2022-01-03, 09:57
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Inte bajen-Jompa, han må vara okunnig men lite koll har han. Springer man på honom skulle man faktiskt kunna bjuda honom på en bira!

Skulle gissa att den här figuren är nybajare av nåt slag.
https://twitter.com/difsmguld/status/1440990842592940034
Citera
2022-01-04, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Det börjar närma sig 2022.

Premiärträning 10 januari kl 18. Första matchen, AIK-Sollentuna torsdagen den 27 januari avspark kl 17:00. *Discovery direktsänder.

Därefter Atlantic Cup i Portugal 29 januari - 12 februari. Direkt därefter cupgruppspel. Det finns hopp om att överleva vinteruppehållet.

Det lär tydligen dröja till sista veckan i januari innan vi får se ett spelschema för Allsvenskan 2022.
Discovery och Polisen tar tid på sig.
Så ingen ny tråd om Allsvenskan 2022 förrän i februari alltså.

Årsplanen är redan klar sen en månad, så premiären är första helgen i april.
https://www.svenskfotboll.se/4adfbb/globalassets/svff/dokumentdokumentblock/tavling/tavlingsforeskrifter/2021/faststalld-arsplan-2022-herr-elit.pdf
Senast redigerad av Tarv 2022-01-04 kl. 14:15. Anledning: Klantigt årtal årtal åtgärdades.
Citera
2022-01-04, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarv
Det lär tydligen dröja till sista veckan i januari innan vi får se ett spelschema för Allsvenskan 2022.
Discovery och Polisen tar tid på sig.
Så ingen ny tråd om Allsvenskan 2022 förrän i februari alltså.

Årsplanen är redan klar sen en månad, så premiären är första helgen i april.
https://www.svenskfotboll.se/4adfbb/globalassets/svff/dokumentdokumentblock/tavling/tavlingsforeskrifter/2021/faststalld-arsplan-2022-herr-elit.pdf
Det kan väl även bero på coronasituationen? Dumt att bränna alla publikmatcher första veckorna om det finns risk för restriktioner.
Uppstartsträffen verkar i alla fall fått ett datum.

https://www.allsvenskan.se/nyheter/nyheter-fran-allsvenskan.se/datum-for-upptaktstraff-2022
Edit: 22 mars.
Senast redigerad av MrOrdonnee 2022-01-04 kl. 22:43.
Citera
2022-01-05, 16:08
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Det kan väl även bero på coronasituationen? Dumt att bränna alla publikmatcher första veckorna om det finns risk för restriktioner.
Uppstartsträffen verkar i alla fall fått ett datum.

https://www.allsvenskan.se/nyheter/nyheter-fran-allsvenskan.se/datum-for-upptaktstraff-2022
Edit: 22 mars.
Citat från länken: "Den 22 mars sparkar Allsvenskan igång med sin förberedande träff för klubbar, supportrar och media."

Är det då typ en supporterrepresentant per fotbollsklubb som kommer att vara inbjuden? Jag gissar att det i så fall blir Kärnan som får skicka en person för HIF:s räkning. Däremot är jag inte säker på vem som kommer att ha denna roll inom Kärnan. Erik Kruse, som varit ordförande länge, ställer inte upp till omval så vitt jag kan förstå. Det kan bli så att vi skickar någon ung förmåga som saknar Kruses lugn och mediaträning. Kanske blir det rent av en tjej.
Citera
2022-01-08, 06:24
Medlem
Milos Milojevic klar för MFF. Försiktigt positiv personligen men den allmänna känslan är nog att man hoppats på ett något större namn. Tiden i Bajen och turbulensen som blev där hjälper honom knappast heller när han kommer hit.
Citera
2022-01-08, 07:55
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Citat från länken: "Den 22 mars sparkar Allsvenskan igång med sin förberedande träff för klubbar, supportrar och media."

Är det då typ en supporterrepresentant per fotbollsklubb som kommer att vara inbjuden? Jag gissar att det i så fall blir Kärnan som får skicka en person för HIF:s räkning. Däremot är jag inte säker på vem som kommer att ha denna roll inom Kärnan. Erik Kruse, som varit ordförande länge, ställer inte upp till omval så vitt jag kan förstå. Det kan bli så att vi skickar någon ung förmåga som saknar Kruses lugn och mediaträning. Kanske blir det rent av en tjej.
Kan inte du representera er? Kom igen. Du är också sansad och framför allt äkta.
Citera
2022-01-08, 11:32
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Kan inte du representera er? Kom igen. Du är också sansad och framför allt äkta.
I så fall behöver jag ett par flaskor brandy.
Citera
2022-01-11, 09:54
Medlem
Glädjande läsning att se oss vara framstående 2021 med att ha gett mest speltid åt spelare under 20 år med 5500 minuter.

Medan dif är nästsämst på 200 minuter och Malmö också i botten med 687 minuter.

Framtiden känns ändå ljus med den talangproduktion vi har både i klubben och de vi plockar utifrån tack vare Hjelmberg.
Citera
2022-01-11, 10:06
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Glädjande läsning att se oss vara framstående 2021 med att ha gett mest speltid åt spelare under 20 år med 5500 minuter.

Framtiden känns ändå ljus med den talangproduktion vi har både i klubben och de vi plockar utifrån tack vare Hjelmberg.

avdelning greppa efter halmstrån.
Citera
2022-01-11, 10:15
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:

Räknar du upp till 23 års ålder har vi ca 10 800 min + de 200 min du nämner. Ni har inte jättemånga i det segmentet va?

Bra jobbat hur som.
Citera
2022-01-11, 10:15
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Tränarna som gav dessa tonåringar speltid har fått sparken av JJ.
Citera
2022-01-11, 10:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
avdelning greppa efter halmstrån.
Utöver titeln vi tog förra året?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto