2022-01-07, 11:32
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Vad Helena Ekholm är tråkig som expertkommentator.
"Ja men det är så" i de flesta kommentarer
Citera
2022-01-07, 12:39
Bannlyst
Vill bara göra en viss varning inför OS. Skyttet har inte varit bra under säsongen.
Med många formtoppade till OS i åkningen så kommer skyttet att bli avgörande.

Både 1998, 2002 och även 2010 hade vi stora förhoppningar om stora framgångar från Magdalena Forsberg och Helena Ekholm. 2010 räddades skidskyttet av Björn Ferry.

Får Sverige en dålig ingång i OS kan det kollektiva självförtroendet få sig en törn. Skillnaden mot innan är att ansvaret fördelas på flera i detta OS.
Citera
2022-01-07, 14:07
Medlem
En frågeställning inställer sig omedelbart.
Har vi råd att köra med Ponsiluoma i mixedstafetten i OS,eller är det så att Jesper Nelin möjligen är det bättre valet?

Ponsis skytte..herregud.Inte för att Nelins är så mycket bättre,men där har vi den så påstått viktiga erfarenheten av tidigare OS framgångar.Nelin har gjort det förr..och är oftast relativt stabil i stafett.

Ponsi känns i nuläget som Mona Brorsson 2..trots VM guldet.
Citera
2022-01-07, 14:50
Bannlyst
Vem tror att Mona skjuter fullt i stående skytte??
Citera
2022-01-07, 14:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
En frågeställning inställer sig omedelbart.
Har vi råd att köra med Ponsiluoma i mixedstafetten i OS,eller är det så att Jesper Nelin möjligen är det bättre valet?

Ponsis skytte..herregud.Inte för att Nelins är så mycket bättre,men där har vi den så påstått viktiga erfarenheten av tidigare OS framgångar.Nelin har gjort det förr..och är oftast relativt stabil i stafett.

Ponsi känns i nuläget som Mona Brorsson 2..trots VM guldet.

Ponsilouma har gått tillbaka till gamla synder. Liknar mer säsongerna innan VM-guldet. Mer fisk än fågel i år..trots 2:a platsen.
Senast redigerad av Hankypanky14 2022-01-07 kl. 14:57.
Citera
2022-01-07, 14:56
Bannlyst
3 bom av Mona Brorsson. Hon har varit med i 8 år och ALDRIG klarat detta läge. Helt otroligt.
Citera
2022-01-07, 15:06
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hankypanky14
3 bom av Mona Brorsson. Hon har varit med i 8 år och ALDRIG klarat detta läge. Helt otroligt.

Det finns en eventtråd: https://www.flashback.org/t3383454
Citera
2022-01-07, 15:33
Medlem
Annan frågeställning inställer sig omedelbart.

Skall Stina Nilsson in i stafettlaget på Anna Magnussons bekostnad?

Det ÄR en annan säkerhet i Nilssons skytte denna säsong.Pannben har hon dessutom,det vet vi innan.

Både i skidspåret som på skyttevallen.

Jag vill inte påstå..än..att Stina SKALL in i stafettlaget,men saker och ting pekar i skrivande stund åt bestämd riktning.
Citera
2022-01-07, 15:40
Medlem
Grejen är att framförallt när det gäller uppställningen stafettlag damer så MÅSTE vi få det rätt.
Felaktig uttagning här och det kan mycket väl vara sumpat Olympiskt Guld som blir resultatet.
Ett mycket svårt övervägande väntar,den saken är biff.
Citera
2022-01-07, 15:47
Bannlyst
Citat:

Det ÄR en annan säkerhet i Nilssons skytte denna säsong.Pannben har hon dessutom,det vet vi innan.

Jag vill inte påstå..än..att Stina SKALL in i stafettlaget,men saker och ting pekar i skrivande stund åt bestämd riktning.

Anna höjer sig i stafett. Anna har inte skjutit någon straffrunda i mästerskap innan. Varit med och tagit 2 silver. Stina har aldrig deltagit i en damstafett någonsin på denna nivån..att göra debut i den största tävlingen som finns?? Stina har pannben..absolut..hon är bäst i det mentala i truppen..fast ingen vet hur det funkar med extraskott. Stina lär vara med i mixed imorgon och då får hon chansen att visa upp sig. Jag hade kört Hanna/Stina imorgon. Fast spännande tanke..
Senast redigerad av Hankypanky14 2022-01-07 kl. 15:55.
Citera
2022-01-07, 15:49
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:

Ja det ser jag som självklart att hon ska, vilket jag skrivit tidigare. AM har inget i stafettlaget att göra och SN kommer ju att få extraskott att tillgå på två skjutstationer. Det är enkelt att se att LP-HÖ-SN-EÖ ska utgöra stafettlaget.

Sedan är det lite småkomiskt att höra Brorson berömma Stina för att hon tar sig an skyttet som en riktig skidskytt. Ja det var just rätt person att prata om riktig skidskytt. Mona har hållit på hur länge som helst och kan inte någonsin få till det när hon har chansen.
Citera
2022-01-07, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hankypanky14
Anna höjer sig i stafett. Anna har inte skjutit någon straffrunda i mästerskap innan. Varit med och tagit och tagit 2 silver. Stina har aldrig deltagit i en damstafett någonsin på denna nivån..att göra debut i den största tävlingen som finns?? Stina har pannben..absolut..hon är bäst i det mentala i truppen..fast ingen vet hur det funkar med extraskott. Stina lör vara med i mixed imorgon och då går hon chansen att visa upp sig. Jag hade kört Hanna/Stina imorgon. Fast spännande tanke..

Jag kan hålla med dig.
Det är förbaskat svårt att peta en stafettkraft..en dokumenterad stafettkraft som Anna Magnusson.
Jag är rimligt säker på att formen inför stafett får avgöra.
Huvudsaken är att det blir rätt uttagning.
Blir det det..så tror jag att SWE vinner olympiskt Guld i damernas stafett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in