Citat:
Ursprungligen postat av
Svidden
Det är framförallt andra generationen som är opropportionerligt kriminell och allmänt värdelösa. Första tenderar vara ganska hårt arbetande om än mindre språkkunniga. Har jobbat just inom HSL på kommunen och de flesta förstagenerationsinvandrare gör sitt bästa och bidrar. Språket och utbildningsnivån är dock ett stort problem och kan leda till stor skada/död. Man behöver ordentliga svenskaprov inom dessa yrken. I varenda annons står "minst svenska nivå C1" men är mer regel än undantag att förstagenerationsinvandrarna knappt kan språket.
De som inte bidrar av ren ovilja är andragenerationsinvandrarna och curlade svenskar som klagar på att de måste göra sitt jobb och drar igenom sina uppdrag snabbt, dåligt och omänskligt för att kunna dricka kaffe och klaga på oss som var i HSL-laget halva dagen.
Har skrivit om omvårdnadspersonal i en annan tråd och nästan överallt jag varit bär 20% upp de andra 80 som antingen är för korkade, ovilliga eller dåliga på svenska för att göra ett bra jobb.
Det kan säkert stämma. Borde kanske varit mer tydlig med att jag syftade på en mer makroekonomisk nivå - om vi genom invandring sänker produktiviteten i landet kommer vi att bli fattigare på sikt ÄVEN om det i förstaskedet inte märks så mycket eftersom de flesta invandrare är i arbetsför ålder. Det är därför jag reagerar när folk säger ”hur ska vi fixa välfärden utan alla somalier som torkar röv på gamlingar?”.
Om vi har ett samhälle där fyra av tusen blir läkare, tolv blir sjuksköterskor, 15 blir civilingenjörer och fem blir forskare, och vi sedan efterhand ersätter den befolkningen med en grupp där en av tusen blir läkare, fem blir sjuksköterskor, fem blir civilingenjörer och ingen forskar - ja, då får vi en sämre vård, som vi har sämre möjligheter att betala för. Och det sker trots att där har tillkommit både läkare och sjuksköterskor, helt enkelt för att HELA den nya gruppen - inte bara de produktiva - har behov av både sjukvård och omsorg. Att där är så många invandringskramare som inte förstår den matematiken är något som jag tycker är en aning provocerande.