2022-01-09, 23:02
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ano123nym456
Vilket är skitsnack? Att testet stämmer? Du menar att man ska utgå från att det test man tar inte stämmer? Om jag testar positivt ska jag alltså gå till jobbet som vanligt?

Eller menar du att det är omöjligt att hans immunförsvar fått stryk av sprutorna?

Du vet vad jag menar!

Vaccinet dödar inte ditt immunförsvar.. Fattar inte att ni låter andra länders underrättelsetjänster lura er så gravt. Är ni verkligen så jävla lättlurade?
Hoppas inte det blir krig här.. Er lurar man ju på två timmar att Putin är din nya chef..
Citera
2022-01-09, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Fy fan vilket jävla skitsnack!

Varför går du ens på sånt skit? Sluta läsa dina nyheter på internets soptipp!

Det är ju du som snackar sån jävla skit. Förstår att du kallar dig enstöring. Vidga dina vyer. Öppna ögonen och se hur folk mår i samhället! Vilka går omkring och är sjuka stup i kvarten. Inte är det de ovaccinerade i alla fall.
Citera
2022-01-09, 23:19
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrightFuture
Ha ha den bet tydligen. Det var skönt att läsa. Tack du gjorde min dag! 🤗

verkligen inte!

Jag blir bara nervös över att veta att det mitt ibland oss andra normala individer promenerar omkring folk som är så in i helvete lättlurade.
Det är helt sjukt att man vid detta laget vet precis vilka argument som kommer komma ur er.
Det är liksom så det är upplagt.

Nu har jag förstått att DU inte är helt övertygad om allt du läser, men att din rädsla för att det skulle kunna stämma gör att du går bananas..

När Putin knackar på våra grannars dörr, så kommer ni vara perfekta offer för ryssens missinformation..
Citera
2022-01-09, 23:21
Medlem
Citat:
Du vet vad jag menar!

Vaccinet dödar inte ditt immunförsvar.. Fattar inte att ni låter andra länders underrättelsetjänster lura er så gravt. Är ni verkligen så jävla lättlurade?
Hoppas inte det blir krig här.. Er lurar man ju på två timmar att Putin är din nya chef..
Vem har sagt något om att det dödar immunförsvaret? Varken du eller jag vet hur det påverkar immunförsvaret men förhoppningsvis kommer vi få ordentliga svar på det. Vi kan i dagsläget inte avfärda att det påverkar immunförsvaret negativt.
Citera
2022-01-09, 23:22
Medlem
Citat:
verkligen inte!

Jag blir bara nervös över att veta att det mitt ibland oss andra normala individer promenerar omkring folk som är så in i helvete lättlurade.
Det är helt sjukt att man vid detta laget vet precis vilka argument som kommer komma ur er.
Det är liksom så det är upplagt.

Nu har jag förstått att DU inte är helt övertygad om allt du läser, men att din rädsla för att det skulle kunna stämma gör att du går bananas..

När Putin knackar på våra grannars dörr, så kommer ni vara perfekta offer för ryssens missinformation..

Hilarious…😂. Putin i två inlägg i rad. Vad har han med detta att göra? Nej du enstöring. Sov nu så gott och dröm söta CCCP-drömmar.
Citera
2022-01-09, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Men av någon anledning har de inte tagit upp fetma under BMI 40. Då kan det väl inte vara den mer måttliga fetman i sig som betyder något, utan högt blodtryck, diabetes etc.? Att vissa sköterskor "tycker" att många patienter är feta betyder kanske inte så mycket som du vill tro. Så vanligt som övervikt är så måste det vara massvis av överviktiga som aldrig är ens i närheten att hamna på sjukhus på grund av virus. Sen får du tycka vad du vill. Den värsta riskfaktorn verkar vara att vara man. 70 % av alla på IVA är nämligen män. Borde vi inte därför betrakta manlighet som en allvarlig sjukdom?
Sorry men det här med BMI 40 verkar vara rent nys!
”Nu har ett stort antal studier från hela världen visat att personer med övervikt och fetma har en ökad risk för att drabbas av allvarligare infektion, behöva syrgas och intensivvård. Risken ökar redan vid bmi över 25 och stiger sedan successivt ju högre bmi en person har. Nyligen visade en studie från den amerikanska smittskyddsmyndigheten CDC att av dem som vårdats på sjukhus för covid-19 hade 51 procent fetma och 28 procent övervikt. Risken för allvarlig sjukdom och behov av intensivvård ökade med stigande bmi. Det gjorde även risken för dödsfall.

Enligt en rapport från World Obesity Federation som publicerades i mars är dödsfallen i covid-19 tio gånger högre i länder där mer än hälften av den vuxna befolkningen klassas som överviktig. Näst efter hög ålder visar forskningen att kroppsvikt är den största riskfaktorn för att drabbas allvarligt av covid, skriver författarna till rapporten.”
https://www.vardfokus.se/halsa/risken-okar-med-stigande-bmi/
Citera
2022-01-09, 23:28
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ano123nym456
Eller så stämmer testet och ditt immunförsvar har blivit förstört av vaccinet.

Oavsett så har du åtminstone förstått nu att det inte är ett riktigt vaccin du har tagit. Det enda du kan göra är att inte ta fler sprutor och att förbättra ditt immunförsvar på andra sätt.

Hur förstörs det? Utveckla gärna.

Det har inte blivit bättre iaf. 2020 var jag ovaccinerad och då hade jag ett rätt enkelt sjukdomsförlopp. Hade inte en sjukdag på många år.

Efter vaccination i somras har jag råkat ut för bakterieinfektioner som fått mig att hamna på sjukhuset då jag riskerade blodförgiftning. Hade inget sår eller någonting som tydligt visade varför.
Senast redigerad av Triremer 2022-01-09 kl. 23:31.
Citera
2022-01-09, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja du har fel som vanligt, men fortsätt du upprepa det, snart får du nog rätt när omikron tar fart.
Tar fart? Den har redan tagit fart. Sen är det kul att du felar mig samtidigt som du verkar tro att vi har lyckats testa nästan varenda kotta av de smittade i Sverige..Galet!
Citera
2022-01-09, 23:31
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Jag har haft konstiga symptom sedan nyårsdagen. Först trodde jag att jag bara var väldigt bakis och uttorkad och det var därför jag fick en vagel på höger öga. Jag var enormt bakis. Dagen efteråt städade jag hemmet med starka medel som kanske inte var bra för ögonen.

Sedan börjar kroppen bli mysko. Jag får skitont i ländryggen, tandköttet blir infekterat och blöder, jag får en böldliknande finne på låret (har aldrig finnar där någonsin).

Därefter fick jag slem och ont i halsen, blev jävligt snorig och täppt i näsan. Vaknade ofta helt svettig. Kände mig svag och trött.

Nu testar jag för covid och det visar negativt. Tror dock inte det stämmer. Jag är dubbelvaccinerad och har haft corona innan. Det verkar inte hjälpa ett skit mot den nya varianten. Flera i min närhet har testat positivt. De har mest varit förkylda, inga konstiga symptom.

Någon dag senare fick jag ögonlocksinflammation på höger öga. Sedan vagel på vänster öga. Därefter bakterier i ögat (bakteriell conjunctivitis) och även internal hordeolum med var och smärta. Fått antibitotika i form av ögondroppar och nu är det lite bätte. Baddar ögonen och har masserat ut var från där det är en gul prick på insidan av ögonlocket. Det verkar som att viruset sänkt immunförsvaret och låtit stafylokocker och andra bakterier föröka sig i ögon, tandkött, bild varbölder och röda tår.

Nu är jag fortfarande rätt seg, ser dimmigt och dubbelt och smak och luktsinne försvann plötsligt. Gick från 100% till kanske 10% på 1-2 timmar.

Jag utgår ifrån att testet visade fel och jag har omikron. Jag känner mig inte jättesjuk men symptomen är obehagligare än vad jag hade med den tidigare varianten hösten 2020. Då hade jag hög feber osv men det var bara riktigt obehagligt i någon timme sen kände jag mig bra igen. Det var bara det att doftsinne och smak försvann några veckor. Men bölder, blödande tandkött, röda tår, varfyllda ögon. Jag har aldrig haft det innan och nu kommer allt på en gång. Det är helt sjukt.

Är hälsosam i övrigt och stor och stark.

Är lack på kinesjävlarna som ska käka allt skit alternativt läckt ut det från labbet i Wuhan.

Vaccinationerna ger fan inte mycket skydd. När jag tänker vaccin ska det ge fullständigt skydd. Om vaccinen lindrar symptomen så undrar jag vad för sjuka symptom jag hade fått annars. Vaccin är superbra om det fungerar men jag är tveksam trots att jag tagit det. Kroppen har uppenbarligen reagerat ändå på skiten. Min granne fick hjärtmuskelinflammation dagen efter han vaccinerat sig och han är ändå jävligt vältränad. Vet också att en del tjejer får oregelbunden cykel efter vaccinet.
Hur länge väntade du efter att symptomen började med att testa dig? Hoppas du mår bättre snart, låter inge kul. Sen finns det ju många andra virus också den här tiden på året.
Citera
2022-01-09, 23:32
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Tar fart? Den har redan tagit fart. Sen är det kul att du felar mig samtidigt som du verkar tro att vi har lyckats testa nästan varenda kotta av de smittade i Sverige..Galet!

Imorgon börjar skolorna och ett par miljoner träffas åter igen, vore konstigt om det inte tar fart.
Citera
2022-01-09, 23:33
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Hur länge väntade du efter att symptomen började med att testa dig? Hoppas du mår bättre snart, låter inge kul. Sen finns det ju många andra virus också den här tiden på året.

Testade mig ett dygn efter förkylningsliknande symptom.
Citera
2022-01-09, 23:37
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrightFuture
Hilarious…😂. Putin i två inlägg i rad. Vad har han med detta att göra? Nej du enstöring. Sov nu så gott och dröm söta CCCP-drömmar.

Säkert ”hilarious” för dig som inte fattar bättre..
Att du inte förstår värdet i att få folk att inte lita på på sina myndigheter/regeringar är inte förvånade..

Fundera på vad värdet av det skulle kunna vara långsiktigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in