2022-01-06, 15:31
Medlem
ChiCoLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyssases
tycker senaste säsongerna varit jävligt lame. Hoppas det blir mycket bråk i huset annars är det inte kul att kolla.

Ja eller iallafall att det är några spännande tävlingar . Förra säsongen SÖG verkligen och att allt avgjordes med vägning var fan sämst . Deras uppdrag var också skrattretande om man jämför med norska. De skulle bygga nån gammal grej man fångar fisk i vattnet med, gjorde flottar , gjorde en flaggstång med fundament , hade en rolig twist att de tjänade pengar de kunde handla med . Så det finns en anledning att kämpa.
Citera
2022-01-06, 15:44
Medlem
hyssasess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiCoLa
Ja eller iallafall att det är några spännande tävlingar . Förra säsongen SÖG verkligen och att allt avgjordes med vägning var fan sämst . Deras uppdrag var också skrattretande om man jämför med norska. De skulle bygga nån gammal grej man fångar fisk i vattnet med, gjorde flottar , gjorde en flaggstång med fundament , hade en rolig twist att de tjänade pengar de kunde handla med . Så det finns en anledning att kämpa.

Bryr mig inte så mycket om tävlingarna, jag vill ha bråk . Nämen klart det ska vara ett tävlingsmoment men också i det sociala och då vill jag ha ett gäng som kanske inte kommer jättebra överens med varandra. T. ex om de sätter in en feministvegan bör man ha med en stark SD-supporter, sätter de in en äldre tant som är extremt pedantisk vill jag ha en 20-årig storstadsmänniska som borde sökt Paradise hotel istället o s v så att det händer lite grejer. Konflikterna tycker jag är A och O i ett sånt här typ av program
Citera
2022-01-07, 11:16
Medlem
ChiCoLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyssases
Bryr mig inte så mycket om tävlingarna, jag vill ha bråk . Nämen klart det ska vara ett tävlingsmoment men också i det sociala och då vill jag ha ett gäng som kanske inte kommer jättebra överens med varandra. T. ex om de sätter in en feministvegan bör man ha med en stark SD-supporter, sätter de in en äldre tant som är extremt pedantisk vill jag ha en 20-årig storstadsmänniska som borde sökt Paradise hotel istället o s v så att det händer lite grejer. Konflikterna tycker jag är A och O i ett sånt här typ av program

Förstår helt hur du menar. Och är beredd att hålla med dig lite iaf. Det får inte vara för många avsnitt där ingenting ens händer. Men sen behöver inte alla bara som han psykopaten Sebastian som var med för många år sen. Honom hade jag knappt knivat efter mjölkningen.

Jag undrar lite hur urvalet går till.
Någon som har info om det ? Dels hur många sökanden men även hur det välja ut? Vilka frågor ställs och var sker intervjuerna? Vad är för och nackdelar för de sökande ?
Citera
2022-01-07, 14:08
Medlem
hyssasess avatar
Citat:
Förstår helt hur du menar. Och är beredd att hålla med dig lite iaf. Det får inte vara för många avsnitt där ingenting ens händer. Men sen behöver inte alla bara som han psykopaten Sebastian som var med för många år sen. Honom hade jag knappt knivat efter mjölkningen.

Jag undrar lite hur urvalet går till.
Någon som har info om det ? Dels hur många sökanden men även hur det välja ut? Vilka frågor ställs och var sker intervjuerna? Vad är för och nackdelar för de sökande ?

Nej den där Sebastian var ju väldigt extrem, dock så tror jag än i dag att det där var en spelad roll men man vet ju aldrig.
Citera
2022-01-07, 16:59
Medlem
Rodjas avatar
Farmen long time pass....Farmen del 8 säsong 1....

En journaliststuderande är emot allt vad animaliskt fett är.
Ska bara äta grönsaker och begriper inte att för att klara en
farm så behöver man proteiner!

Så jäkla korkat, om man ska slakta en gris eller inte.

Sedan tycker jag att de äldre säsongerna var mer rejäla,
inte så mycket "fuzz" om det ena och det andra vad gäller
extragårdar och nykomlingar och så vidare....

Men kul att titta tillbaka på gamla avsnitt....
Citera
2022-01-08, 18:58
Medlem
Rodjas avatar
Har tittat på första säsongen och det var lite inblandat från Gutta, som
var "översynman" på den tiden.

Kärringarna gnällde att de inte fick spika och hamra och det var mycket
tjat om att slakta eller inte slakta.

Förra årets Farmen var tråkig, inga bråk eller starka åsikter.

Hoppas mer på denna säsongen....
Citera
2022-01-08, 19:27
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ja vi får hoppas att de tagit lärdom av förra säsongens norska Farmen. Några Qristina och Sebastian figurer vore kul å få se.
Citera
2022-01-08, 22:14
Medlem
Hunden007s avatar
Var de inte Kalle som var ihop med någon från hans egna robinson säsong?

Är dem isåfall fortfarande ihop idag?
Citera
2022-01-09, 07:10
Medlem
Citera
2022-01-09, 14:13
Medlem
Citera
2022-01-09, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polkagrissamurajen