2022-01-10, 12:40
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoaxwatch
Försök fatta, försök..

Denna GM fick sin bägare att rinna över på grund av "pandemin"

Skolungdomarna har varit isolerad i längre tid och inte kunnat gå till skolan.
Och i skolan träffar man vänner och umgås IRL. Detta är väldigt viktigt för sin sociala utveckling, röra vid varandra, inspirera varandra ect. ect

Annars utvecklar man psykisk ohälsa, och detta blir resultatet...
Nu vet vi inte om detta var fallet just nu. Men visst har den psykiska ohälsan, supandet & en massa annat ökat under pandemin.
Citera
2022-01-10, 12:46
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurlpower
Tänker också att han tillhörde den klassen och att de inte såg att han hade kniv utan endast börja hugga hejvilt mitt från ingenstans. Hade det varit någon annan elev från skolan som inte tillhörde klassen hade väl läraren bett personen att lämna klassrummet.

Rimmar illa med uppgiften att han var maskerad och spelade hög musik. Jag ser inte framför mig att han i klassrummet plötsligt satte på sig mask, börjar spela hög musik och därefter tog fram kniven.

Edit: Glöm ovanstående. Uppgiften om hög musik och maskering verkar endast vara en tråduppgift.
Senast redigerad av Troian 2022-01-10 kl. 12:51.
Citera
2022-01-10, 12:55
Medlem
hijodejuans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Rimmar illa med uppgiften att han var maskerad och spelade hög musik. Jag ser inte framför mig att han i klassrummet plötsligt satte på sig mask, börjar spela hög musik och därefter tog fram kniven.

Edit: Glöm ovanstående. Uppgiften om hög musik och maskering verkar endast vara en tråduppgift.

Nej det står i DN att han hade svart ansiktsmask och en högtalare som spelade musik.
Dessutom är den gripna 18 år medan den skadade är 16 så det var nog inte hans klass...
Citera
2022-01-10, 12:58
Medlem
Citat:

Uppgiften finns även i DN:
Citat:
– Han kom in i vår klass med musik i en högtalare och svart coronamask. Vi trodde först att det var ett prank, säger en av eleverna i den klass där dådet inträffade.
https://www.dn.se/sverige/tva-skadade-efter-knivskarning-pa-gymnasieskola/
Citera
2022-01-10, 12:58
Medlem
Musslan39s avatar
Citat:

Uppgifterna står i tidningarna också… angående mask och musik
Citera
2022-01-10, 12:59
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hijodejuan
Nej det står i DN att han hade svart ansiktsmask och en högtalare som spelade musik.
Dessutom är den gripna 18 år medan den skadade är 16 så det var nog inte hans klass...
I Kristianstadsbladet står det att det var "en elev på skolan"
Enligt en av klasskamraterna hade en elev tagit med sig en kniv till skolan.
https://imgur.com/a/1ODVZFQ
Citera
2022-01-10, 13:03
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Termen incel är ju väldigt mycket äldre än vad 4chan är. Och att reducera det till att man inte får ligga är att förenkla det. Även om det inte finns någon enhetlig ideologi bakom, så är det ju en form av rörelse, med egna forum och begrepp.

Nu tar du ut vänstersvängarna rejält när du ska begreppsförklara för oss mindre vetande. Nej incel betyder inget annat än, får inte ligga.

Resten av din förklaring är bara kreativa försök att se ned på redan marginaliserade "svenska" män. genom att iklä dem en massa andra negativa egenskaper.

Rimligen borde Afghanska ensamkommande var mer incel än några andra. Detta trotts kåta gamla väntsertanter som letar toyboys att utnyttja för sina lustars skull.

Normal sett betraktas ju att utnyttja för sin egna lustars skull som mycket fullt men undantag görs om man är en människa som gör det av goda motiv.
Citera
2022-01-10, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
I Kristianstadsbladet står det att det var "en elev på skolan"
Enligt en av klasskamraterna hade en elev tagit med sig en kniv till skolan.
https://imgur.com/a/1ODVZFQ

Den gripne är under 18 år, mellan 15 till 17 står det så ingen har gått ut med att han är 18år
Citera
2022-01-10, 13:06
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurlpower
Nej för att vara vit är inget hat mot folkgrupp, idioten som skrev inlägget tidigare var specifik mot en folkgrupp vilket inte är ok.

Girl lilla du kan inte bestämma vad som är okej här på flashback.
Citera
2022-01-10, 13:11
Medlem
Låter som en full finne som ville få polarna att dansa tango.
Citera
2022-01-10, 13:12
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Nu tar du ut vänstersvängarna rejält när du ska begreppsförklara för oss mindre vetande. Nej incel betyder inget annat än, får inte ligga.

Resten av din förklaring är bara kreativa försök att se ned på redan marginaliserade "svenska" män. genom att iklä dem en massa andra negativa egenskaper.

Rimligen borde Afghanska ensamkommande var mer incel än några andra. Detta trotts kåta gamla väntsertanter som letar toyboys att utnyttja för sina lustars skull.

Normal sett betraktas ju att utnyttja för sin egna lustars skull som mycket fullt men undantag görs om man är en människa som gör det av goda motiv.

Varifrån hämtar du din definition av incel?

Men jag håller med dig om att det inte finns något i sak som hindrar att en afghan kan vara incel.
Citera
2022-01-10, 13:22
Medlem
Citat:
Varifrån hämtar du din definition av incel?

Men jag håller med dig om att det inte finns något i sak som hindrar att en afghan kan vara incel.

Incel = Involuntary celibate = Ofrivillig celibat = En som ofrivilligt och besviket aldrig får doppa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in