2022-01-09, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Enig. Golf skriver at han er en opportunist og jeg la merke til at han bruker en del engelske uttrykk på nettsiden sin, litt a la det som er gjort i brevet. Jeg forstår i alle fall ikke at noen har tatt sjansen på å oppgi hans kontoradresse og at vedkommende eventuelt også måtte motta brev i den postkassen tilknyttet kontoradressen? Det er jo svært risikabelt da. Golf kunne jo møtt på de. Jeg tenkte da på muligheten for at de som står bak jobber eller har jobbet for Golf. Jeg kan ikke tenke meg Hagen har sittet i buskassen og ventet på brev i postkassen. Brev mottas på dagtid så da må de også hentes ut i dagslys tenker jeg.
Golf er utsjekket av saken som et tilfeldig offer, men dette med betaling av faktura og orienteringen om ny forretningsadresse tyder på at gm har fulgt godt med i timen og har hatt flaks foreløpig. Om den er vedvarende gjenstår å se. Gm må ha foretatt søk for å finne forretningsadressen. nettstedene som formidler opplysninger vil kunne fremskaffe logg, feks proff. Selv om slettet kan loggen trolig gjennopprettes. Mulig tor er brukt, men søkstidspunkt kan være nyttig opplysning om det er mulig å få kontroll på de andre som har søkt etter at ny adresse var oppdatert. Er ikke så mange dager og golfs foretak er vel ikke like mye søkt på som google..
Senast redigerad av LH07 2022-01-09 kl. 18:27.
Citera
2022-01-09, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er vel absolutt alt som skurrer med badekarhistorien. Jeg mener det har vært bekreftet i avisartikler at badet i 2. etasje var Anne-Elisabets bad. Og ja, også badekarhistorien peker mot TH som GM.

At det finnes en tredje ektepakt, oppbevart hos HHB1, har vært nevnt i tråden. Det er mulig info stammer fra boken. Det er uklart om ektepakten er signert av partene og vitner. I så fall skal ektepakten være gyldig, til tross for at den ikke er tinglyst. Detaljene i denne ektepakten er ukjente.

Jeg mener det viser at AE har tatt opp økonomisk urettferdighet innen familien. Og forsøkt å gjøre noe med uretten.

Det er ikke bare mulig tvang og trusler da AE ble tvunget til å signere ektepaktene i -87 og -93 som kan gjøre avtalene ugyldige. Dersom TH ikke har oppfylt forpliktelsene sine etter ektepaktene til punkt og prikke, vil det undergrave gyldigheten av avtalene.

Ektepaktene er totalt urimelige. Det hører ikke inn under formålet med ektepakter, at menn skal kunne misbruke lovlige juridiske avtaleordninger til å tvinge konene sine inn i slavekontrakter.

Ektepaktene er absurde.

Edit

Jeg kom på ett punkt som skal ha vært nevnt i den tredje ektepakten. Det var at TH skulle betale en prosentandel av ny bolig som AE skulle flytte inn i ved skilsmisse. Tror prosentandelen som var nevnt var 60%.

Jeg tror 3. ektepakt er nevnt i boken. Noen som har boken kan kanskje forklare hvilke detaljer som er nevnt.

Fra bogen vedrørende 3. ægtepagt (fra maj 2000) som HHB1 har givet politiet før februar 2019, hvor det er citeret fra i bogen.

Dokumentet er signert av begge ektefellene, men ikke av noen vitner, slik loven krever. Dermed er den ugyldig. Ektepakten er heller ikke tinglyst.
Senast redigerad av rlk73 2022-01-09 kl. 19:57.
Citera
2022-01-09, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
PS: data fra systemloggen er det samme som "rådata". Sånn i tilfelle jeg måtte forklare det. Man vet jo liksom aldri her inne.
Systemloggen. Men jeg går ut fra at systemloggen også har en begrenset lagringskapasitet. Hvor mye kan lagres? Hvor langt tilbake i tid?

Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hvordan kan th vite når hun ble angrepet. Tidspkt er også oppgitt å være rett før 10.07 som indikerer at tlf datt ned fra et bord ved vibrasjoner.
TH har anslått at hun ble angrepet ca 09:30. Men, TH har "visst" at GM ikke har vært i 2. etasjen. Hvordan kan TH vite hva som skjedde i S4 mens han var på jobb.

Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
I praksis er hun jo da økonomisk fastlåst til TH. Ektepaktene danner et klart bilde av hvor kontrollerende, maktsyk og empatiløs TH egentlig er.
Når det i tillegg kommer fram indikasjoner på at han er manipulerende, spiller på samvittighet, voldelig, truende, og har alvorlige raseriutbrudd, så er det tydelig at man har med en psykopat å gjøre.

Låst fast til TH. Greide ikke å komme seg vekk fra han. Det var hensikten. Grusomt.
Senast redigerad av kornblomst 2022-01-09 kl. 20:38. Anledning: rettelse
Citera
2022-01-09, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Fra bogen vedrørende 3. ægtepagt (fra maj 2000) som HHB1 har givet politiet før februar 2019, hvor det er citeret fra i bogen.

Dokumentet er signert av begge ektefellene, men ikke av noen vitner, slik loven krever. Dermed er den ugyldig. Ektepakten er heller ikke tinglyst.

At det finnes en 3. ektepakt viser at AE har ønsket seg ut av ekteskapet og vekk fra TH.

Det synes som om AE har vært overbevist om at ektepaktene var gyldige. Det jeg lurer på er om hun noengang har søkt råd og hjelp hos advokat i forbindelse med skilsmisseplaner.

Hvorfor havnet 3. ektepakt hos HHB1. Var det meningen at datter og ektemann skulle være vitterlighetsvitner? I så fall, hvorfor ble den ikke underskrevet? Fordi også 3. ektepakt var alt for dårlig i forhold til AEs rettigheter i ekteskapet?
Citera
2022-01-09, 21:13
Medlem
Citat:
At det finnes en 3. ektepakt viser at AE har ønsket seg ut av ekteskapet og vekk fra TH.

Det synes som om AE har vært overbevist om at ektepaktene var gyldige. Det jeg lurer på er om hun noengang har søkt råd og hjelp hos advokat i forbindelse med skilsmisseplaner.

Hvorfor havnet 3. ektepakt hos HHB1. Var det meningen at datter og ektemann skulle være vitterlighetsvitner? I så fall, hvorfor ble den ikke underskrevet? Fordi også 3. ektepakt var alt for dårlig i forhold til AEs rettigheter i ekteskapet?

Den er ikke meget bedre end de 2 andre ihvertfald…

Gengivet fra bogen:
AE har livslang borett i Sloraveien. Det står også at dersom hun ønsker å skille seg, skal ektemannen betale 60 prosent av en ny bolig «av normal standard». Hvis han selv skulle ønske å skille seg, måtte han betale 90 prosent av prisen.
Senast redigerad av rlk73 2022-01-09 kl. 21:21.
Citera
2022-01-09, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Ja, det kan være at BB vil beskytte sitt omdømme.
Ordlyden var: "jeg kan ikke ha skrevet noe slikt", og i det så ligger det jo en liten åpning for at han kan ha skrevet det likevel, men at han ikke husker det.
Ja, den ektepakten fra 93 minner jo om en skilsmisse. Hun blir fratatt alt. Får et skabelrakkel av en Citroen BX-14. En tomt rett ved siden av familiehytta på Biri. En tomt ved siden av THs hus, Slorv-4B.
Hvis TH har forkjøpsrett på disse tomtene, er de i praksis ubrukelig for henne.
Hun vil jo aldri ønske å bo ved siden av TH.
Samme som med den "goden" at hun har borett i Slorv-4A. Et hån. Hvorfor skulle hun bo sammen med TH etter en skilsmisse...
Hun får 200.000, men som er fastlåst til at hun blir 67. Mest sannsynlig er pengene på en konto der det er satt opp slik at det kreves THs samtykke for uttak. I praksis er hun jo da økonomisk fastlåst til TH. Ektepaktene danner et klart bilde av hvor kontrollerende, maktsyk og empatiløs TH egentlig er.
Når det i tillegg kommer fram indikasjoner på at han er manipulerende, spiller på samvittighet, voldelig, truende, og har alvorlige raseriutbrudd, så er det tydelig at man har med en psykopat å gjøre.

Undrer mig, hvor pressen er henne… Hvor er alle de kritiske spørgsmål i forbindelse med denne ægtepagt fra 1993 blevet af! Virker mærkeligt, ingen har boret mere i det.
Senast redigerad av rlk73 2022-01-09 kl. 22:18.
Citera
2022-01-09, 22:06
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Den er ikke meget bedre end de 2 andre ihvertfald…

Gengivet fra bogen:
AE har livslang borett i Sloraveien. Det står også at dersom hun ønsker å skille seg, skal ektemannen betale 60 prosent av en ny bolig «av normal standard». Hvis han selv skulle ønske å skille seg, måtte han betale 90 prosent av prisen.

Og så blir jo spørsmålet hva han ser på som bolig av normal standard.
70-talls leilighet i blokk i nord-Sverige til en pris av 300.000? 60% av det blir jo kanskje rundt 180.000.
Under normale omstendigheter ved en skilsmisse så skal jo ektefellen ha halvparten av verdien på den boligen de bodde i, men ikke i dette tilfelle nei. Nå har jeg ikke mye kjennskap til priser på boliger og utifra hvor i landet, men jeg vil ikke bli overrasket om huset i Slorv4 skulle gå for 15 mill.
DNBs verdiestimatkalkulator beregner boligen i Slorv4 til en verdi av mellom 8.3 og 11.3 millioner.
https://dnbeiendom.no/altombolig/samsolgt/se-hva-boligen-din-er-verdt--her-og-na
Senast redigerad av Skaanseth 2022-01-09 kl. 22:08.
Citera
2022-01-09, 22:20
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Undrer mig, hvor pressen er henne - hvor er alle de kritiske spørgsmål i forbindelse med denne ægtepagt fra 1993 blevet af… Virker mærkeligt, ingen har boret mere i det.

TH sa jo i det NRK-intervjuet at han satte huset på seg for at han var redd for skilsmisse.
Litt etter sier han at han ikke har noen problemer med å dele noe som helst.
Tror det blir første og siste intervju vi får se av TH. Neste gang vi får se han på tv, blir når han kommer inn sal 250, Oslo Tingrett, tiltalt for overtredelse av straffelovens paragraf §275; overlagt drap eller medvirkning til dette, og med en påstand fra aktor om 21 års fengsel.
Citera
2022-01-09, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Ja, nettopp, men noen forstår ikke forskjellen på "rådata" og det som vises i "helseappen".

Har vi blitt så vante med teknologien allerede, at ingen lenger forstår mekanismene bak hvordan de faktisk virker..?

Men du kan kanskje forklare for de som ikke forstår hva som er forskjellen på rådata og det som vises i helseappen.

Når det kommer til teknologi, har den utviklet seg mye siden 1994 da den mindre mobiltelefonen kom. Mange kanskje ikke forstår den nye teknologien.

Håper du kan hjelpe de som ikke forstår den nye teknologien.
Senast redigerad av Braskamin58 2022-01-09 kl. 22:47.
Citera
2022-01-09, 22:57
Medlem
Citat:

En del indikerer at aeh har kontaktet advokat og at th har fått rede på dette, kanskje via barna eller andre. Da ble det vel igangsatt tiltak....
Citera
2022-01-09, 23:01
Medlem
Citat:

Den ble ettersignert av vitner og kan være gyldig likevel, men kun om aeh var til stede da og vedkjente seg sin underskrift.
Citera
2022-01-10, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Venter spent på svaret :-)
Poenget mitt er at ideen ikke er latterlig. Tvert i mot.
Forøvrig synes jeg Kornblomst , Nøtteliten og mange andre her bidrar med mye fint.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in