2022-01-08, 18:17
Medlem
vackertsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag ser inte att Dahlqvist gjort något som ska motivera en stafettplats på distans. Olsson har visat något som ingen annan (förutom FK och EA så klart) varit i närheten att visa.

Ja i ett par smällkalla hösttävlingar.
Citera
2022-01-08, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Vi vet om Ribom att hon åkte jämnt med Tiril och Stupak i den enda stafetten som körts i år.
Absolut!
Och det var en bra sträcka.
Men det var i början av december och den banan var ju inte så utslagsgivande.
Baserat på vad jag hört om hennes försäsongsträning och hur hon åkt på rullskidor så tror och
hoppas jag att hon kan leverera på hög nivå.
Citera
2022-01-08, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Är väl dock inte skrivit i sten att vi måste använda de 4 uttagna sprinters som vi tatt ut redan. Nåja. Ingen större medlajförhoppning för KJW endå i Sprinten. Burman är förhoppningsvis tillbaka snart.

Mer spännande med damerna. Nog ska Joanna köra staffeten

Så klart inte,men för min del har KJW lite hybris. Vad har han visat i gångbart internationellt motstånd? Visst han gjorde det bra igår men en tävling (utan flera tunga namn) väger inte tyngre än det Grate Persson och Calle visat. KJW är inte i samma liga tycker jag. Man kan inte vänta till 11 timmen att ta ut alla. Det är inte heller så att vi riskerar en medaljmiss genom att inte ha en reserv på herrsidan. Finns 2 som med mkt tur osv skulle kunna gå till final o fajtas, Oskar och Calle. Övriga gör det bra om de går till semi.
Citera
2022-01-08, 18:21
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin
Ja i ett par smällkalla hösttävlingar.

Ingen annan har visat något överhuvudtaget.
Citera
2022-01-08, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MannenP
Han och de andra vallarna samarbetar ju. Varför skulle då just Ribom ha dåliga skidor. Lägg ner!

Vallarna samarbetade väldigt bra i damstafetten i VM 2021..
Citera
2022-01-08, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hankypanky14
Ribom på en första sträcka i ett OS..med Niemi som vallare..känns redan som ett rejält osäkerhetsmoment.
Jag tror att vallalaget jobbar tillsammans som ett lag, där de tillsammans gör mycket tester för att se vilken struktur och valla som fungerar bra för dagen. Det är nog mer lagarbete än vad "vi" tror.
Citera
2022-01-08, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hankypanky14
Vallarna samarbetade väldigt bra i damstafetten i VM 2021..
Men snälla du.........
Släpp det där nu!
ALLA landslag gör vallamissar till och från.

Vad det gäller samarbete så gjorde dom faktiskt det.
Dom reagerade snabbt på att Jonna hade bakhala skidor och försökte ändra på Kallas skidor.
Nu visade det sig att man hade valt fel produkter för dagen och att försöket att "rädda" Kallas skidor bara blev sämre.

Men samarbetet var det inget fel på, dom hade några få minuter på sig att försöka fixa Kallas skidor.
Citera
2022-01-08, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Jag tror att vallalaget jobbar tillsammans som ett lag, där de tillsammans gör mycket tester för att se vilken struktur och valla som fungerar bra för dagen. Det är nog mer lagarbete än vad "vi" tror.
Studion på TV6 hade ett bra, om än kort, reportage om hur man jobbar hos vallarna.
Titta på det.
Citera
2022-01-08, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Studion på TV6 hade ett bra, om än kort, reportage om hur man jobbar hos vallarna.
Titta på det.
Jo, jag såg när Teodor beskrev hur de brukar arbeta.
Citera
2022-01-08, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Jag avfärdar definitivt inte något lopp mitt inlägg handlade om norska sistasträcka-skräck som om jag läst mellan raderna fortfarande finns det är ju därför den unga Fossesholm fått den sträckan på sin lott.
Och du skriver att dom har större problem än sistasträckan och du nämner Fossesholm men det är ju samma sak eftersom dom kört med henne senast inVM och den stafetten som köers i år i Lillehammer.

Fossesholm var bara ett exempel. Övriga norskor, t.ex. Haga imponerar heller inte och Östberg missar OS.
Citera
2022-01-08, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Men snälla du.........
Släpp det där nu!
ALLA landslag gör vallamissar till och från.

Vad det gäller samarbete så gjorde dom faktiskt det.
Dom reagerade snabbt på att Jonna hade bakhala skidor och försökte ändra på Kallas skidor.
Nu visade det sig att man hade valt fel produkter för dagen och att försöket att "rädda" Kallas skidor bara blev sämre.

Men samarbetet var det inget fel på, dom hade några få minuter på sig att försöka fixa Kallas skidor.

Professionella vallare gör inga sådana missar. Att missa ett guld på att en vallare inte levererar dugliga skidor får inte hända. Att Perry gör det första året efter att ha flyttat hem från värste rivalen, Norge, är katastrofalt. Nu har man väl lärt sig att samma vallare får inte båda klassiska skidorna.

Samarbetet var inte alls bra, det var katastrofalt dåligt att ge ett potentiellt guldlag sådana här skidor.

Därför en oro för att Niemi skall vara den som är avgörande för en ny katastrof.
Citera
2022-01-08, 19:15
Medlem
OweGbgs avatar
Det är ju svårt att veta hur lagen på en stafett i OS ser ut redan nu men om man utgår ifrån att Sverige, Norge och Ryssland blir huvudfavoriter även om USA och Finland har duktiga åkare så är mitt tips på laguttag såhär:

Swe/Ribom-Andersson-Karlsson-Sundling
Nor/T Weng-H Weng-Johaug-Fossesholm
Rus/Stupak-Nepryaeva-Sorina-Stepanova
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in