2022-01-05, 23:59
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
A-vitamin är intressant, läs så ser du. Viktigast är dock att vi får i oss alla vitaminer och mineraler vi behöver.

Ja vi behöver alla vitaminer och mineraler, orkar inte googla, förklara gärna för mig, tack!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ja danskarna är kompetenta, vilket dom visat rakt igenom denna pandemi. Lite skämmigt faktiskt när man jämför med vår egen regering o myndigheters valhänthet och tafatthet, o brist på ledarskap.
Allt rullar på som vanligt med andra ord.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razz3l
Vad säger du? Det här är väl kompetens om något:
https://youtu.be/s8tH1JBDQJA

Eller är storhetstiden förbi?

Ja, men inte storhetsvansinnet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Knappast representativt att bortse från de som fortfarande dör heller. Om omicron var harmlöst för ovaccinerade skulle vi inte se så många längre. 148 döda idag i Spanien, ska väl vara minst 70% av dem i omicron om jag räknar rätt.
Men sluta nu.

Avliden inom 30 dagar efter bekräftad smitta?
Hur många avlider inom 30 dagar efter vaccination?

Kausalitet tack.
Citera
2022-01-06, 00:00
Medlem
Citat:
Ja danskarna är kompetenta, vilket dom visat rakt igenom denna pandemi. Lite skämmigt faktiskt när man jämför med vår egen regering o myndigheters valhänthet och tafatthet, o brist på ledarskap.

Ska jag vara helt ärlig så tror jag inte på de siffrorna. De är lite för höga för att vara sanna. Tänk på att Danmark till ytan är väldigt litet, de har bara 5,8 milj invånare. Att testa 4% är sjuka siffror i mina ögon. Vad gör de om 25 dagar när alla 100% är testade? Ska de börja om igen då?
Såklart att smittan ökar när testningen ökar. Tror inte så pass många går random å testar sig..
Citera
2022-01-06, 00:02
Medlem
Citat:
Ja, men inte storhetsvansinnet.
Vi slapp lock downs iallafall
Citera
2022-01-06, 00:02
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrukKrukan
Jag tycker att min motivering att inte ta vaccinet är ganska bra ändå. Avstår jag så hoppas jag att någon som skulle få mitt vaccin överlever å klarar sig pga mig.

Vi håller tummarna för att du klarar en omgång med sars-cov2 med bravur då. Vill dock inte höra något jävla gnäll om "snälla doktorn ge mig vaccin" eller något annat skit, ok? Det finns vaccin så det räcker och blir över.

Edit:
Är det ok om vi nekar dig IVA-vård då också, lär vi spara någon miljon på? Jag kan ta den
Citera
2022-01-06, 00:04
Medlem
Citat:
Ska jag vara helt ärlig så tror jag inte på de siffrorna. De är lite för höga för att vara sanna. Tänk på att Danmark till ytan är väldigt litet, de har bara 5,8 milj invånare. Att testa 4% är sjuka siffror i mina ögon. Vad gör de om 25 dagar när alla 100% är testade? Ska de börja om igen då?
Såklart att smittan ökar när testningen ökar. Tror inte så pass många går random å testar sig..

De har redan gjort 108 miljoner tester för 108 miljarder motsvarande 18,5 tester per invånare/18500:- per invånare. Ej inklusive antigentester.
Citera
2022-01-06, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Vi håller tummarna för att du klarar en omgång med sars-cov2 med bravur då. Vill dock inte höra något jävla gnäll om "snälla doktorn ge mig vaccin" eller något annat skit, ok? Det finns vaccin så det räcker och blir över.

Har tänkt på en annan sak. Har man en infektion redan i kroppen är de bra att ta vaccin då?
Den jag tog i skolan har jag för mig att man måste ha varit frisk ett tag innan man fick, kan minnas fel..
Citera
2022-01-06, 00:06
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Har tänkt på en annan sak. Har man en infektion redan i kroppen är de bra att ta vaccin då?
Den jag tog i skolan har jag för mig att man måste ha varit frisk ett tag innan man fick, kan minnas fel..

Om du är sjuk ska du inte ta vaccin.
Citera
2022-01-06, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
De har redan gjort 108 miljoner tester för 108 miljarder motsvarande 18,5 tester per invånare/18500:- per invånare. Ej inklusive antigentester.

Oj jävlar, men ett PCR-test visar väl positivt i flera månader efteråt?
Citera
2022-01-06, 00:07
Medlem
https://www.theguardian.com/world/2022/jan/05/covid-vaccination-doubt-line-receiving-up-to-1000-calls-a-day-in-the-netherlands

"Covid ‘vaccination doubt line’ receiving up to 1,000 calls a day in Netherlands"

Man undrar lite vad det är för personer som ringer dit och tror dom kommer få något annat svar än "det är säkert, boka tid imorgon"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in