2021-12-26, 22:18
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biblo163
Hur har Jockiboi inte blivit rånad ännu? han flexar med lambos, klockor och kläder för miljoner. Guldgruvan för kriminella ju. Kan ju inte vara jättesvårt att råna Jockiboi heller då han är 170 och väger kanske 60kg?
Det ska till en riktigt korkad rånare för att råna någon som har hundratusentals följare och kameror hemma i varenda vrå. Vad ska de göra? Råna honom på lambon, och sen sälja den till...vem? Köra den fort som satan till färjan till Estland? Bilen blir ju lyst inom en halv sekund.
2021-12-28, 05:08
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Inbrott? mitt på dagen eller på natten

nä tjuvarna tycker inte om honom
då skulle ha få fler följare
2021-12-28, 07:01
Medlem
Ken-Ring-Intes avatar
Lite tragiskt att folk som påstår sig vara smarta stalkar Jockeboy med all gammal skit han gjorde som tonåring.

Skärp till er.
2021-12-28, 09:23
Medlem
Citat:
Hur har Jockiboi inte blivit rånad ännu? han flexar med lambos, klockor och kläder för miljoner. Guldgruvan för kriminella ju. Kan ju inte vara jättesvårt att råna Jockiboi heller då han är 170 och väger kanske 60kg?

Varför skulle någon vilja råna honom? Han är inte ens ett Easy target…

Men för att svara på frågan. Förmodligen för att rånare förstår att det är meningslöst att ens försöka.
2021-12-28, 11:37
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Nu är ju inte problemet själva Jocke utan att huset samt familjen själva är övervakad 24/7. Lycka till med att sno något och komma undan.
2021-12-28, 17:06
Medlem
Så han måste betalat 4-5 miljoner för alla övervakningskameror och för att skydda sig med allt?
2021-12-28, 17:07
Medlem
Jag tänker även, går han inte ut någon dag med sin rolex? Lätt byte då.
2021-12-28, 17:11
Medlem
Harry_s avatar
Citat:

han har ju falska grejer när han är ute
2021-12-28, 21:28
Medlem
Citat:

Kan ha fel men jag tror det är svårt att sälja en Rolex utan äkthetsintyg, lådan och alla papper dvs.

Sen som sagt han går runt med fejk ute
2022-01-01, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Om jag förstår det rätt så var det alltså Renhults briljanta plan om att ändra en bransch kod från forskning till försäljning för att han antagligen trodde precis som Jockeboy att det fanns kameror och prylar att sälja i företaget som skulle plundras.

Sen visade det sig att man inte kan göra så för att ta sig in på börsen genom att plundra sig in i ett aktiebolag.

Man kan väl säga att deras affärsmetoder avslöjades redan innan dom tog sig in på börsen där dom planerade att lura folk på pengar... men deras affärsmål blev synliga genom en ändring av bransch koden redan innan dom lyckades ta sig in till stället där dom ansåg att det fanns mycket möjligheter att lura folk på pengar.

Nu blev dom stoppade för att Renhult visade sig vara ett pucko som uppenbarligen verkat ha trott att Newrton Nordic är ett företag som har massa prylar som kan säljas legalt om man bara ändrar branschkoden för att berätta för omvärlden vilken plan man har för att sälja allt i det plundrade företaget.

Tänk att Renhult, revisorn, Danjal och Jockeboy hittade varandra tillslut.. och kunde visa världen hur dom tänker och hur dom blev så framgångsrika och högmodiga att dom snackade skit om en styrelse fast deras egna styrelse enligt bevisen är "slarviga" eller vad som nu resulterar i böter på 25 miljoner kronor.

Intressant att se hur allt slutar för Jockeboy. För slutet är väl nära nu.

För mycket konstigt blir väl för mycket tillslut.

Aktien handelsstoppades då det visade sig att herr Renhult läckte information om innehåll i PM långt innan det släppts. Informationen fanns att beskåda på Placera forumet bland användaraliaset ”Gungir”s inlägg. Det var också droppen till att forumet prompt fick stängas ner.
2022-01-07, 17:51
Medlem
Joakim har ”ställ en fråga” på instagram” hm undra hur många han skrivit själv….Nu vill han hålla sina privata saker för sig själv…. Helt plötsligt ändrar han sig från att ha talat illa/smutskastat andra (helt nyligen) till att framställa sig själv som en sympatisk människa. Hans psykiska dåliga mående är nu helt borta… antar att det kortet är färdigspelat för tillfället. Nu är han inne på sympatiska/förtroendeingivande kortet. För mig är det tydligt att han duperar sin omgivning (väl medveten om att saker som inte gick att säga på youtube sa han på instagram)
Så genomskinligt.
Tycker synd om de som har investerat i bolagen som går back. Spännande att se vilket kort han spelar ut efter detta kort. Undra 💭 när korthuset rasar
2022-01-07, 23:09
Medlem
knark-kungens avatar
Jocke har enligt egen utsago 137 iq poäng, grandios much?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in