2022-01-06, 21:28
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efebofilkusten
De har ambitionen och förmågan att bli en del av bidragssamhället och den undre världen?

Det är väl den under 1 procenten. Sådana vill vi givetvis inte ha.
Citera
2022-01-06, 21:33
Medlem
Teus avatar
Citat:
Är det bara en myt att många invandrare antingen är kriminella, islamister eller bidragssvindlare?

Ungefär hur många procent av invandrarna missköter sig och/eller har primitiva, omänskliga värderingar?
Alla som säger en siffra drar den rakt ur rövhålet oavsett om det är en liten eller en stor siffra. Det vi vet med säkerhet är att invandrare är kraftigt överrepresenterade rörande brottslighet men hur pass många som faktiskt är kriminella är omöjligt att sätta en siffra på då vi inte ens kan få fram en reell siffra på hur många i Sverige som lever idag är dömda för brottslighet och än mindre kan vi få fram hur många av dessa är invandrare. Det samma gäller antalet islamister såvida inte SÄPO lättar på locket vilket känns föga troligt.

Som svar på din fråga, eftersom det inte tillför något av värde genom att dra en siffra ur röven, så uttrycker jag mig så här; Majoriteten av invandrare är inte kriminella men majoriteten av kriminella är invandrare. Likaså gäller med islamister även om "Islamist" är ett väldigt löst begrepp där antalet varierar betydligt beroende på din definition av vad en islamist är. Tittar vi på namnen som läckt ut om dom "svenskar" som åkte ner till Syrien så talar dom ju ett väldigt tydligt språk. Förrutom fettot från Göteborg, Skråmo, så är det någon förvirrad WT-brud som har svenska namn i övrigt så är det Muhammed och Achmed.
Citera
2022-01-06, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Förmodligen färre än en procent. Invandrare i gemen är nog faktiskt mer mån än vanlig svenne att göra rätt för sig. De kommer betala skatt, kommer oja sig till extrem för att göra samhället till lags.

De tänker att de kommit hit. Sverige har tagit emot dom och de måste göra sitt allra bästa för att acceptera den äran. Så tänker nog de flesta invandrare, så som vi svenskar tänkte när vi drog till USA i mass.

Knappt 5% med utrikesfödda föräldrar är brottslingar/brottsmisstänkta jämfört med 1.4% för de med inrikesfödda föräldrar enligt BRÅ.
Alltså mer än 3 gånger vanligare att babbar begår brott vilket inte är förvånande med den vidriga gängkultur vi har idag.
Politikerna är så kåta på tillväxt och befolkningsökning att vi tar in vilket smuts som helst utan tanke på hur de ska integreras.
Ridken är överhängande att de hamnar i särskilt utsatta områden och deras barn värvas in i gängen vid ung ålder, impade av grabbarna med feta halskedjor.
Sverige är tyvärr kört i botten, bara hoppas det bildas en hemlig dödspatrull inom polisen som kan använda mer direkta metoder och avlägsna kackerlackorna.
Citera
2022-01-06, 21:35
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Det är alltså bra med invandring?

Nej. Det är inte bra. Vi svenskar kan ordna upp det här på egen hand. Frågan gällde ju dock om det är bara till ondo. Det är det ju inte. En extremt liten del av invandrare kommer göra onda saker.
Citera
2022-01-06, 21:38
Medlem
Citat:
Förmodligen färre än en procent. Invandrare i gemen är nog faktiskt mer mån än vanlig svenne att göra rätt för sig. De kommer betala skatt, kommer oja sig till extrem för att göra samhället till lags.

De tänker att de kommit hit. Sverige har tagit emot dom och de måste göra sitt allra bästa för att acceptera den äran. Så tänker nog de flesta invandrare, så som vi svenskar tänkte när vi drog till USA i mass.

Nej, inte färre än en procent. Vet det finns en rapport om det där från BRÅ eller dyl. och har för mig att det då var 3-4 procent som var dömda för brott. Självklart är det inte 90%, men det är inte heller under en procent.

När det gällde värderingar, så var det ju ungefär hälften av muslimeran i Storbrittanien som ville förbjuda homosexualitet. När jag tittat på undersökningen från "Varken hora eller kuvad" så är det ju en stor del där som inte får göra saker som vi anser vara självklara.

Jag skulle faktiskt önska att någon myndighet tog fram statistik för detta med brottsligheten fördelat på vilket område personeran kommer från samt värderingar. Speciellt det sistnämnda känns som en blind fläck som vi vet alldeles för lite om och mest tror en massa.
Senast redigerad av yokisuci 2022-01-06 kl. 21:40.
Citera
2022-01-06, 21:44
Medlem
Citat:
Ungefär hur många procent av invandrarna missköter sig och/eller har primitiva, omänskliga värderingar?

Bert Karlsson - Detta med kriminaliteten!
https://www.youtube.com/watch?v=vTw03uZm3Ac

Ny Bråstudie: Misstänkta för brott bland personer med inrikes respektive utrikes bakgrund
https://bra.se/om-bra/nytt-fran-bra/arkiv/press/2021-08-25-ny-brastudie-misstankta-for-brott-bland-personer-med-inrikes-respektive-utrikes-bakgrund. html

Ny Bråstudie - *.PDF
https://bra.se/download/18.1f8c9903175f8b2aa70f6df/1631107319978/2021_9_Misstankta_for_brott_bland_personer_med_inr ikes_respektive_utrikes_bakgrund.pdf
Senast redigerad av SL!z3B!T 2022-01-06 kl. 21:49.
Citera
2022-01-06, 22:08
Medlem
Citat:
Nej. Det är inte bra. Vi svenskar kan ordna upp det här på egen hand. Frågan gällde ju dock om det är bara till ondo. Det är det ju inte.En extremt liten del av invandrare kommer göra onda saker.

Läs rapporten från BRÅ i länken ovan, för perioden mellan 2015-2018 är andelen brottsmisstänkta över 10% för inrikesfödda med utrikesfödda föräldrar, dvs invandrare i andra generationen.
Skrämmande och beklämmande !!
Citera
2022-01-06, 22:34
Medlem
grungewhores avatar
Skulle säga att det är oerhört svårt att dela upp sån statistik. Vad är kriminell? Det blir olagligt att slänga snus på marken, hur många invandrare snusar?

Överrepresentation inom vissa brottskategorier är desto viktigare att poängtera. Varför är så många dömda för just gruppvåldtäkter, våldsbrott, knarkbrott, vapenbrott från en icke svensk bakgrund i jämförelse med övriga befolkningen?

Men precis som med våldtäkter, så är det ju så att statistik gör att tre våldtagna kvinnor kan ha en våldtäktsman t ex. Samma gäller andra brott. Många av dessa brottslingar åker ju dit på många brott, vilket gör att ett vapenbrott, en våldtäkt och ett knarkbrott kan vara gjort av samma, men det är tre brott begågna av invandrare.

Över lag så är invandrare inte mer kriminella, men bland invandrare finns de som är betydligt mer kriminella än infödda svenskar.
Citera
2022-01-06, 22:59
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Är det bara en myt att många invandrare antingen är kriminella, islamister eller bidragssvindlare?

Vill minnas att Danmark publicerade siffror på det och om jag inte missminner mig var 20% av män från Afrika i åldern 18-45 år döda för brott. Dömda. Mörkertalet är naturligtvis enormt. Första generationen var betydligt mer kriminell än danskar och andra och tredje generationen SKYHÖGT mer kriminell än första.

Citat:

Du brukar ha vettiga åsikter om jag inte kommer ihåg fel. Jag kommer bortse från dina inlägg i den här tråden tills vidare.

Nordiska, västerländska och kanske japanska invandrare är sannolikt mindre kriminella än svenskar medan MENA, Östeuropa, Balkan, Afghanistan, Somalia osv är betydligt mer kriminella.

Citat:
Ursprungligen postat av Cartne
Jag slår vad om att du är en sån person som tror att du är bästa vän med närmsta pizzabagare i din stad och därmed vara en talesperson för Svenska folket "för jag känner iaf en invandrare ". I själva verket spottar han i din kebab och skrattar hela vägen till banken.

Invandrarna går garanterat inte till banken med sina pengar.
Citera
2022-01-06, 23:48
Medlem
Mr1931s avatar
Alla araber är ljusskygga, lata, ohedersamma opportunister och deras nordafrikanska negerkusiner är likadana fast även intelligensbefriade.

Med de förutsättningarna ligger kriminellt straffbara handlingar nära till hands i smörgåsbordet som är landet Sverige.

Så 90-95%.
Citera
2022-01-07, 00:37
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Mindre än 1 procent.

Om så vore. Med en invandring, då räknar jag med alla som får uppehållstillstånd, alltså registrerade, på 100.000 per år, blir det 1000 pers som vi skall behöva dras med. Plus alla illegala som bara kommer utan att registrera sig hos myndigheterna, säkert ett par tusen till. På 10 år kan det bli upp till 50 000.
Då är din siffra jävligt lågt satt.
Det jävliga är att de får vara här med vår regerings goda minne, och folket som röstar på detta.
Sen förstår jag inte invandrarnas egen syn på saken, dom tar fan inget ansvar för sina egna, låter dom hållas i stället för att stoppa dom. Det resulterar ju bara i att alla dras med med i svenskarnas och andra laglydiga utlänningars "hat" mot dessa slödder. Brott dom resulterar i dödsdomar i ursprungsländerna borde gälla här med. Gärna med stening på torget, gatsten blir fint.

Sen är ju inte alla rapporterade kriminellt, massor slinker undan polisens svep. Småtjyvar, ligister och liknande.
Senast redigerad av 53....so what 2022-01-07 kl. 00:42.
Citera
2022-01-07, 04:39
Bannlyst
Många av blatte-ungdomarna är kriminella. Någon som säger emot? Varför?

De är småkriminella. När man rör sig ute i kollektivtrafiken, där det skall lösas biljetter, så märker man ju av småkriminaliteten precis varje dag. Det plankas och det fuskas.

Gratisåkandet.

Därför undrar jag hur mycket desamma snattar i affärerna. Där har jag såklart inte samma koll eftersom det snattas i smyg och man inte ingår i deras gäng (för varför skulle man vilja göra det?)
Senast redigerad av MagnusBengtsen 2022-01-07 kl. 04:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in