Citat:
Ursprungligen postat av
Sinestro
Hade det varit så illa så tror jag att han självmant räckt över stafettpinnen till näste man/kvinna på tur. Det är nog snarare så att såväl Kristersson som Lööf, som Andersson är Bilderberg-besökare och internationalister. Det är inte Åkesson.
Med det i åtanke så kan jag tänka mig att Lööfs breda mitten-alternativ faktiskt skulle kunna gå av stapeln 2022. Andersson statsminister, Kristersson utrikesminister och Lööf inrikesminister.
Jag vet, det ser udda ut men konstigare saker har hänt inom politiken de senaste decennierna. Kanske skyller man på en rad kriser som behöver lösas, såsom pandemin, klimatet, migrationen, integrationen, kriminaliteten och Rysslands-problematiken bland flera andra.
Inte en chans…
Politik handlar om självförhärligande. Politiker stiger i graderna ändan till dess sagda politiker når en tillräcklig hög verkanshöjd på sin inkompetensnivå, varpå medier börjar banna idioten och slutet som oftast står inför dörren.
Allt eftersom media har blivit mer aktivistisk, har även fullständiga idioter lyckats hålla sig kvar på en förbluffande hög nivå inom politiken (jmf t.ex. Löfvén, Strandhäll, Veronika Palm, m.fl.)
Tuffe-Uffe har varit den ständiga förloraren inom M under en herrans massa år, redan från tiden på MUF då i synnerhet i kampen om ordförandeskapet.
Långt senare, först när aset Reinfeldt fick silkessnöret, och något senare när även AKB fick samma snöre, dök Tuffe-Uffes efterlängtade öppning upp.
Nu jävlar skulle han slutligen skulle få chansen att visa att han minsann inte var den evige förloraren, eftersom alla konkurrenter verkade ha fått 'snöret'.
Jag inbillar mig att det är först de senaste åren som Tuffe-Uffe slutligen insett den bistra sanningen att han trots allt är fullständigt värdelös och sannolikt skulle passa betydligt bättre in i L än M.
Om det förmenta 'högerblocket' inte kommer i regeringsställning vid nästa val lär Tuffe-Uffe slänga in handduken. Tyvärr så består M idag till stor del av Woke-liberaler med bizarra klimatambitioner, varför jag har svårt att se hur M, oavsett partiledare, skulle kunna fejka sig till att vara ett konservativt parti på högerkanten.
En sak är jag dock säker på, efter Österrikes försök att reformera demokratin genom att bilda en mitten-samlingsregering för att stänga ute extremistpartier, lär detta misstag inte återupprepas de närmsta decennierna trots en att en ledarskribent på Expressen med en dåres envishet drivit denna tes under flera år.
Orsaken till att breda mitten-samlingsregeringar inte fungerar i praktiken är att än om väljarna är dreglande idioter, så inser de lik förbannat att samlingsregeringar gör röstandet meningslöst.
Det enda väljarna hatar mer än SD är, tack och lov, att inte få göra sin röst hörd, vart fjärde år, oavsett hur obetydlig den än månne vara…