2021-12-10, 22:50
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Cluee hade idag laddat upp en video döpt till "Joakim Lundell, (tar bort snart)". Någon som hann se den? Vad sades?

Att det inte var Joakim som skickat brevet till Olof K ang att Olofs kanal skulle stängas ner.
2021-12-10, 22:51
Medlem
EXTREMFETMAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Att det inte var Joakim som skickat brevet till Olof K ang att Olofs kanal skulle stängas ner.
Varför kunde inte Jocke gå ut med det själv? Vad hjälper det om Cluee går ut med det? Lol
2021-12-11, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Varför kunde inte Jocke gå ut med det själv? Vad hjälper det om Cluee går ut med det? Lol

Precis jocke gjorde väl som vanligt och pröjsade cluee några hundra för att han skulle slänga ut en video med att det absolut inte var jocke som skickat brevet till olof
2021-12-13, 01:54
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Denna gången sprack bubblan innan den hann växa.

Ja det kan man säga.
Jag tippar på att planen var att Jockeboy skulle öka värdet på aktien i utbyte mot 50 miljoner i aktier som hade behövt säljas direkt för att vara värda 50 miljoner.. men nu tror säkert Jockeboy på sin egna förmåga att öka värdet fast det hela ser ut som ett gäng pirater som är ute och plundrar "företags-fartyg" genom att byta ut styrelsen och företagets bransch kod för att sälja alla tillgångar i företaget som plundras genom att ändra om bransch koden till försäljning istället för forskning och utveckling av kameror.

Den där Renhult trodde nog lite för mycket på Jockes makt att öka värdet på aktier.
Han betalade 50 miljoner för att han trodde att Jockeboy skulle öka värdet så att alla aktieägare skulle tjäna på Jockeboy vid ett senare tillfälle.. medans Jockeboys karriär gick käpprätt åt skogen eftersom alla skandaler och alla lögner gör att folk lär sig och väljer andra kreatörer som inte behöver vara oärliga eller göra vad som helst för att få uppmärksamhet.

Citat:
Ursprungligen postat av FannyFruxo
Mycket läsning! Tack för ett väl, och utarbetat inlägg.

Jobbar natt, så just nu kan jag inte ta tag i det, trots din fina research. Men lite senare kanske.

Ha en fin dag.

Tack.

Jag såg en video där Jockes dotter började gråta hysteriskt medans Jocke förklarade att hon inte visste hur han skulle reagera och att det var därför som hon började gråta. Känns helt konstigt att se.
Det är som när hunden blir rädd för Jockes hand typ.. man vet ju vad det tyder på när en hund är rädd för en hand och en unge gråter hysteriskt troligen för att hon också var rädd för Jockes utbrott som kan hända men inte när kameran är igång.. men vi kan se spåren efter kaoset genom en hund som blir rädd och en unge som också verkade bli rädd för att Jocke tydligen är så mentalt ostabil att han säkert kan puckla på en hund och en unge om fel har begåtts.
Om hund eller dotter drar skam över Jockes heder så måste dom såklart bestraffas tills dom lär sig.

Helt jävla sjukt att vara i ett samhälle där en människa filmar när hans dotter börjar gråta hysteriskt.. men ingen i samhället ser att det finns problem där. Socialförvaltningen ser inga problem i att en hund och en unge är rädd för Jockeboy enligt det som han själv visar i sina videos.

I en normal värld så hade väl både hund och unge fått gå på möte och prata om sina upplevelser i hemmet för att andra vuxna undrar om allt står rätt till på grund av det som han själv laddar upp och som ser ut som spår efter enorm mental misshandel och manipulation mot ett barn som säljer reklam åt sina föräldrar som är lortigare än de mest nedgångna missbrukarna i samhället.. eftersom missbrukarna skadar oftast sig själva medans Jockeboy tror sig ha rätten att skapa mentala problem för andra människor genom att skaffa och manipulera barn för vinstsyften.

Jocke hade skämts om han hade förmågan att känna känslor.

Jag såg på en intervju med en sociopat.. och tänkte på Jockeboy genom hel intervjun.. eftersom sociopaten förklarade hur han ser allt som en tävling som han vinner genom att lyckas manipulera och ljuga för ett offer. Alla känslor är skådespel eftersom dom kan inte känna känslor.

Jag tänkte på när Jockeboy har gråtit eller iaf låtsasgråtit utan tårar men med mycket grimaser.
Det känns som skådespel som alltid har ett syfte som handlar om att Jocke vill vinna genom att få tittarna att tro på det som dom ser och som han säger är sanningen om sitt fragila psyke som mobbas så hårt på internet där han bara vill tjäna lite pengar på att andra arbetar.
2021-12-13, 11:26
Medlem
KungPungPats avatar
Om jag förstår det rätt så var det alltså Renhults briljanta plan om att ändra en bransch kod från forskning till försäljning för att han antagligen trodde precis som Jockeboy att det fanns kameror och prylar att sälja i företaget som skulle plundras.

Sen visade det sig att man inte kan göra så för att ta sig in på börsen genom att plundra sig in i ett aktiebolag.

Man kan väl säga att deras affärsmetoder avslöjades redan innan dom tog sig in på börsen där dom planerade att lura folk på pengar... men deras affärsmål blev synliga genom en ändring av bransch koden redan innan dom lyckades ta sig in till stället där dom ansåg att det fanns mycket möjligheter att lura folk på pengar.

Nu blev dom stoppade för att Renhult visade sig vara ett pucko som uppenbarligen verkat ha trott att Newrton Nordic är ett företag som har massa prylar som kan säljas legalt om man bara ändrar branschkoden för att berätta för omvärlden vilken plan man har för att sälja allt i det plundrade företaget.

Tänk att Renhult, revisorn, Danjal och Jockeboy hittade varandra tillslut.. och kunde visa världen hur dom tänker och hur dom blev så framgångsrika och högmodiga att dom snackade skit om en styrelse fast deras egna styrelse enligt bevisen är "slarviga" eller vad som nu resulterar i böter på 25 miljoner kronor.

Intressant att se hur allt slutar för Jockeboy. För slutet är väl nära nu.

För mycket konstigt blir väl för mycket tillslut.
2021-12-13, 20:59
Medlem
KungPungPats avatar
Nu såg jag på youtubern som heter Swoop, och hon förklarade hur narcissister kallar dig för det som dom själva är.. och detta fick mig att tänka på Jockeboy som är ganska duktig på att kalla sina fiender för pedofiler och även målvakt som tvättar illegala pengar.. och det får ju mig såklart att misstänka att Jockeboy håller på med pedofileri och tvättning av pengar.

Jag vet att Michael Jackson sa till sina offer att han skulle råka illa ut om deras pedofiliska böghemlighet blev allmänt känd genom att barnen berättade för nån om hemligheten som var att Jackson var en pedofil.

Barnen var ju livrädda för att deras bögvän skulle råka illa ut om dom sa fel ord eller pratade om fel saker till fel människor.

Detta får mig såklart att ifrågasätta varför Jockes dotter började gråta hysteriskt medans Jocke blev likblek i ansiktet och sa att hon inte visste hur han skulle reagera så därför grät hon.

Kanske är det nån sorts hemlighet som Luna Bell bär på och som fick henne att gråta för att hon inte förstod om hon hade försagt sig om hemligheten nu eller om Jocke kanske bara tror att hon har avslöjat hemligheten som Jocke såklart har förklarat att det är slutet för Jocke om nån nånsin får reda på deras hemlighet.

Jag tycker personligen inte att en sån sak ska förbli oanmäld när det som dottern visade i videon var en stark varningssignal för att nånting inte står rätt till. Jockes ansiktsuttryck av total rädsla var ju också ganska anmärkningsvärt.. och vem fan valde att visa upp nånting som framstår som att Luna Bell gråter hysteriskt av bara tanken på att Jocke skulle reagera eller försvinna för att hon råkade berätta om hemligheten för nån annan vuxen.

När det finns så mycket info om pedofilers manipulation av barn som i fallet med Michael Jackson så borde folk inte kunna ignorera när en dötter beter sig som hon gjorde i Jockes video.

Om Jocke tvättar pengar eller vad han håller på med får väl framtiden utvisa eftersom dom nu måste hitta på en bortförklaring som gör att det inte ser ut som att dom plundrar ett företag som ska sättas i konkurs efter plundrandet är klart.. vilket såklart inte resonerar med vad börsen handlar om.

Jag kan väl även tro att en idiot kan tro att det är en perfekt maskeringsmetod att slänga runt ord som pedofil och målvakt om folk till höger och vänster eftersom ingen kan väl nånsin tro att Jocke skulle ens nämns ordet pedofil om han själv var en, eller målvakt om han själv tvättade pengar åt kriminella.

Tur att han fick 50 miljoner i ärliga pengar åtminstånde.. eller iof så är det ju pengar som togs direkt från alla andra aktieägares aktievärden.. vilket är helt inom lagens gränser antar jag men jag själv hade nog gått till polisen om Jockeboy helt pötsligt fick 50 miljoner av mig och andra aktieägare för att nån clown valde att det skulle tas 50 miljoner från alla aktieägares aktievärden för att skapa nya aktier åt Jocke som får saftigt betalt för det som han nu ska göra. Vad det nu än är lol.

Känns ju som att dom har målat in sig i ett hörn genom att förklara om sina planer.

Man kan ju nästan tro att Jocke har blivit lurad till att ta emot 50 miljoner som Renhult eller vafan han heter stal från alla andra aktieägare trots att Capital Conquest ägde väl bara typ 30% av aktierna så han lär ju ha tattat 30 miljoner som han gav till Jocke pluss cirka 20 miljoner från sina egna aktier.
Men det mesta av pengarna som Jocke fick dock är ju stulna direkt från alla aktieägare i Newton Nordic.

Renhult ba här Jocke håll i den här det är 50 miljoner du får dom gratis bara du tar över styrelsepositionerna i det här företaget som vi nu använder för att tatta aktiepengar från aktieägare för att dela ut dom till oss själva.

Jocke som är väldigt smart och typ jurist, advokat och allt möjligt.. sa såklart tack till Renhult för de 50 miljonerna som gavs gratis i utbyte mot lite hjälp i plundrandet av resten av aktieägarnas pengar.

När karman kommer efter Jockeboy så kommer karman vara hård. Den saken är säker.
2021-12-21, 15:29
Medlem
fjolla666s avatar
Ny kärra för 5,3 miljoner. Det går fan bra för Jocke.
2021-12-21, 16:37
Medlem
Joakim (nya bil) reklampelare 🧐 för ja det är ju inte svårt att se. Nä kan tänka mig som sagt att han marknadsför bilfirman. Ohps han har glömt 🥴 att det tydligt ska framgå att det är reklam aja baja Joakim. Undra om det snart kommer upp att det är reklam.
2021-12-21, 16:55
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Ny kärra för 5,3 miljoner. Det går fan bra för Jocke.

inte så att han har köpt den kontant
bilen kommer att säljas strax efter sommaren
2021-12-26, 21:07
Medlem
Hur har Jockiboi inte blivit rånad ännu? han flexar med lambos, klockor och kläder för miljoner. Guldgruvan för kriminella ju. Kan ju inte vara jättesvårt att råna Jockiboi heller då han är 170 och väger kanske 60kg?
2021-12-26, 21:24
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biblo163
Hur har Jockiboi inte blivit rånad ännu? han flexar med lambos, klockor och kläder för miljoner. Guldgruvan för kriminella ju. Kan ju inte vara jättesvårt att råna Jockiboi heller då han är 170 och väger kanske 60kg?

han går ju inte utanför huset utan kamera
2021-12-26, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
han går ju inte utanför huset utan kamera

Inbrott? mitt på dagen eller på natten

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem