Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Nej SD är mot NATO-medlemskap men för försvarssamarbete med Finland. Du vet ju inte ens vad partierna tycker, typisk boomer.
Tack för upplysningen. Då går SD bort. Jag kan inte rösta på ett parti som är emot produktiva internationella samarbeten.
(S) har nyss sagt att ett NATO-medlemskap inte ger mer trygghet så nu kommer min röst att gå till M.
M uppfyller tre viktiga punkter:
1. Fortsatt federalisering av EU och total upplösning av Europas nationalstater, och ett gemensamt europeiskt försvar.
2. Tvingande vaccination. Vi ska inte ha hippies som kan springa omkring ovaccinerade när andra gör sin plikt.
3. NATO-medlemskap. Ryssland är ett reelt hot mot Finland/Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Börjar det inte närma sig landsförräderi att vilja överge landet och bara vilja att det skall vara en EU-provins som skall betala ens pension? Hoppas vi kan få till lagar som tar ifrån sådana kräk deras pension samtidigt som de får inreseförbud till Sverige. Sedan kan de ligga som uteliggare i sitt nya land och drömma om det globala samhället, och undra varför inga nationalstater vill försörja dem? Kanske kan de skriva till NATO och EU och fråga om matkuponger?
Konsumentupplysning från SD-are på Flashback inför val 2022 till samtliga svenskar. Pensionerade svenskar ska inte få vara för EU och/eller pensionera sig utomlands. Bra att veta = aldrig mer en röst på SD för min del.
Men det är naturligtvis ni som drömmer. I verkligheten står det 80% internationalism/Sjuklöver mot 20% nationalism/SD i riksdagen om de senaste OU-siffrorna står sig till val 2022, och det tror jag att de gör.
Tittar man på senaste OU så får inget block egen majoritet. Det betyder att det kommer att bli något slags blocköverskridande samarbete mellan partier som står för internationalism. Detta kommer jag att medverka till 2022.