2022-01-08, 14:08
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Det svenska folkets etniska överlevnad är helt irrelevant för mig. Det globala samhället är en realitet sedan mer än två decennier tillbaka, det har kloka människor förstått sedan länge. Bara förlorare håller på med nationalism numera. Mina punkter står fast och är dessa punkter på plats inför valet 2022 så går min röst för första gången till (S): (FB) Den stora opinionsundersökningstråden - Redux

Nu svarar jag inte på mer av ert nonsens.

Men varför skall svenskar i Sverige betala din globala pension? Ansök om pension från det globala samhället för från oss får du inget! När den nationalistiska regeringen i ditt nya hemland utvisar dig för att du propagerar för att deras nationalstat skall upplösas så kommer vi inte släppa in dig i Sverige; du får sluta som en statslös paria. Ingen litar på en svikare.
Citera
2022-01-08, 14:55
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
En viktig aspekt som Wennström sa i kvartal är att moderaterna mer och mer gått ifrån den individuella friheten. Under pandemin har M varit ledande i att folk ska vaccineras om man inte ska frysas ut, vilket gör att man ska visa sin journal för restaurangägare eller biljettkontrollanter på bio.

Ja konstigt att vi i SD, som till viss del är kollektivistiska och ser liberalismen som en skadlig ideologi, är de som nu är mer för individens frihet än M som kallar sig liberaler.
Citera
2022-01-08, 14:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Nej SD är mot NATO-medlemskap men för försvarssamarbete med Finland. Du vet ju inte ens vad partierna tycker, typisk boomer.

Tack för upplysningen. Då går SD bort. Jag kan inte rösta på ett parti som är emot produktiva internationella samarbeten.

(S) har nyss sagt att ett NATO-medlemskap inte ger mer trygghet så nu kommer min röst att gå till M.

M uppfyller tre viktiga punkter:

1. Fortsatt federalisering av EU och total upplösning av Europas nationalstater, och ett gemensamt europeiskt försvar.
2. Tvingande vaccination. Vi ska inte ha hippies som kan springa omkring ovaccinerade när andra gör sin plikt.
3. NATO-medlemskap. Ryssland är ett reelt hot mot Finland/Sverige.

Citat:
Börjar det inte närma sig landsförräderi att vilja överge landet och bara vilja att det skall vara en EU-provins som skall betala ens pension? Hoppas vi kan få till lagar som tar ifrån sådana kräk deras pension samtidigt som de får inreseförbud till Sverige. Sedan kan de ligga som uteliggare i sitt nya land och drömma om det globala samhället, och undra varför inga nationalstater vill försörja dem? Kanske kan de skriva till NATO och EU och fråga om matkuponger?

Konsumentupplysning från SD-are på Flashback inför val 2022 till samtliga svenskar. Pensionerade svenskar ska inte få vara för EU och/eller pensionera sig utomlands. Bra att veta = aldrig mer en röst på SD för min del.

Men det är naturligtvis ni som drömmer. I verkligheten står det 80% internationalism/Sjuklöver mot 20% nationalism/SD i riksdagen om de senaste OU-siffrorna står sig till val 2022, och det tror jag att de gör.

Tittar man på senaste OU så får inget block egen majoritet. Det betyder att det kommer att bli något slags blocköverskridande samarbete mellan partier som står för internationalism. Detta kommer jag att medverka till 2022.
Citera
2022-01-08, 15:08
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Tack för upplysningen. Då går SD bort. Jag kan inte rösta på ett parti som är emot produktiva internationella samarbeten.

(S) har nyss sagt att ett NATO-medlemskap inte ger mer trygghet så nu kommer min röst att gå till M.
M uppfyller tre viktiga punkter:
1. Fortsatt federalisering av EU och total upplösning av Europas nationalstater, och ett gemensamt europeiskt försvar.
2. Tvingande vaccination. Vi ska inte ha hippies som kan springa omkring ovaccinerade när andra gör sin plikt.
3. NATO-medlemskap. Ryssland är ett reelt hot mot Finland/Sverige.
Konsumentupplysning från SD-are på Flashback inför val 2022 till samtliga svenskar. Pensionerade svenskar ska inte få vara för EU och/eller pensionera sig utomlands. Bra att veta = aldrig mer en röst på SD för min del.
Men det är naturligtvis ni som drömmer. I verkligheten står det 80% internationalism/Sjuklöver mot 20% nationalism/SD i riksdagen om de senaste OU-siffrorna står sig till val 2022, och det tror jag att de gör.

Tittar man på senaste OU så får inget block egen majoritet. Det betyder att det kommer att bli något slags blocköverskridande samarbete mellan partier som står för internationalism. Detta kommer jag att medverka till 2022.

Ditt parti är L, de är för en EU-federation och NATO. M är det inte fullt ut som L. Tvångsvaccination är nog inget parti för, speciellt inte partier som håller med dig i de andra partierna.

Men du är ju helt ologisk; du vill upplösa nationalstaterna men vill ha din pension från Sverige. EU kan ju bestämma vad som helst om din pension, t.ex. dra in den helt, om inte Sverige finns. Hur skall en nationalstat som inte existerar betala din pension?

Nej det är bara förrädare som vi inte skall släppa in i landet när de väl lämnat. Precis som vi var emot att IS-terroristerna skulle få återvända till Sverige. Precis som vi är emot att vi ger dem bidrag så gäller de alla andra svenska medborgare som förråder landet. Tror du att du skall ha särbehandling p.g.a. din hudfärg?

20 % är SD och 25 röstar på partier som kan samarbeta med SD. Sjuklövern är svagare än den var. Efter valet 2010 så var sjuklövern 95 %, nu är den bara 55 %. Ni har snart halverat ert stöd.
Citera
2022-01-08, 15:29
Avslutad
Citat:
Ditt parti är L, de är för en EU-federation och NATO. M är det inte fullt ut som L. Tvångsvaccination är nog inget parti för, speciellt inte partier som håller med dig i de andra partierna.

Men du är ju helt ologisk; du vill upplösa nationalstaterna men vill ha din pension från Sverige. EU kan ju bestämma vad som helst om din pension, t.ex. dra in den helt, om inte Sverige finns. Hur skall en nationalstat som inte existerar betala din pension?

Nej det är bara förrädare som vi inte skall släppa in i landet när de väl lämnat. Precis som vi var emot att IS-terroristerna skulle få återvända till Sverige. Precis som vi är emot att vi ger dem bidrag så gäller de alla andra svenska medborgare som förråder landet. Tror du att du skall ha särbehandling p.g.a. din hudfärg?

20 % är SD och 25 röstar på partier som kan samarbeta med SD. Sjuklövern är svagare än den var. Efter valet 2010 så var sjuklövern 95 %, nu är den bara 55 %. Ni har snart halverat ert stöd.

. L är endast bra i EU-frågan, i övrigt är de ytterst destruktiva.

. M har striktast linje apropå vaccination av samtliga partier.

. Sverige är redan mer av en region inom EU än en nationalstat. Merparten av alla beslut avgörs sedan länge av EU. Varför skulle EU-regionen Sverige vilja dra in min pension?

. Du har skrivit att svenskar som sympatiserar med EU och som vill pensionera sig utomlands ska bli av med sitt svenska medborgarskap. Det är väl det som konstituerar en förrädare enligt dig? Men det är alltså officiell SD-politik inför val 2022?

M/KD går till val på att driva borgerlig politik med borgerliga partier. SD får inte vara med mer än som eventuellt stödhjul. Detta pga att SD är nationalister och M/KD är internationalister. Så jo som senaste OU visar så är siffrorna 80% för internationalism och 20% för nationalism. Det kommer du att bli varse efter valet om inte annat när M/S/C bildar en samregering.

(En sådan samlingsregering kan kanske t o m få för sig att klubba igenom ett NATO-medlemskap.)
Citera
2022-01-08, 15:59
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Nu svarar jag inte på mer av ert nonsens.

Hur skall du ha det?

Citat:
. L är endast bra i EU-frågan, i övrigt är de ytterst destruktiva. M har striktast linje apropå vaccination av samtliga partier.

Sverige är redan mer av en region inom EU än en nationalstat. Merparten av alla beslut avgörs sedan länge av EU. Varför skulle EU-regionen Sverige vilja dra in min pension?

Du har skrivit att svenskar som sympatiserar med EU och som vill pensionera sig utomlands ska bli av med sitt svenska medborgarskap. Det är väl det som konstituerar en förrädare enligt dig? Men det är alltså officiell SD-politik inför val 2022?
M/KD går till val på att driva borgerlig politik med borgerliga partier. SD får inte vara med mer än som eventuellt stödhjul. Detta pga att SD är nationalister och M/KD är internationalister. Så jo som senaste OU visar så är siffrorna 80% för internationalism och 20% för nationalism. Det kommer du att bli varse efter valet om inte annat när M/S/C bildar en samregering.

(En sådan samlingsregering kan kanske t o m få för sig att klubba igenom ett NATO-medlemskap.)

-L är också tydligast i NATO-frågan, de är de enda som är uttalat för. Så alltså brydde du dig bara om tvångsvaccinering. Så liberalt av dig.
-För att det inte längre finns någon svensk pensionsmyndighet utan bara en EU-myndighet som bestämmer att du inte är berättigad till någon pension för de pengarna behövs i Grekland när de inför medborgarlön.
-Nej jag bestämmer inte SDs politik.
-Hur tror du att det påverkar stödet för M och S? Tänk om M/S/C inte får majoritet?
-Regeringar stiftar inte lagar, din samlingsregering måste ha riksdagsmajoritet.
Citera
2022-01-08, 17:13
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Så liberalt av mig? När skrev jag att jag är liberal? Jag brukar använda epitetet Fascist om mig själv.
Nej men SDs så kallade svans består av sådana äckel som du, och därför kommer jag aldrig mer att rösta på det partiet.
Därför väntar de till efter valet och ett antal talmansrundor innan de formerar sin samlingsregering. Du ser väl på siffrorna i senaste OU att de får majoritet, men om inte så kan säkert KD ställa upp med stöd. Vad ser du själv för regering framför dig efter 2022-års val om de senaste OU-siffrorna står sig? Inget av blocken har egen majoritet.

-SD är inte totalitära och kollektivistiska så jag är glad att en fascist som du inte gillar oss.
-Du har aldrig röstat SD
-Med dagens siffror fortsatt S-regering med stöd av diverse rödgröna partier som nu. Men senare kommer kanske Lööf och Uffe att bli utbytta efter dåliga val och då vet man inte hur partierna ompositionerar sig. Regering med M och S kommer resultera i att de båda tappar 2-siffrigt till V, SD och KD. Partierna kommer inte kunna hålla ihop internt heller, riksdagsledamöter kommer bli vildar eller byta parti.
Citera
2022-01-09, 12:37
Medlem
HejaFinlands avatar
Viktor på Expressen verkar börja hålla med de i tråden som ifrågasätter M (Och Tuffe Uffe), betalar någon för hemska PK-Expressen? https://www.expressen.se/kronikorer/viktor-barth-kron/moderaterna-maste-tanka-om-snabbt/
Citera
2022-01-09, 12:39
Avslutad
Citat:
Viktor på Expressen verkar börja hålla med de i tråden som ifrågasätter M (Och Tuffe Uffe), betalar någon för hemska PK-Expressen? https://www.expressen.se/kronikorer/viktor-barth-kron/moderaterna-maste-tanka-om-snabbt/
Gick in precis här också och undrar samma sak.

Vad ska M göra egentligen? Sossarna kommer ta en enkel seger om detta fortsätter.
Citera
2022-01-09, 12:47
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killalot
Gick in precis här också och undrar samma sak. Vad ska M göra egentligen? Sossarna kommer ta en enkel seger om detta fortsätter.

Jag har ju tyckt att Uffes svaghet är bra för det stärker SD, men M måste ju också dra sitt strå till stacken med att locka väljare över blockgränsen. Det finns nog några sossar och centerpartister som hellre skulle rösta M för att SD är dödsknarkarnazister. M kan ju inte vara hur usla som helst.
Citera
2022-01-09, 17:50
Medlem
Moderaternas största problem är partiledaren. Det går inte att skylla på stockholmsfalangen för det är partiledarens uppgift att leda partiet.

Dels har han en historia av korruption som gör att han automatiskt går bort för de flesta väljare, dels är han värdelös på att presentera ett trovärdigt regeringsalternativ. Ingen vet hur pass lite han är beredd att ge SD i en förhandling och det kan mycket väl bli så att SD säger nej till samtliga bud och då har vi regeringskris igen.

Om Sonesson hade tagit över som partiledare efter AKB så hade vi nu haft en gemensam valplattform för M och SD med hundra punkter och en tidtabell när var och en ska vara genomförda. Alla hade vetat exakt vad de skulle få med en SD-röst eller M-röst och inte som nu när ingen vet någonting.
Citera
2022-01-10, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Om Sonesson hade tagit över som partiledare efter AKB så hade vi nu haft en gemensam valplattform för M och SD med hundra punkter och en tidtabell när var och en ska vara genomförda. Alla hade vetat exakt vad de skulle få med en SD-röst eller M-röst och inte som nu när ingen vet någonting.

Jag är faktiskt förvånad att Sonesson inte har blivit utesluten ur M efter alla dessa år. Han känns mer radikal och genuin än hela SD-toppen tillsammans, samtidigt som han är med i ett parti som styrdes av en av Sveriges mest destruktiva katastrofpolitiker i svensk historia (Reinfeldt). Ja det vore ett drömscenario om Sonesson blev partiledare en dag och rensade ut allt skit från M.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in