2022-01-05, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
RU hadde visst tanker om både stemmekloning og kidnapping i 2018, før politiet nevnte noe, i tillegg til sikkerhet rundt kryptovaluta og spesifikt Monero før dette ble kjent. I grunnen mange tilfeldigheter, i tillegg til alle de andre tilfeldighetene i forsvinningssaken.

Så kan man jo spørre seg hva sannsynligheten egentlig er for at alle tilfeldighetene skal slå til samme år, i samme periode og blant akkurat de samme personene som nylig hadde snakket sammen i over 1 års tid. Men man kan jo ikke utelukke at alt er tilfeldig.

Hata slumpen. Sier Leif GW Persson.

Jeg synes stemmekloning er puslebrikken som mangler for å få Lørenskog-mysteriet til å gå opp.

Idéen har TH fått fra det såkalte Arsenikk-mysteriet på Hamar, som det ble skrevet svært mye om i avisene sånn rundt midt på 60-tallet. Mens TH var tenåring.

Ved hjelp at deepfake-teknologi, eller stemmekloning, forfalsket TH selv samtalen med MB 08:45 - 09:56.

TH ringte opp HHB1 09:06 og la på etter 3 sekunder. Før han kjørte gangveien til jobb.

Alternativt avspillingsutstyr og oppringing 09:06 via talestyring, og avslutning av oppringing/samtale via talestyring. Kan være at oppringingen var timet slik at det skulle bli et ubesvart anrop, men så tok HHB1 samtalene tidligere enn forventet. Eller, det kan være at samtalen gikk til mobilsvar, og timingen var planlagt slik. Da kan det finnes et mobilsvar-opptak med stemmen til AE som sier "avslutt", "legg på", eller lignende.

SMS til HHB1 ble sendt 09:10 via talestyring.

Oppringing til TEH 09:14 via lydopptak og talestyring. Samtalen som varte 92 sekunder var forhåndsinnspilt med AEs stemme.

Og AE var drept og skjult i løpet av natten. Lenge før livsbevisene ble produsert.

MB og TEH ble lurt av stemmekloningen, og har trodd at de snakket med AE.

Jeg tror dette er den eneste mulige forklaringen på hvordan drapet skjedde. TH gjorde alt selv denne dagen.
Citera
2022-01-05, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Jeg synes stemmekloning er puslebrikken som mangler for å få Lørenskog-mysteriet til å gå opp.

Idéen har TH fått fra det såkalte Arsenikk-mysteriet på Hamar, som det ble skrevet svært mye om i avisene sånn rundt midt på 60-tallet. Mens TH var tenåring.

Ved hjelp at deepfake-teknologi, eller stemmekloning, forfalsket TH selv samtalen med MB 08:45 - 09:56.

TH ringte opp HHB1 09:06 og la på etter 3 sekunder. Før han kjørte gangveien til jobb.

Alternativt avspillingsutstyr og oppringing 09:06 via talestyring, og avslutning av oppringing/samtale via talestyring. Kan være at oppringingen var timet slik at det skulle bli et ubesvart anrop, men så tok HHB1 samtalene tidligere enn forventet. Eller, det kan være at samtalen gikk til mobilsvar, og timingen var planlagt slik. Da kan det finnes et mobilsvar-opptak med stemmen til AE som sier "avslutt", "legg på", eller lignende.

Oppringing til TEH 09:14 via lydopptak og talestyring. Samtalen som varte 92 sekunder var forhåndsinnspilt med AEs stemme.

Og AE var drept og skjult i løpet av natten. Lenge før livsbevisene ble produsert.

Jeg tror dette er den eneste mulige forklaringen på hvordan drapet skjedde. TH gjorde alt selv denne dagen.

Der må jo være mindst 1 medhjælper som overtog AE’s telefon, da den er i bevægelse indtil klokken 10.07.
Senast redigerad av rlk73 2022-01-05 kl. 18:58.
Citera
2022-01-05, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Der må mindst være 1 medhjælper som overtog AE’s telefon, da den er i bevægelse indtil klokken 10.07.

Dette er informasjon fra analysen av AEs iPhone, eksklusiv informasjon som politiet har valgt å frigi.

Det kan like gjerne være såkalt mediestrategi. Unøyaktig informasjon som er blitt frigitt kun for å se hvordan mistenkte reagerer.

Jeg tror ikke at telefonen har vært i bevegelse frem til 10:07. Jeg tror ikke telefonen har vært i bevegelse etter at TH dro fra S4.

Edit

Hvis det er korrekt at telefonen har vært i bevegelse, må det sjekkes opp om TH kan ha dratt hjem igjen. Hvis TH ikke kan ha dratt hjem og beveget telefonen, så stemmer det at det må ha vært en medhjelper.
Senast redigerad av kornblomst 2022-01-05 kl. 19:07. Anledning: Edit
Citera
2022-01-05, 19:06
Medlem
Citat:
Dette er informasjon fra analysen av AEs iPhone, eksklusiv informasjon som politiet har valgt å frigi.

Det kan like gjerne være såkalt mediestrategi. Unøyaktig informasjon som er blitt frigitt kun for å se hvordan mistenkte reagerer.

Jeg tror ikke at telefonen har vært i bevegelse frem til 10:07. Jeg tror ikke telefonen har vært i bevegelse etter at TH dro fra S4.

Der må ihvertfald have været bevægelse på telefonen klokken 9.14, da hun talte med sønnen. Man kan ikke tale i telefon uden at den bevæger sig. Det ville være for mistænkeligt. Så 1 medhjælper er det mindste, der må være.
Senast redigerad av rlk73 2022-01-05 kl. 19:11.
Citera
2022-01-05, 19:11
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:

Det kan være den siste brikken som mangler ja.
Det er trossalt mye mer sannsynlig at hun ble drept på natta. Folk sover, og hører ikke rop og skrik. Det er mørkt, og det igjen gjør det mulig å frakte ut et lik usett. Ut bakveien, og gjennom skogholtet. Det er mye større sjanse for å bli stoppet på natta av politipatruljer som lusker rundt, men større sjanse for å slippe unna totalt sett.

Det må jo være forferdelig for sønnen hvis det er slik. Trodde at han snakka med mora, og så går det opp for han sakte men sikkert at det ikke stemte.
Senast redigerad av Skaanseth 2022-01-05 kl. 19:14.
Citera
2022-01-05, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Der må have været bevægelse på telefonen klokken 9.14, da hun talte med sønnen. Man kan ikke tale i telefon uden at den bevæger sig. Det ville være for mistænkeligt. Så 1 medhjælper er det mindste der må have været.

Jeg vet ikke hvor du har informasjon om bevegelser på telefonen fra.

Jeg kan si, "Hei Siri, ring dittogdatt", og telefonen min ringer dittogdatt, mens jeg er mange meter unna, og uten å bevege telefonen.

Hvis det stemmer at telefonen beveget seg, så må det ha vært en medhjelper der. Om TH helt umulig kan ha vært der selv.

Men jeg tar informasjonen fra politiet om bevegelser på telefonen med en klype salt. Foreløpig.

Dersom info er sann, må jeg selvfølgelig revurdere og være enig i at det må ha vært medhjelper.
Citera
2022-01-05, 19:20
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

RU kan fint ha lært TH funksjoner og bruk av stemme-AI.
Spørsmålet er om RU har fortalt om dette til politiet. Han vet vel nok om TH til å være redd ham.
Citera
2022-01-05, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det kan være den siste brikken som mangler ja.
Det er trossalt mye mer sannsynlig at hun ble drept på natta. Folk sover, og hører ikke rop og skrik. Det er mørkt, og det igjen gjør det mulig å frakte ut et lik usett. Ut bakveien, og gjennom skogholtet. Det er mye større sjanse for å bli stoppet på natta av politipatruljer som lusker rundt, men større sjanse for å slippe unna totalt sett.

Det må jo være forferdelig for sønnen hvis det er slik. Trodde at han snakka med mora, og så går det opp for han sakte men sikkert at det ikke stemte.

Ja. Jeg tror ikke det går an å forstå hvor fryktelig tungt de voksne barna må ha det. Det er grusomt bare å tenke på.

De voksne barna har ikke noe valg, men må leve i og med ufattelige grusomheter.
Citera
2022-01-05, 19:25
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Jeg vet ikke hvor du har informasjon om bevegelser på telefonen fra.

Jeg kan si, "Hei Siri, ring dittogdatt", og telefonen min ringer dittogdatt, mens jeg er mange meter unna, og uten å bevege telefonen.

Hvis det stemmer at telefonen beveget seg, så må det ha vært en medhjelper der. Om TH helt umulig kan ha vært der selv.

Men jeg tar informasjonen fra politiet om bevegelser på telefonen med en klype salt. Foreløpig.

Dersom info er sann, må jeg selvfølgelig revurdere og være enig i at det må ha vært medhjelper.

Mon tro om TH kan ha fjernstyrt AEs telefon fra Futurum. La oss si at han har en digital VHF radio på Futurum, eller walkietalkie som det het i gamle dager, og så har han en digital VHF liggende rett ved siden av AEs telefon. Og så holder han inne sendeknappen på Futurum og sier: "Ring T#ym". AEs telefon oppfatter lyden, og ringer T#ym. Disse VHF radioene kan aktiveres slik at de sender automatisk når det er stemme ved mikrofonen, så med en gang T#ym prater tilbake, så kommer lyden fram til THs håndholdte VHF på Futurum. Kanskje søkt, men en mulighet.
Digital VHF gir helt ren lyd. VHF-radio kan jo heller ikke spores siden den ikke går via noen basestasjon slik som vanlig mobiltelefon.
Citera
2022-01-05, 19:26
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ja. Jeg tror ikke det går an å forstå hvor fryktelig tungt de voksne barna må ha det. Det er grusomt bare å tenke på.

De voksne barna har ikke noe valg, men må leve i og med ufattelige grusomheter.

Ja..Hvis det stemmer at sønnen ble innlagt, så kan jeg skjønne hvorfor.
Citera
2022-01-05, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
RU kan fint ha lært TH funksjoner og bruk av stemme-AI.
Spørsmålet er om RU har fortalt om dette til politiet. Han vet vel nok om TH til å være redd ham.

Ja. Det kan hende at TH fikk finpusset stemmekloningen sin ved hjelp av kunnskap fra RU.

Og hva RU har forklart overfor politiet, nei, det vet vi ikke. Men vil tro at han har forklart seg sannferdig. Selv om han tydelig var redd.

Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Mon tro om TH kan ha fjernstyrt AEs telefon fra Futurum. La oss si at han har en digital VHF radio på Futurum, eller walkietalkie som det het i gamle dager, og så har han en digital VHF liggende rett ved siden av AEs telefon. Og så holder han inne sendeknappen på Futurum og sier: "Ring T#ym". AEs telefon oppfatter lyden, og ringer T#ym. Disse VHF radioene kan aktiveres slik at de sender automatisk når det er stemme ved mikrofonen, så med en gang T#ym prater tilbake, så kommer lyden fram til THs håndholdte VHF på Futurum. Kanskje søkt, men en mulighet.
Digital VHF gir helt ren lyd. VHF-radio kan jo heller ikke spores siden den ikke går via noen basestasjon slik som vanlig mobiltelefon.

Du har sikkert rett i at VHF kan være en mulighet. Jeg kjenner lite til slikt.

Men jeg vet at det er teknisk mulig å jukse med telefonsamtaler. Akkurat hvordan TH har gjort det, vet jeg ikke.

Men jeg synes disse teknologiske mulighetene for å jukse, gir en god forklaring på THs overdrevne image som teknologisk tilbakestående. Eller hva det var han kalte det.

Milliardæren som angivelig ikke greier å åpne e-post-vedlegg, og som angivelig sliter med å bruke bankkort.
Citera
2022-01-05, 19:54
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ja. Det kan hende at TH fikk finpusset stemmekloningen sin ved hjelp av kunnskap fra RU.

Og hva RU har forklart overfor politiet, nei, det vet vi ikke. Men vil tro at han har forklart seg sannferdig. Selv om han tydelig var redd.

Du har sikkert rett i at VHF kan være en mulighet. Jeg kjenner lite til slikt.

Men jeg vet at det er teknisk mulig å jukse med telefonsamtaler. Akkurat hvordan TH har gjort det, vet jeg ikke.

Men jeg synes disse teknologiske mulighetene for å jukse, gir en god forklaring på THs overdrevne image som teknologisk tilbakestående. Eller hva det var han kalte det.

Milliardæren som angivelig ikke greier å åpne e-post-vedlegg, og som angivelig sliter med å bruke bankkort.

Ja, teknologisk tilbakestående. Holdens beste og eneste spillekort.
Alle får jo til sende en SMS. TH har nok hatt mobiltelefon i alle år.
De spiller på dette med at han skriver møtereferatene for hånd, og det kan sikkert stemme, men jeg tviler på at han ikke vet hvordan han skal bruke et tekstprogram på sin PC.
Han har også risset inn pinkoden i glasset på sin mobil.
Jeg syntes også det virker overdrevent. At han forsøker å skjule at han har iq som alle andre, syntes jeg peker mot skyld.
Vitner på Futurum har dessuten sagt at han har datakunnskaper langt utover det som har blitt fremstilt av Holden og broren Sv#erre.

Utengen har kanskje blitt brukt som en brikke. Først for å lære opp TH i krypto og TOR, eller bistå han på annet vis, uten å vite hva han har vært med på, for så å bli dolket i ryggen. TH hadde nok planlagt at han skulle ryke inn på varetekt i lang tid, men Utengen slapp ut etter 3 dager, som er makstiden for glattcelle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in