2022-01-05, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.12.26.21268380v1

All data som du inte känner till skulle man nästan få plats med i Globen eller hur?
Och vart säger man det du påstår i denna preprint?

Att man blir lika sjuk som i Deltan om man är ovaccinerad?
Citera
2022-01-05, 23:42
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Att det förekommer orgier på bordeller är nog inte särskilt ovanligt. Sen fattar nog de flesta att det är skillnad på att ha sex med någon och byta kroppsvätskor, mot att sitta någon meter från nästa person..
En prostituerad har ju dessutom närkontakt med fler än en. Är en kund smittad borde risken vara hög att det sprids även till andra kunder.
Citera
2022-01-05, 23:43
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Men vården är redan överbelastad. De klarar inte av något ökat tryck.

Fast det alternativet finns inte.. Omikron kommer, varesig du eller någon annan vill det.

Jag tycker förbud mot stora samlingar av folk, hålla nattklubbar stängda (mot ersättning förstås), rekommendation av hemarbete (kanske lite mer tuffa formuleringar) är vettigt februari ut kanske.
Nu tycker du och några andra att det är ”meningslösa” , men dessa åtgärder tror jag är väldigt effektiva i att stoppa riktigt stora smittspridarevent..

Vad jag skulle önska att FoHM fattade, är dock att man borde testa igenom elever och personal innan första skoldagen. Kan inte förstå argumentationen man använde idag mot detta. Att det ”bara är en punktinsats”. Visst är det en punktinsats, men en jävligt effektiv sådan. Just för att bromsa lite grann.

Flera av mina vänner som driver förhållandevis stora bolag med hyfsat många anställda har beställt testning av hela personalen inför återstarten efter semestern. Innan man kommer till kontoret första gången testas man tre dagar innan samt dagen före.

I dessa branscher tycker man sig inte ha råd med att för många blir sjuka samtidigt, men i skolan verkar det ok.. Trots att man är emot distansundervisning. Lite motsägelsefullt om du frågar mig.
Jag är också emot distansundervisning, men jag är jävligt för att man skulle testa alla..
Just för att barnen behöver sin skola..
Citera
2022-01-05, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag kan inte svara på det, handlar om perspektiv och vad man ser.

Då har ni lite kvar å jobba på.
Men som ovaccinerad känner man sig lite som ett vandrande virus, alla tittar snett bara för att jag inte gör som alla andra.
Citera
2022-01-05, 23:46
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrukKrukan
Ja de måste vara jäkligt duktiga på att testa. Senaste dygnet testades 230.000 de är 4% av deras befolkning. Bra jobbat!!

Ja dom är riktigt duktiga!

Då är det väl bara PCR. Antigen är väl inte ens med i dom siffrorna.
Undra vad dom skall hitta på när pandemin är slut?
Klamydiatest kanske? Dom är ju jävligt sköna..
Pissa taggtråd i flera dagar..
Kanske lite masstestning av klamydia…
Citera
2022-01-05, 23:46
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razz3l
Och vart säger man det du påstår i denna preprint?

Att man blir lika sjuk som i Deltan om man är ovaccinerad?

Det står att de antagligen haft en stor exponering av deltan innan omicron slog till, d.v.s många av de som blev smittade av omicron antagligen var reinfekterade men antikropparna var såpass välutvecklade att det inte var speciellt många som blev allvarligt sjuka.
Citera
2022-01-05, 23:47
Medlem
El Salvador!!! har hittat lösningen på pandemin!!!
https://twitter.com/SLFMR1/status/1478778039391727621?s=20
Senast redigerad av CurbinDill 2022-01-05 kl. 23:54.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det står att de antagligen haft en stor exponering av deltan innan omicron slog till, d.v.s många av de som blev smittade av omicron antagligen var reinfekterade men antikropparna var såpass välutvecklade att det inte var speciellt många som blev allvarligt sjuka.
Vad jag förstår har denna studie undersökt sjukhusinläggningar.

Knappast representativt.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrukKrukan
Då har ni lite kvar å jobba på.
Men som ovaccinerad känner man sig lite som ett vandrande virus, alla tittar snett bara för att jag inte gör som alla andra.

Ja det är ett problem som den här polariseringen har skapat. Vet inte hur man ska komma till rätta med det faktiskt. Det var fel från början att politisera ett virus, det skyller jag faktiskt på vänstern som hatar Trump. Det var faktiskt Trump som gav oss vaccinen genom att öppna plånboken maximalt. Sen kan man tycka vad man vill om det, men det är fakta!
Citera
2022-01-05, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Tuffe Uffe blev covid sjuk. Trots att han vart vaxad. Han smittade säkert flera andra för politikerna brukar träffa mycket folk.
Han som är gymnast. Numera sjuk gymnast.
Citera
2022-01-05, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Ja dom är riktigt duktiga!

Då är det väl bara PCR. Antigen är väl inte ens med i dom siffrorna.
Undra vad dom skall hitta på när pandemin är slut?
Klamydiatest kanske? Dom är ju jävligt sköna..
Pissa taggtråd i flera dagar..
Kanske lite masstestning av klamydia…

Haha ja om 25 dagar är de arbetslösa🤣
Citera
2022-01-05, 23:50
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av måns
Jag och min vän vi kan kalla han Evert undrar om det stämmer att man kan kan köpa Covid på Darkwebb?
Te.x någon naturligt smitad som hostat i en flaska eller som i en film som vi såg för några veckor sedan! Litar inte på sprutan som dem stressat fram innan och iluminayten håller på med jag vill ha min frihet kvar.
tack!

Så du suger hellre ett labframställt fladdermusvirus ur en flaska? Ok?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in