Citat:
Ursprungligen postat av
ballobas
Denna gången sprack bubblan innan den hann växa.
Ja det kan man säga.
Jag tippar på att planen var att Jockeboy skulle öka värdet på aktien i utbyte mot 50 miljoner i aktier som hade behövt säljas direkt för att vara värda 50 miljoner.. men nu tror säkert Jockeboy på sin egna förmåga att öka värdet fast det hela ser ut som ett gäng pirater som är ute och plundrar "företags-fartyg" genom att byta ut styrelsen och företagets bransch kod för att sälja alla tillgångar i företaget som plundras genom att ändra om bransch koden till försäljning istället för forskning och utveckling av kameror.
Den där Renhult trodde nog lite för mycket på Jockes makt att öka värdet på aktier.
Han betalade 50 miljoner för att han trodde att Jockeboy skulle öka värdet så att alla aktieägare skulle tjäna på Jockeboy vid ett senare tillfälle.. medans Jockeboys karriär gick käpprätt åt skogen eftersom alla skandaler och alla lögner gör att folk lär sig och väljer andra kreatörer som inte behöver vara oärliga eller göra vad som helst för att få uppmärksamhet.
Citat:
Ursprungligen postat av
FannyFruxo
Mycket läsning! Tack för ett väl, och utarbetat inlägg.
Jobbar natt, så just nu kan jag inte ta tag i det, trots din fina research. Men lite senare kanske.
Ha en fin dag.
Tack.
Jag såg en video där Jockes dotter började gråta hysteriskt medans Jocke förklarade att hon inte visste hur han skulle reagera och att det var därför som hon började gråta. Känns helt konstigt att se.
Det är som när hunden blir rädd för Jockes hand typ.. man vet ju vad det tyder på när en hund är rädd för en hand och en unge gråter hysteriskt troligen för att hon också var rädd för Jockes utbrott som kan hända men inte när kameran är igång.. men vi kan se spåren efter kaoset genom en hund som blir rädd och en unge som också verkade bli rädd för att Jocke tydligen är så mentalt ostabil att han säkert kan puckla på en hund och en unge om fel har begåtts.
Om hund eller dotter drar skam över Jockes heder så måste dom såklart bestraffas tills dom lär sig.
Helt jävla sjukt att vara i ett samhälle där en människa filmar när hans dotter börjar gråta hysteriskt.. men ingen i samhället ser att det finns problem där. Socialförvaltningen ser inga problem i att en hund och en unge är rädd för Jockeboy enligt det som han själv visar i sina videos.
I en normal värld så hade väl både hund och unge fått gå på möte och prata om sina upplevelser i hemmet för att andra vuxna undrar om allt står rätt till på grund av det som han själv laddar upp och som ser ut som spår efter enorm mental misshandel och manipulation mot ett barn som säljer reklam åt sina föräldrar som är lortigare än de mest nedgångna missbrukarna i samhället.. eftersom missbrukarna skadar oftast sig själva medans Jockeboy tror sig ha rätten att skapa mentala problem för andra människor genom att skaffa och manipulera barn för vinstsyften.
Jocke hade skämts om han hade förmågan att känna känslor.
Jag såg på en intervju med en sociopat.. och tänkte på Jockeboy genom hel intervjun.. eftersom sociopaten förklarade hur han ser allt som en tävling som han vinner genom att lyckas manipulera och ljuga för ett offer. Alla känslor är skådespel eftersom dom kan inte känna känslor.
Jag tänkte på när Jockeboy har gråtit eller iaf låtsasgråtit utan tårar men med mycket grimaser.
Det känns som skådespel som alltid har ett syfte som handlar om att Jocke vill vinna genom att få tittarna att tro på det som dom ser och som han säger är sanningen om sitt fragila psyke som mobbas så hårt på internet där han bara vill tjäna lite pengar på att andra arbetar.