2022-01-06, 01:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av supersoft
Okej, jag undrade bara, jag är uppvuxen i norrland. Sossarna har ett bra fäste där. Enligt gammal tradition röstade typ alla där på sossarna, jag har också gjort det tidigare.

Att vara konservativ är bra, men senaste åren har dom bara tagit dåliga beslut som jag inte ställer mig bakom.

Ja, det är frågan. Går det ens att förändra sossarna så mycket som det krävs? Tveksamt va? Och då har vi SD som ett alternativ, även fast dom kanske inte räcker till. Jag kanske hade varit sosse om det inte hade varit de här invandringsprolemen. Övergrepp och terrorism. Moderaterna är ännu värre.
Citera
2022-01-06, 01:35
Medlem
som sosse, hellre S+SD är U(r)K som statsminister, korrupt och oduglig som han är.
Citera
2022-01-06, 01:39
Medlem
DjPuttes avatar
SD har många sk gamelsossar i sitt parti som har en filosofi som nu Magda närmar sig i retorik o politik, Det som snarare kommer ske på sikt är att det kommer en ström tillbaka till S från dels SD men andra partier..

Att S skulle regera med SD nej det skiljer för mycket i vissa delar av hur grundsyn och tänk är politiskt sett, Den ekvationen kommer inte fungera lika lite som M + KD + SD kommer fungera där är SD ett bihang med sina procent och inget annat
Citera
2022-01-06, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vackrahav100
Ja, det är frågan. Går det ens att förändra sossarna så mycket som det krävs? Tveksamt va? Och då har vi SD som ett alternativ, även fast dom kanske inte räcker till. Jag kanske hade varit sosse om det inte hade varit de här invandringsprolemen. Övergrepp och terrorism. Moderaterna är ännu värre.

Att förändra sossarna går nog inte längre, det är redan för sent.

Tycker om våran nya statsminister, men resten av idioterna är inte mycket att hänga i julgranen.

Moderaterna kan ju vara knepiga också, och nästan lika jobbiga som sossarna numera.

SD och KD är närmast politiskt tycker jag. Det hade varit den bästa regeringen egentligen, men det krävs minst M, och L med för att få mauritet.
Citera
2022-01-06, 01:47
Medlem
bl-gr-ns avatar
1. Sossarna har en tillfälligt uppsving i OU efter partiledarbytet i sossarn...
2. De har ökad, därför att diverse sossar säger sig vilja, göra ändringar i deras politik som svenskar efterfrågat i 7 års tid.

3. Det sosse-henar säger sig vilja göra har de inte fått mandat för i deras kongress i november.

4. Innan sommaren så har svenskar vaknat och insett att Alkis-Magdas ministär är samma lögnare som satt där under Löfven.
Då kommer sossarna sjunka till sin normala storlek på runt 20-25% (förhoppningsvis sjunker de mer ändå).

Sossarna och SD är milsvid ifrån varandra politiskt.
Sossarna är multikulti globalister som vill se ökad invandring och upplösning av svenskheten.
Sossarna vill ha en EU-federation med Sverige som lydstat, införa Euro, medlemskap i NATO.
Citera
2022-01-06, 01:53
Bannlyst
Citat:
Att förändra sossarna går nog inte längre, det är redan för sent.

Tycker om våran nya statsminister, men resten av idioterna är inte mycket att hänga i julgranen.

Moderaterna kan ju vara knepiga också, och nästan lika jobbiga som sossarna numera.

SD och KD är närmast politiskt tycker jag. Det hade varit den bästa regeringen egentligen, men det krävs minst M, och L med för att få mauritet.

Jorå jag gillar KD också, men för att få nåt att hända på riktigt så kanske man ska rösta utomparlamentariskt. Dvs om man inte gör revolt. Partierna i riksdagen kör egentligen samma sak.

Men är det värt att göra revolt. Eller är det värt att rösta på afs eller direktdemokraterna eller liknande.

Men om SD och S slutar med sina pajkastningar så kanske dom kan göra det lite bättre.

Så SD ska välja alla möjliga block.
Citera
2022-01-06, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bl-gr-n
1. Sossarna har en tillfälligt uppsving i OU efter partiledarbytet i sossarn...
2. De har ökad, därför att diverse sossar säger sig vilja, göra ändringar i deras politik som svenskar efterfrågat i 7 års tid.

3. Det sosse-henar säger sig vilja göra har de inte fått mandat för i deras kongress i november.

4. Innan sommaren så har svenskar vaknat och insett att Alkis-Magdas ministär är samma lögnare som satt där under Löfven.
Då kommer sossarna sjunka till sin normala storlek på runt 20-25% (förhoppningsvis sjunker de mer ändå).

Sossarna och SD är milsvid ifrån varandra politiskt.
Sossarna är multikulti globalister som vill se ökad invandring och upplösning av svenskheten.
Sossarna vill ha en EU-federation med Sverige som lydstat, införa Euro, medlemskap i NATO.

Det är givet att det blir svårt för S att fortsätta lägga allt på utredningar som maler på år efter år. Behöver visa resultat och handlingskraft nu före valet 2022. Annars blir många väldigt besvikna och röstar på SD istället.
Citera
2022-01-06, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vackrahav100
Jorå jag gillar KD också, men för att få nåt att hända på riktigt så kanske man ska rösta utomparlamentariskt. Dvs om man inte gör revolt. Partierna i riksdagen kör egentligen samma sak.

Men är det värt att göra revolt. Eller är det värt att rösta på afs eller direktdemokraterna eller liknande.

Men om SD och S slutar med sina pajkastningar så kanske dom kan göra det lite bättre.

Så SD ska välja alla möjliga block.

Revolt ? Det är klart att det går att göra sin revolt genom att rösta på partier som aldrig kommer att komma in i riksdagen, eller att rösta blankt, men det löser inget.

Jag kommer iallafall aldrig ge min röst till S längre för att det är inget parti jag stödjer längre, förutom att jag gillar nuvarande statsministern.

S som helhet skulle behöva göra så mycket för att jag skulle ge min röst till dom som inte kommer hända.
Citera
2022-01-06, 08:27
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Revolt ? Det är klart att det går att göra sin revolt genom att rösta på partier som aldrig kommer att komma in i riksdagen, eller att rösta blankt, men det löser inget.

Jag kommer iallafall aldrig ge min röst till S längre för att det är inget parti jag stödjer längre, förutom att jag gillar nuvarande statsministern.

S som helhet skulle behöva göra så mycket för att jag skulle ge min röst till dom som inte kommer hända.

Jo, vi har många nötter som lägger sin röst på Afs som är helt bortkastad.
Skönt iallafall att MP och L är ordentligt under spärren.

Någon S och SD regering kan jag tyvärr inte tro på men kul att SD nu gått om M. Enligt praxis så skulle då Jimmie kunna bli statsminister om det högra blocket segrade, men praxis gäller aldrig när det gynnar SD.
Citera
2022-01-06, 09:13
Medlem
Eoppoyzs avatar
Jag tror att en S-SD-regering blir aktuellt tidigast 2026.
Citera
2022-01-06, 10:18
Medlem
Nä, det är två partier med vitt skilda ideologier. S skulle dessutom förlora i princip alla sina väljare till V i rent trots.
Citera
2022-01-08, 03:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jo, vi har många nötter som lägger sin röst på Afs som är helt bortkastad.
Skönt iallafall att MP och L är ordentligt under spärren.

Någon S och SD regering kan jag tyvärr inte tro på men kul att SD nu gått om M. Enligt praxis så skulle då Jimmie kunna bli statsminister om det högra blocket segrade, men praxis gäller aldrig när det gynnar SD.

Det här är det knepiga.

SD är ju inte någon extremt politiskt parti egentligen, utan säger det nästan
alla håller med om. Mycket av det som lyfts fram har med invanding/integration att göra.

Vilket annat parti som helst skulle kunnat säga samma sak, men när SD gör det är det
rasistiskt/nazistiskt för att flera av frontfigurerna när partiet startades 1988 tillhörde
mera extrema grupperingar.

Idag är ju inte partiet det samma som det var när det en gång startade för nästan
25 år sen.

Sverigedemokraterna är Socialkonservativa, inget konstigt med det.

Hoppas på en ny regering i år, tror som du att möjligheten för Jimmie att bli statsminister
kan bli svår. Kanske, men det skulle vara massor av förhandlingar hit och dit innan något hände
även om han hade flest röster ;(
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in