och statsministern kunde inte håll ordning på när de nya fantastiska restriktionerna skulle införas.
Hon sade 14:e men i själva verket var det 12:e
Citera
2022-01-10, 13:47
Medlem
vinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Blablablabla ovaccinerade...blablablabla...gå och vaccinera dig.

Jaja, vi har hört det nu, men nu hör jag också att det är covid-19 och andra infektioner som "pressar" sjukvården. Har vi restriktioner att vänta varenda djävla influensasäsong framöver, eller vad menas?
För övrigt besökte jag sjukvården med min stackars svärfar så sent som i fredags, och det såg banne mig allt annat än ansträngt ut på sjukhuset.

Ni har nog drabbats av "medial delirium tremens" , vilket inträffar efter intag av medier med presstöd, som kan ge upphov till syner där t.ex tomma sjukhus-korridorer fylls med folk, där några hela tiden skriker vaccination....med vissa avbrott av benbrott....och politiker som kommit till fel tv-studio...
Avhjälpes med en promenad i frisk luft och besök på alternativa internet-sidor som inte betjänas av guggle..goebbels...

Citera
2022-01-10, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Mest trams de hade att komma med, Lite småskrattande och statsministern kunde inte håll ordning på när de nya fantastiska restriktionerna skulle införas.
Hon sade 14:e men i själva verket var det 12:e

Man lyckades få in lite om städhjälpen och Putin också.
Citera
2022-01-10, 13:58
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saber80
Ja det är nog den enda som kommer ha någon sorts effekt. Men det är ju "tråkigt" för oss alla som måste ta sig in till jobbet. Utbildning inställt på jobb idag pga läget, så det fick bli en extra ledig dag istället. Ska bli spännande tider från och med imorgon alltså. Får se hur föräldrar gör med barnen, var ett lite mindre antal under förra vintern/våren med rådet om hemarbete. Men det berodde nog mest på att vi hade massiv spridning lokalt.

Har sambo som jobbar på skola. Föräldrar lämnar sjuka barn till skolan oavsett om de jobbar hemma eller åker in till jobbet. De får ringa efter föräldrar hela tiden.... O föräldrarna är lika förvånade varje gång att barnen e snuviga. De var ju så pigga o friska hemma;-)
Citera
2022-01-10, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Man lyckades få in lite om städhjälpen och Putin också.

Inte ens journalister som publicerar alarmistartiklar konstant bryr sig särskilt mycket om pandemin länge.
Citera
2022-01-10, 14:06
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Så är det. De har inget att komma med. Vaccinet skyddar mot allvarlig sjukdom. Det är bra. Hemarbete tror jag också dämpar smittspridningen. Resten av råden och rekommendationerna är bara snömos och skulle lika gärna kunna tas bort. Håller man skolorna öppna för 2 miljoner spelar det nog inte så stor roll om man sitter 10 eller 15 vid ett bord eller om man inte får dricka alkohol efter 22.

Varför ska vi fördröja det oundvikliga mer än nödvändigt för?
Du kommer bli infekterad IMBILDEN oavsätt restriktioner.

Jag är dubbelvaccinerad och fick det i helgen, som vilken förkylning som helst.

Det är ett jävla tjat om att inte överbelasta vården men det verkar inte gå med Omikron. Titta på DK dom kör på och det funkar fint.
Det finns inte ett enda land där vården kollapsat till följd av Omikron.
Men det är klart "om två veckor"
Citera
2022-01-10, 14:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Inte ens journalister som publicerar alarmistartiklar konstant bryr sig särskilt mycket om pandemin länge.

-
Senast redigerad av Lokatten66 2022-01-10 kl. 14:21.
Citera
2022-01-10, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok

Läget är fortfarande allvarligt i pandemin.
Citera
2022-01-10, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Har sambo som jobbar på skola. Föräldrar lämnar sjuka barn till skolan oavsett om de jobbar hemma eller åker in till jobbet. De får ringa efter föräldrar hela tiden.... O föräldrarna är lika förvånade varje gång att barnen e snuviga. De var ju så pigga o friska hemma;-)

Barn är väl snuviga 90% av tiden November till Februari/Mars - särskilt yngre barn som inte lärt sig snyta sig ordentligt.
Citera
2022-01-10, 14:22
Bannlyst
Lena Hallengren bryr sig om pandemin. Hon säger att vaccinpass kan införas i större utsträckning i ett senare skede.

Varför?

Alla remissinstanser som uttalat sig har kommenterat att det är viktigt att den typen av insatser är tillfälliga.

Nu vill hon ha dem jämt? och komma överens med övriga EU om dem?

(Ursäkta, men jag är bara så trött på hennes obegripliga attityd.)
Citera
2022-01-10, 14:25
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Läget är fortfarande allvarligt i pandemin.
Främst vad gäller maktmissbruk hos politiker som frossar i tvång och kränkningar av människor. Det är tusen gånger värre än den lilla pandemin och betydligt svårare att göra någonting åt.
Citera
2022-01-10, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Främst vad gäller maktmissbruk hos politiker som frossar i tvång och kränkningar av människor. Det är tusen gånger värre än den lilla pandemin och betydligt svårare att göra någonting åt.

På bara en vecka har sjukhusinläggningarna ökat med flera hundra personer, kollapsen kan komma i Februari om man inte lyckas minska smittspridningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in