Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-12-31, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Kvinnor nedvärderar ofta män. Speciellt när de är ensamma utan männen. Skrattar åt deras egenheter och deras egenskaper. Och trivs lite extra bra tillsammans runt det.

Kvinnor skojar om det. Tycker inte att det är något att bry sig om. Inget att ta på allvar. Kan tycka att det är kärleksfullt. T.o.m.
Många män kan tolka det så också. Inget att bråka om.

Men vad beror detta nedvärderande på?

1. Kvinnor ser män som mer värda än de själva. Reagerar mot det genom att förminska män.

2. De ser svagheten hos män, som män inte själva ser och ger uttryck för det.

3. De vill se upp till män, men ser dem samtidigt som barn. Det föder besvikelse och kritik.

Kvinnoförakt är vida belyst. Men mansförakt hos kvinnor är mindre omtalat. Men lika vanligt.

Vad tror du det beror på? Och varför är inte det lika gångbart, lika PK som kvinnoförakt?
Det du beskriver är psykisk misshandel och ingenting en frisk person sysslar med. Någon som beter sig så/ser så på en, är ingen man inleder en relation med utan någon man springer långt ifrån. Den typen av beteende blir inte bättre med tiden utan sämre.
Citera
2021-12-31, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whoisduck
Kvinnors hat mot straighta vita män har nog någonting att göra med att vi har blivit för snälla och svaga. T ex kvinnors fascination med mördare, kriminella och dominanta män bevisar detta. Sedan att feminism bredar ut sig och förvirrar kvinnorna. Se här på statistiken över mental ohälsa

https://www.commonwealthfund.org/publications/issue-briefs/2020/may/mental-health-conditions-substance-use-comparing-us-other-countries
(Bläddra ned så du ser staplarna)

Länder där feminism är stort så verkar den mentala hälsan att sjunka kraftigt.

Jag tror att de flesta kvinnor vill att vi undermedvetet tar kontroll, ger dem mindre ansvar. Just för att kvinnor är inte några naturliga ledare eller bra på att du viktiga beslut. Det har nog alla sett som är i ett förhållande. Jag tror de hade mått bättre, varit mindre elaka om de hade haft lite mindre frihet och mindre ansvar för sitt egna liv. Därefter skulle de sluta behandla män så illa och vi alla kan återgå till att få teknologin att utvecklas istället för att knulla runt, leta nya ligg varje helg, slösa tid på att "dejta runt" och göra våra barn förvirrade och må dåligt.
Japp. Problemet är att män inte misshandlar eller kontrollerar kvinnor tillräckligt mycket. Du har alldeles rätt.
Citera
2021-12-31, 22:56
Medlem
whoisducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyckelbarnen
Japp. Problemet är att män inte misshandlar eller kontrollerar kvinnor tillräckligt mycket. Du har alldeles rätt.

Haha, kul att jag bor gratis i din hjärna.
Citera
2022-01-01, 11:34
Medlem
Citat:
Kvinnor nedvärderar ofta män. Speciellt när de är ensamma utan männen. Skrattar åt deras egenheter och deras egenskaper. Och trivs lite extra bra tillsammans runt det.

Kvinnor skojar om det. Tycker inte att det är något att bry sig om. Inget att ta på allvar. Kan tycka att det är kärleksfullt. T.o.m.
Många män kan tolka det så också. Inget att bråka om.

Men vad beror detta nedvärderande på?

1. Kvinnor ser män som mer värda än de själva. Reagerar mot det genom att förminska män.

2. De ser svagheten hos män, som män inte själva ser och ger uttryck för det.

3. De vill se upp till män, men ser dem samtidigt som barn. Det föder besvikelse och kritik.

Kvinnoförakt är vida belyst. Men mansförakt hos kvinnor är mindre omtalat. Men lika vanligt.

Vad tror du det beror på? Och varför är inte det lika gångbart, lika PK som kvinnoförakt?

Varför skulle inte kvinnor skratta åt män? Det finns massvis av män som är totalt odugliga eller beter sig på sätt som är värt att skämta om.
Citera
2022-01-06, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whoisduck
Kvinnors hat mot straighta vita män har nog någonting att göra med att vi har blivit för snälla och svaga. T ex kvinnors fascination med mördare, kriminella och dominanta män bevisar detta. Sedan att feminism bredar ut sig och förvirrar kvinnorna. Se här på statistiken över mental ohälsa

https://www.commonwealthfund.org/publications/issue-briefs/2020/may/mental-health-conditions-substance-use-comparing-us-other-countries
(Bläddra ned så du ser staplarna)

Länder där feminism är stort så verkar den mentala hälsan att sjunka kraftigt.

Jag tror att de flesta kvinnor vill att vi undermedvetet tar kontroll, ger dem mindre ansvar. Just för att kvinnor är inte några naturliga ledare eller bra på att du viktiga beslut. Det har nog alla sett som är i ett förhållande. Jag tror de hade mått bättre, varit mindre elaka om de hade haft lite mindre frihet och mindre ansvar för sitt egna liv. Därefter skulle de sluta behandla män så illa och vi alla kan återgå till att få teknologin att utvecklas istället för att knulla runt, leta nya ligg varje helg, slösa tid på att "dejta runt" och göra våra barn förvirrade och må dåligt.

Jag kollade studien du länkade till men det stod ingenting om feminism. Alla länderna i studien är västerländska och rankas högt i olika jämställdhetsindex. Vilka av länderna i studien du länkade till anser du är länder där feminism är stort? Vad får dig att klassa dessa länder som mer feministiska än de andra?
Du hävdar även att studien visar att den mentala hälsan sjunker kraftigt, men alla graferna (förutom grafen med självmordsstatistik) visar bara siffror från ett enda år utan att jämföra med tidigare år.
Grafen med självmordsstatistik visar en nedåtgående trend i antalet självmord i de olika länderna under en 36 års period förutom USA som har fler självmord 2016 än 1980.
Citera
2022-01-07, 14:07
Medlem
Citat:

Detta är fullständigt naturligt för kvinnor. De utbyter erfarenheter, männens tillkortakommanden, skryter och delar sina sorger och besvikelser över sina män. Vem kan klandra dem?

Citat:

Mansföraktet bland kvinnor är föraktet av svaghet. Kvinnor avskyr svaga män och det är dessa som blir föraktade. Starka män som skiter i kärringar blir älskade eller hatade. Kvinnor avskyr män som tigger om ett ligg, men älskar en man som ger henne order om att göra sig klar och klarar av att tillfredsställa sig själv fullständigt och snabbt och fysiskt kraftfullt.
Senast redigerad av Swordomer 2022-01-07 kl. 14:11.
Citera
2022-01-07, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swordomer
Mansföraktet bland kvinnor är föraktet av svaghet. Kvinnor avskyr svaga män och det är dessa som blir föraktade. Starka män som skiter i kärringar blir älskade eller hatade. Kvinnor avskyr män som tigger om ett ligg, men älskar en man som ger henne order om att göra sig klar och klarar av att tillfredsställa sig sig själv fullständigt och snabbt och fysiskt kraftfullt.

Det är klart att män som bönar om att få ligga är patetiska, vilket då omfattar 80 procent av Flashback. Män som är trygg i sin sexualitet, har goda värderingar och inte är rädd för att visa sig sårbara och feminina är dem bästa männen. Män som försöker leka macho är nog de mest oattraktiva personerna.
Citera
2022-01-07, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Det är klart att män som bönar om att få ligga är patetiska, vilket då omfattar 80 procent av Flashback. Män som är trygg i sin sexualitet, har goda värderingar och inte är rädd för att visa sig sårbara och feminina är dem bästa männen. Män som försöker leka macho är nog de mest oattraktiva personerna.

Finns det något imellan feminin och macho som skulle kunna accepteras av kvinnor? Eller ska precis allt i hela världen vara svart/vitt? Jag frågar dig eftersom du är talesperson för alla kvinnor...
Citera
2022-01-08, 00:14
Medlem
Jag matchades med en kvinna på Tinder som hade en tidigare profilbild på Facebook där hon räcker fingret åt män och hade ett antimän-halsband.

En support i kommentaren. Inga negativa reaktioner...

Vad hade hänt om jag lade upp en bild där jag räcker fingret åt kvinnor och bar antikvinnor- halsband?
Citera
2022-01-08, 00:17
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Media.
Citera
2022-01-08, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
Jag matchades med en kvinna på Tinder som hade en tidigare profilbild på Facebook där hon räcker fingret åt män och hade ett antimän-halsband.

En support i kommentaren. Inga negativa reaktioner...

Vad hade hänt om jag lade upp en bild där jag räcker fingret åt kvinnor och bar antikvinnor- halsband?

Manshat är dåligt men är egentligen inte farligt. Kvinnohat leder till att män mördar och våldtar kvinnor.

Där är skillnaden.
Citera
2022-01-08, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Manshat är dåligt men leder egentligen inte till något. Kvinnohat leder till att män mördar och våldtar kvinnor.

Där är skillnaden.

Att det ena är farligare gör inte det andra moraliskt acceptabelt. Hat är hat.

Hon är fri att tycka som hon vill men nåt motstånd kan hon väl ändå få av flocken? Det är ju patetiskt.

Varför hon matchar män på Tinder när hon räcker fingret åt dem är för mig oklart. Vad exakt vill(e) hon göra med mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in