Citat:
Ursprungligen postat av
maratonmaniker
Så Du vet att han inte dykt på Estonia? Var hittar man sådan info? Hur som haver så talar han väl inte om det 24/7 utan han lägger upp tankar och funderingar väldigt frekvent. Många youtubers som man följer lägger upp en video i veckan eller ännu mer sällan. HÅKAN är på tårna hela tiden.
Jag kan fortfarande inte sluta förundras att du genom att titta på Håkan inte hör allt motsägelsefullt han säger kring sina påstådda Estonia-dyk (och mycket annat). Antingen har du tittat för lite eller så är du extremt selektiv i vad du snappar upp som jag sa tidigare.
Jag ska försöka vara lite pedagogisk och samla motsägelserna kring Estonia:
1. Han påstår sig ha åkt med Estonia till Tallinn frekvent i början av 90-talet, flera år innan Estonia började trafikera rutten.
2. Håkans vittnesmål om spränghål på Estonia har inte kunnat bekräftas av någon, allra minst discovery-dokumentären. Håkan påstod från början att hålet fanns fullt synligt i fören på båten med utfläkt metall. Detta har han ändrat efter discovery-dokumentären som hittade ett intryckt hål längre mot mitten. Hålet som hittades verkar dessutom inte ha varit synligt dagarna efter förlisningen då Håkan påstår sig ha dykt där.
3. Håkan påstod tidigare att hans dykloggbok stals från Ufa i Berlin efter ett inbrott i början av 00-talet. Loggboken har nu mystiskt kommit fram och Håkan har viftat med den framför kameran (dock utan att visa innehållet).
Utöver detta finns mindre motsägelser som adderar till det faktum att han fabulerar, som att utrustningen han påstår sig ha använt inte funnits vid tillfället eller av Försvarsmakten, att han namnger fel politiker vid fel tidpunkter etc. Han har också placerat sig centralt i ubåtsincidenten i Karlskrona.
Allt ovan finns att tillgå på youtube på hans egna kanal, intervju med swebb-tv, Henning Wittes kanal mm.