2022-01-08, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Nåväl. Hoppas på det bästa men förväntar mig det värsta. Som Alphaville.

hehe, ja det är lika bra ibland. Synd att man missade 80-talet... en jäkla massa bra musik.

Nu finns det ju otroliga mängder 80-tals influerade grejer dock, "synthwave"/"retrowave"... det tog väl fart med filmen Drive.
2022-01-08, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Min poäng var att det luktar väldigt mycket som att Danielsson väljer MFF om han återvänder till Sverige.
Läs mer om det här: (FB) Silly Season inför och under säsongen 2022 - Svensk fotboll

Du behöver inte hålla med.

Du påstod att Danielson kommer välja mff på grund av cashen (trots att han själv hävdar motsatsen). När folk ifrågasatte dig var din förklaringsmodell i princip baserad på i vissa fall rena lögner, och i andra fall de trauman som du fått uppleva av att följa din egna kvartersklubb (hur de annars kan han en sådan skev definition av vad som är en ikon förstår jag inte).

Om du ska argumentera oärligt, kan du åtminstone stå för det? Ryggradslöst beteende att backa på dina, helt felaktiga, påståenden.

Sen är det ju mer er personal som söker sig till mff, inte minst er förre tränare.
2022-01-08, 18:14
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
hehe, ja det är lika bra ibland. Synd att man missade 80-talet... en jäkla massa bra musik.

Nu finns det ju otroliga mängder 80-tals influerade grejer dock, "synthwave"/"retrowave"... det tog väl fart med filmen Drive.

Ja helt otroligt mycket bra musik. Finns ju medel för att iaf kunna känna lite på känslan av det ljuva 80-talet

Du verkar ju ha hyffsad koll på ungdomsleden, finns det några som eventuellt kan bli uppflyttade under säsongens gång tror du?
2022-01-08, 18:24
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Tror du Milos Milojevic var förstavalet för mästarklubben?

– Nej. Sett till de relativt ringa meriter som Milos Milojevic har så har rimligtvis MFF gått hårdare för såväl Kjetil Knutsen, Bodö/Glimt, Marti Cifuentes, Ålborg, och Henrik Rydström, Kalmar FF. Malmö hörde sig också för med holländaren John van’t Schip, fram till nyligen grekisk förbundskapten. I bakgrunden har även funnits klubblöse Jens Gustafsson.
Sportbladet.
2022-01-08, 18:39
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Sportbladet.
Är det sant att ni och Milos var hemligt förtjusta i varandra när Milos var med Bajen?
2022-01-08, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Min poäng var att det luktar väldigt mycket som att Danielsson väljer MFF om han återvänder till Sverige.
Läs mer om det här: (FB) Silly Season inför och under säsongen 2022 - Svensk fotboll

Du behöver inte hålla med.

Han kommer aldrig att välja MFF när han ska återvända till Sverige. Djurgården är det enda rimliga valet då han redan kommer ha cashat in från Kinasejouren. Och när han är klar med Djurgården gör han en sista säsong i Västerås och därefter lägger skorna på hyllan.
2022-01-08, 19:09
Medlem
Eldarn.s avatar
Oscar Linnér hade förstärkt många lag i Allsvenskan. Skitsnack att han inte skulle göra det. Hade utan tvivel velat ha in Oscar om inte Nordfeldt redan fanns här.

Först och främst, det är en guldmålvakt. Bara det är bevis nog på att det finns kvalitet där.

För det andra, han har tränat några år i Tyskland nu (vet att han är i Italien på lån nu) och tyskarna har ju, utan att krydda det minsta, världens bästa målvaktsskola. I Bielefeld har han dessutom konkurrerat med Ortega, som var på väg till Leverkusen när Linnér skrev på. Denne Ortega är nu kvar i Bielefeld och knackar fortsatt på dörren till tyska landslaget, där namn som Neuer & Ter Stegen står före! Ortega var aktuell för Bayern München i somras och förste målvaktsreserv i Tyska EM-truppen. Hur ska Oscar kunna konkurrera med honom?

Och varför lånar Bielefeld ut Oscar till en klubb som redan har en förstekeeper? Vad är poängen i det? Klart är i alla fall att Linnér nog är en 5 gånger bättre målvakt idag, och då var han inte direkt dålig i AIK även om jag hade mina misstankar.

Rekommenderar denna för fortsatt läsning:
https://www.fotbollskanalen.se/tyska-ligan/linner-om-omojliga-konkurrensen-oppnar-for-flytt-min-ambition-ar-en-toppli/
2022-01-08, 19:49
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Oscar Linnér hade förstärkt många lag i Allsvenskan. Skitsnack att han inte skulle göra det. Hade utan tvivel velat ha in Oscar om inte Nordfeldt redan fanns här.

Först och främst, det är en guldmålvakt. Bara det är bevis nog på att det finns kvalitet där.

För det andra, han har tränat några år i Tyskland nu (vet att han är i Italien på lån nu) och tyskarna har ju, utan att krydda det minsta, världens bästa målvaktsskola. I Bielefeld har han dessutom konkurrerat med Ortega, som var på väg till Leverkusen när Linnér skrev på. Denne Ortega är nu kvar i Bielefeld och knackar fortsatt på dörren till tyska landslaget, där namn som Neuer & Ter Stegen står före! Ortega var aktuell för Bayern München i somras och förste målvaktsreserv i Tyska EM-truppen. Hur ska Oscar kunna konkurrera med honom?

Och varför lånar Bielefeld ut Oscar till en klubb som redan har en förstekeeper? Vad är poängen i det? Klart är i alla fall att Linnér nog är en 5 gånger bättre målvakt idag, och då var han inte direkt dålig i AIK även om jag hade mina misstankar.

Rekommenderar denna för fortsatt läsning:
https://www.fotbollskanalen.se/tyska-ligan/linner-om-omojliga-konkurrensen-oppnar-for-flytt-min-ambition-ar-en-toppli/
Om vi pratar SM i fulast tryne? Absolut.
I fotboll? Nja.
2022-01-08, 20:10
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Om vi pratar SM i fulast tryne? Absolut.
I fotboll? Nja.
Haha! Linnér tar en starttröja hos er idag...
2022-01-08, 20:36
Medlem
Fred Friendlys avatar
Jocke Björklund följer med Billborn till Norge enligt FD. Bra för alla parter. Tack för de här åren och lycka till.
2022-01-08, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Jocke Björklund följer med Billborn till Norge enligt FD. Bra för alla parter. Tack för de här åren och lycka till.

Han hade tre år på sig att få ordning på försvaret... Borde fått gå samtidigt med Billborn.
2022-01-08, 21:36
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldisch
Han hade tre år på sig att få ordning på försvaret... Borde fått gå samtidigt med Billborn.
Den förenklingen har man ju läst ett par hundra gånger genom åren.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in