2022-01-08, 10:19
Medlem
snurresprettiss avatar
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/kinesiska-kvalet-kan-paverka-allsvenskan-valdigt-ofta-som-stjarnorna-lamnar/

Låt oss säga att Dalian Pro åker ur kinesiska högstaligan så är det nog betydligt större chans att Marcus Danielsson återkommer till Djurgården än att Sam Larsson återkommer till Göteborg. Larsson har ju fortfarande den åldern att han kan dra in ytterligare lite cash utomlands.
2022-01-08, 10:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/kinesiska-kvalet-kan-paverka-allsvenskan-valdigt-ofta-som-stjarnorna-lamnar/

Låt oss säga att Dalian Pro åker ur kinesiska högstaligan så är det nog betydligt större chans att Marcus Danielsson återkommer till Djurgården än att Sam Larsson återkommer till Göteborg. Larsson har ju fortfarande den åldern att han kan dra in ytterligare lite cash utomlands.

Sorry men det luktar väldigt mycket MFF om Danielsson återvänder till allsvenskan.
2022-01-08, 10:25
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Sorry men det luktar väldigt mycket MFF om Danielsson återvänder till allsvenskan.

Tror du verkligen att Danielsson skulle spela för Malmö FF, det låter lite märkligt även om konstigare saker har hänt.
2022-01-08, 10:28
Avslutad
Citat:
Tror du verkligen att Danielsson skulle spela för Malmö FF, det låter lite märkligt även om konstigare saker har hänt.

Bejimo
Magnus Persson
Stefan Rehn
Jens Fjällström

Exemplen är många där dif-ikoner väljer pengarna före dif.
2022-01-08, 10:33
Avslutad
Stämmer det att Milos Milojevic nu är och besöker FCK för att eventuellt ta över där?
2022-01-08, 10:33
Medlem
Citat:

Hur mycket Dif Danielson är egentligen? Visst, slog igenom där "på allvar" och var kapten där - men var bara där i två år.
Är bandet mellan Djurgården och Danielson starkare än bandet mellan Danielson och Djurgården?
2022-01-08, 10:38
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Absolut inte, Rydström är en kompetent tränare - men faktum är att det är en överdriven feltolkning. Han, likt tjugo andra, fick frågan om han var intresserad, och det var han inte. Det betyder inte att han var förstavalet.

MFF tittade på 10-20 tränare (typ Knutsen och Rydström). Dom som inte sa nej direkt gick senare olika långt i en process med samtal, intervjuer och "uppgifter". I slutet var det Milos och två andra kandidater kvar. Det betyder inte att Milos var förstavalet, men det betyder inte heller att Rydström var det.

Tjugo tillfrågade? Låter mycket, har du en källa på det?
2022-01-08, 10:39
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Hur mycket Dif Danielson är egentligen? Visst, slog igenom där "på allvar" och var kapten där - men var bara där i två år.
Är bandet mellan Djurgården och Danielson starkare än bandet mellan Danielson och Djurgården?

Min känsla är att Danielsson återvänder till Djurgården den dagen allsvenskan är aktuellt, men jag har ju haft fel förr.
2022-01-08, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Tjugo tillfrågade? Låter mycket, har du en källa på det?

10-20 kandidater enligt Fotboll Skåne.

Fel av mig att slå fast att prick tjugo fick frågan. Mellan tio och tjugo tränare har rimligtvis blivit tillfrågade.

Citat:
Min känsla är att Danielsson återvänder till Djurgården den dagen allsvenskan är aktuellt, men jag har ju haft fel förr.

Jag har ingen aning. Djurgården är det självklara valet, men jag är inte helt säker på att det är så självklart att det är det enda alternativet.
2022-01-08, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Bejimo
Magnus Persson
Stefan Rehn
Jens Fjällström

Exemplen är många där dif-ikoner väljer pengarna före dif.

Bland det sjukare, och kanske det mest småaktiga jag har läst?

För det första: hur är Bejimo en DIF-ikon? Ilskan gentemot honom grundades inte i att han hade legendstatus och sedan svek föreningen, utan i att tränade en hel sommar med DIF ute på Kaknäs, sa i intervjuer att han ville tillbaka till DIF och sedan två veckor senare skrev på för mff. Men det är ingen, och då menar jag ingen, som har påstått att han är en ikon varken innan, under eller efter det.

Hur tänker du att MP valde pengarna före DIF, när han som spelare spelade upp oss till Allsvenskan och vann två SM-guld? Som tränare i DIF lyckades han rasera allt han har åstadkommit… han skrev på för MFF efter han lämnade DIF, så vad har det med pengar att göra?

Att Jens Fjällström på något sätt, under någon tidpunkt, skulle vara ikon i DIF? Okej? Det är det bara du som tror.

Sjukaste är nog det som Stefan Rehn. Alltså killen som valde att avsluta karriären med att komma tillbaka till DIF när vi låg i superettan (trots att han hade anbud både från utlandet och samtidens toppklubbar), spela upp föreningen i Allsvenskan, och var oumbärlig för föreningens första guld på över 40 år.

Vi är inte som er, dvs tatuerar in spelares namn efter typ två säsonger (hej Sebastian Eguren) för att sedan se dem gå till gnaget, eller dyrkar spelare som inte gjort en minut i klubben utan är aktieägare (hej Zlatan).

Men så kan det gå när man lever i en låtsasvärld antar jag.
Senast redigerad av vermoden 2022-01-08 kl. 10:59.
2022-01-08, 11:05
Medlem
Citat:

Om Danielson inte kommer tillbaka till DIF beror det på att han inte är klar utomlands. Lär finnas intresse från antingen bottenklubbar i PL eller Championship. Var väl nära med Coventry i somras?

Danielson själv har varit tydlig i flera intervjuer med att det bara är DIF som gäller i Sverige. Fotbollspelare har ju pratat mycket tidigare och sen inte hållit vad de lovat, men jag tror Danielson själv gärna vill tillbaka. Han trivs i föreningen och har ett civilt jobb på sidan av i Stockholm.
2022-01-08, 11:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
hur är Bejimo en DIF-ikon?
Klart han inte är en ikon när han valde mff före dif och detsamma kommer gälla Danielsson om han gör detsamma.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in