Citat:
Ursprungligen postat av
Quandmeme
aldrig.
eftersom dom alltid kan skylla på att det kostar att bygga ut osv så har dom fritt fram att höja biljettpriset och utöka reklamen osv
Jag ser din poäng och jag vet att det till viss del är så. Men bör vi inte också ställa oss frågande.
Om alla nya projekt utfärdat av stat ska finansieras i form av mera kostnader för biljetter exempelvis, vart går den budgeterade skatt överflöd?
Sorry, jag är lite dåligt insatt just i hur såna beslut tas och pratar öppet och frågande kring det.
Stockholm kommun beslutar en ny linje skall byggas med tunnelbanan. (Redan här är jag ovetande.)
- Utgår dem från den budget som de har att röra sig med eller beslutas även påläggsavgiften för biljetterna i samband med planeringen?
-Varför begär man ett sådant påkostat projekt utan att först beta av tidigare? Alltså, gå efter budget?
Jag tänker mig att samhällsutvecklingen spelar sin roll här. Där allmänheten kanske behöver ett tbana-system för att hantera sin vardag (nybyggda områden, företag) men också för öppna upp för fortsatt utveckling som resturanger och serviceinriktade yrken.
Kan någon politiker eller jävla ekonom bidra lite kunskap för stackars borgare.