2022-01-05, 21:05
Medlem
Med alla dessa miljarder så borde dom ju kunna starta 3-4 kanaler till som dessutom går dygnet runt.. Det är ett ofattbart svindleri SVT/staten håller på med
Citera
2022-01-06, 08:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Jag har reagerat på samma sak men å andra sida gäller detsamma för TV4. Gällande övriga kanaler är det väl ingen som sänder nyheter överhuvudtaget?

SVT gör ett bra jobb, kollar mest på SVT då det är kvalitet även om andra tycker ”vägens hjältar” på Femman är ett vettigt program. Vilka kanaler levererar nyheter förutom SVT och Fyran?

Citat:
Ursprungligen postat av Jim-Jones
Internationellt sett kan jag inte komma på en enda nyhetsredaktion som är mer opartiskt än SVT. De gör ett mycket bra jobb. Så håller helt med dig där.

Att de sedan tar ledigt röda dagar kan jag dock också tycka är problematiskt. Det finns så många verksamheter som rullar dygnet runt årets alla dagar. Nyhetssändningar från SVT borde ingå där. Måste finnas någon avdankad journalist från SVT24 som kan tänka sig arbeta röda dagar för att få synas lite på ettan?

SVT-anställda i farten, ser jag. Era regimlojala djävla tattare. DÖD ÅT SVT!

Dumma i huvudet är ni också. Ta er propagandamaskin och dra duktigt åt helvete.
Citera
2022-01-06, 10:46
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Internationellt sett kan jag inte komma på en enda nyhetsredaktion som är mer opartiskt än SVT. De gör ett mycket bra jobb. Så håller helt med dig där.

Att de sedan tar ledigt röda dagar kan jag dock också tycka är problematiskt. Det finns så många verksamheter som rullar dygnet runt årets alla dagar. Nyhetssändningar från SVT borde ingå där. Måste finnas någon avdankad journalist från SVT24 som kan tänka sig arbeta röda dagar för att få synas lite på ettan?
SVT är klimathysteriker och sprider vänsterpropaganda 24/7. De följer regeringens linje som en trogen hund.
Jag gissar på att det är rätt likt hur Kubas statsmedia agerar.
Citera
2022-01-06, 10:48
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Visste inte ens att någon kollade på morgon-tv. Måste väl bara vara arbetslösa och WT som gör det?

Gällande personer som syns i rutan, även återkommande, är det få som är anställda av SVT. Man får helt enkelt betalt per uppdrag som vilken egenföretagare som helst.
Vad gör den högpresterande klassen av vänsterintellektuella och partianställda på morgonen? Klämmer de pormaskar och tar lavemang eller vad gör de för nyttigt?
Citera
2022-01-06, 11:00
Medlem
L3nn4rts avatar
Jag har också lagt märke till att man har onödigt många ansikten i programmen. SVT verkar boosta mycket personer med diagnoser. Det riktigt skriker tung diagnos om exempelvis Rebecka Haimi (Kulturnyheterna) och Linus Fremlin (Alltid i rutan när det gäller TV-serier). De tillför absolut ingenting och jag undrar hur de tänker när de tillsätter dessa personer.

TV4 har (popprofessorn) Jan Gradvall, som ger kraftiga aspergervibbar med sitt pladder och märkligt inövade gestikulerande, som faktiskt inte går ihop alls med vad han säger. Det ser verkligen awkward ut när han vevar med armarna på ett sätt som inte hör samman med det han säger.

Sen har TV4 också börjat med någon kvinnlig, finskbrytande "dejtingexpert" som verkligen själv ger intrycket av att tillhöra de som har det som svårast vad det gäller dejtingsidorna. Helt menlösa tips och på många av frågorna hon får verkar hon inte ha ett svar, utan man kan riktigt se hur hon tänker fram sitt svar då hon själv inte riktigt vet.

Alla olika väderpresentatörer har jag också reagerat på. Behöver man verkligen ha tre stycken under en och samma sändning? Det räcker ju med en, för de visar ju ändå samma väder.
Citera
2022-01-06, 14:18
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Jag förstår ju att du och andra muslimer inte gillar att SVT respekterar kristna högtider

Trettondagsafton är ju inte ens en helgdag!
Citera
2022-01-07, 02:53
Medlem
Citat:

SVT opartiska skämtar du.
Svt är ju allt från opartiska när det gäller allt från miljö religion, politik inrikes och utrikes, brott och allt annat.
Bara vänster propaganda och lögner till och med.

Det finns hur mycket bra filmer och annat som SVT borde sända men det gör dem inte tyvärr.

Starta upp en till tv kanal och sänd dygnet runt filmer och komedier från 50 Talet och framåt med hasse och tage och lite och annat borde finnas hur mycket som helst av efter så många år.
Senast redigerad av Eagle5555 2022-01-07 kl. 03:09.
Citera
2022-01-08, 18:07
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Plötsligt började man att skära ner detta. Man tog bort nattsändningarna, man minskade dagsändning på helger och helgdagar. Numera är det bara två sändningar kvar som ett minimum alla dagar, 18:00 och 19:30. Man skyller naturligtvis på Internet men man ska ju vara till för alla, alltså även de utan dator.

Desinformationen flödar, förutom tiderna då tar upp som har man nyheter vid 16:00 och i stort sätt alla dagar vid klockan 21:00. Lägg där till att SR sänder nyheter minst en gång i timmen dygnet runt alla dagar så ska nog även personer utan dator få sin nyhetsdos tillfredsställd.
Citera
2022-01-08, 18:25
Medlem
Citat:
Desinformationen flödar, förutom tiderna då tar upp som har man nyheter vid 16:00 och i stort sätt alla dagar vid klockan 21:00. Lägg där till att SR sänder nyheter minst en gång i timmen dygnet runt alla dagar så ska nog även personer utan dator få sin nyhetsdos tillfredsställd.
16:00 och 21:00 är inte dagligen. T.ex. ingen 21:00 idag. 16:00 hoppar man väldigt ofta över eller flyttar tidpunkt. 12:00 var standard tidigare, men det var ett bra tag sen.

Nattsändningarna är ju även numera historia. Frågan är om de ens har någon beredskap för större händelser på natten? Blir det som 1986 att ringa runt och väcka personal samt vänta på att de anländer? Att uppdatera sidan 190 på Text-TV sker ju även begränsat och ibland felaktigt vilket får en att tro att det sker automatiskt eller av annan som inte kan rätta till fel. Sportresultat uppdateras inte heller på natten fastän det trillar in resultat dygnet runt ifrån hela världen.
Citera
2022-01-08, 18:46
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
16:00 och 21:00 är inte dagligen. T.ex. ingen 21:00 idag. 16:00 hoppar man väldigt ofta över eller flyttar tidpunkt. 12:00 var standard tidigare, men det var ett bra tag sen.

Nattsändningarna är ju även numera historia. Frågan är om de ens har någon beredskap för större händelser på natten? Blir det som 1986 att ringa runt och väcka personal samt vänta på att de anländer? Att uppdatera sidan 190 på Text-TV sker ju även begränsat och ibland felaktigt vilket får en att tro att det sker automatiskt eller av annan som inte kan rätta till fel. Sportresultat uppdateras inte heller på natten fastän det trillar in resultat dygnet runt ifrån hela världen.

Som jag skrev så sker 21:00 nästan alla dagar och vi verkar vara överens om att 16:00-sändningen sker varje dag. Med tanke på att text-tv är bemannad dygnet runt så har man nog bemanning för att kunna sända en extra nyhetssändning med kort varsel. Som jag skrev finns även SR som sänder nyheter minst en gång i timmen dygnet runt. Är det rörliga bilder du är ute efter med tanke på din fixering vid tv?

Med andra ord så kan vi nog vara överens om att public service förser oss medborgare med regelbundna nyhetssändningar årets alla dagar och dygnet runt.
Citera
2022-01-08, 19:32
Medlem
Citat:
Som jag skrev så sker 21:00 nästan alla dagar och vi verkar vara överens om att 16:00-sändningen sker varje dag. Med tanke på att text-tv är bemannad dygnet runt så har man nog bemanning för att kunna sända en extra nyhetssändning med kort varsel. Som jag skrev finns även SR som sänder nyheter minst en gång i timmen dygnet runt. Är det rörliga bilder du är ute efter med tanke på din fixering vid tv?

Med andra ord så kan vi nog vara överens om att public service förser oss medborgare med regelbundna nyhetssändningar årets alla dagar och dygnet runt.
Du fortsätter i trots att hävda att 16:00 och 21:00 sker nästan dagligen när det inte gör det. 21:00 är aldrig på lördagar och 16:00 ställer man ofta in av oförklarliga skäl. Som jag skev tidigare så är endast 18:00 och 19:30 dagligen, än så länge ska kanske tilläggas.

Vet du med säkerhet att Text-TV är bemannat på nätterna eller är det något som sker automatiskt att man bara uppdaterar max 7 nyheter och inte rättar till fel? Att sända radio i tv är väl egentligen inget alternativ 2022?

Det man lärde sig efter 1986 är historia, inget som gått i arv och dagens högst ansvarige måste tydligen lära sig av egna händelser!
Citera
2022-01-10, 12:52
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
SVT-anställda i farten, ser jag. Era regimlojala djävla tattare. DÖD ÅT SVT!

Dumma i huvudet är ni också. Ta er propagandamaskin och dra duktigt åt helvete.

Och du kan fortsätta inhämta din info från den media du anser vara oberoende enbart pga att du delar dessa ”opolitiska”, ”oberoende” medias åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in