2022-01-05, 16:55
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Högst troligt att barnens hela skolgång och till och med hela sitt liv kanske blir negativt påverkad av att tvingas ha på sig munskydd som inte ens hjälper mot infektioner. Förstår att du som munskyddsfetischist gärna har på dig munskydd dygnet runt men barn ska inte tvingas ha galenskapen på sig!!!!

Högst sannolikt? :-) Ja, verkligen...Används över hela världen.
Citera
2022-01-05, 16:57
Medlem
Vaccinbevis har ju sågats i tråden sedan länge, och nu hänger professor Jan Albert på:

Att regeringen idag fattat beslut om att FHM får möjlighet att införa vaccinbevis på bland annat restauranger får nu kritik.
Jan Albert, som är professor i Smittskydd vid Karolinska institutet, säger att vaccinpass inger en falsk trygghet.
”Det är överspelat just nu, det är viktigare att få ut kunskapen om att oavsett om man fått vaccin eller inte ska man se till att skydda sig själv och omgivningen, för att inte öka smittan och överbelasta vården”,
säger han till Ekot.

https://sverigesradio.se/artikel/professorns-kritik-mot-vaccinpass-ger-en-falsk-trygghet

Regeringen verkar ligga tre steg bakom pandemin som vanligt och efter i ett snöre hänger FHM.
Citera
2022-01-05, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Högst sannolikt? :-) Ja, verkligen...Används över hela världen.
Som tur är så används de inte över hela världen. Fråga barnen vad de tycker om att ha dom på sig..
Citera
2022-01-05, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Vaccinbevis har ju sågats i tråden sedan länge, och nu hänger professor Jan Albert på:

Att regeringen idag fattat beslut om att FHM får möjlighet att införa vaccinbevis på bland annat restauranger får nu kritik.
Jan Albert, som är professor i Smittskydd vid Karolinska institutet, säger att vaccinpass inger en falsk trygghet.
”Det är överspelat just nu, det är viktigare att få ut kunskapen om att oavsett om man fått vaccin eller inte ska man se till att skydda sig själv och omgivningen, för att inte öka smittan och överbelasta vården”,
säger han till Ekot.

https://sverigesradio.se/artikel/professorns-kritik-mot-vaccinpass-ger-en-falsk-trygghet

Sålänge vaccinet inte är hundraprocentigt och många inte förstår att det inte är hundraprocentigt är vaccinpass en dålig idé.
Citera
2022-01-05, 17:00
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Dina 3 sprutor skyddar ju inte emot smittspridning. Du sprider smittan till brandstationen lika mycket som en ovaxxad gör. Vad tänker du om det?
Jag är medveten om riskerna och håller distans till andra precis som jag skulle vara smittad.
Jag är van vid att visa andra människor hänsyn till skillnad från många andra.
Speciellt nu med Omicron som är rätt så vanligt att man kan ha utan symptom.

Brandstationen, nja där brukar jag aldrig vara. Jobbar med något helt annat i ett företag som finns ie ett antal olika länder.

Just smittspridning och hur viruset funkar är en av anledningarna till att jag varit med och följt detta i den stora tråden om SARS-CoV-2 med start januari 2020. Även en klok gubbe Dr John Campbell.

Det gör nog klokt om du tar emot lite kunskap från fler håll än sekten med antivaxxers.
Du ser likt denna tråd vilken ångest ni har för att det ska komma mer restriktioner.
Något som inte berör mig speciellt mycket.
Citera
2022-01-05, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Du har helt fel och verkar inte vara informerad om sanningen, lilla vän. Du borde läsa på lite om du orkar.

Gibraltar har världens högsta vaccinationsgrad men smittan sprids som en löpeld..

https://eturbonews.com/3008708/118-vaccinated-gibraltar-cancels-christmas-over-new-covid-19-spike/

https://www.news.com.au/world/coronavirus/global/most-vaccinated-place-on-earth-told-to-cancel-holiday-plans-amid-exponential-rise-in-covid-cases/news-story/1954572a25f48e39b7825e562129b9bc

https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2020-03-28..latest&facet=none&pickerSort=desc&pickerMetric =total_cases&hideControls=true&Metric=Confirmed+de aths&Interval=7-day+rolling+average&Relative+to+Population=true&Co lor+by+test+positivity=false&country=~GIB
Citera
2022-01-05, 17:08
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Jag ser det som en del i samhällskontraktet att man väljer medicinering på egen hand.
Men vi vill ju alla inte leva i liknande samhällen.

FYI, 12 åringar är barn.
Pröva knulla en så får du se.

Du kan väl berätta istället ditt cp-skadade äckel.

Om jag tycker att det finns data som säger att man bör vaccinera 12-17, så är det min slutsats.
Om du drar andra slutsatser, så är det så du tycker.

Vad pedofili har med saken att göra kan bara du svara på..
Citera
2022-01-05, 17:09
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Munblöja och vaccin mot covid för barn låter som en dålig idé. Däremot gärna vaccinera barn mot vattkoppor, det är en hemsk sjukdom för barn.

Är väl bra att inte covid19 sprids så mycket. Vattkoppor brukar ju annars drabba barn lindrigt. Värre för vuxna.
Citera
2022-01-05, 17:10
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Som tur är så används de inte över hela världen. Fråga barnen vad de tycker om att ha dom på sig..

De älskar det. De flesta barn tycker om att ta ansvar.
Citera
2022-01-05, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gilipolla
Jag gillar att du antar saker och tror det är den ultimata sanningen. Men du kommer också bli vuxen nån gång. Kanske till och med lycklig.

Jag har mejlat dom och frågat efter klarhet. Men det tar 1-2 veckor att få svar från dom.

Angående din andra frågeställning:

Citat:
Ursprungligen postat av gilipolla
Logiken med ett andra vaccin och det inte har gått 2 veckor är samma som för den tredje. Det vill säga det finns ingen logik. Om du tar vaccin 1 i juni. Och i oktober tar du vaccin 2 så är du ovaccinerad i 2 veckor. Förklara det?

Och den andra meningen du skrev får du utveckla lite

Om indelningen är Vaccinerade och Ovaccinerade så räknas som som ovaccinerad fram till 2 veckor efter 2:a dosen.

Statistik från SIR har dock en annan indelning.

Ovaccinerad, Vaccinerad (Fullständig) och Vaccinerad (Ofullständig).

Så när man hänvisar till statistik från SIR så är gruppen "Ovaccinerade" de som inte fått en enda dos. Så fort du får din första dos (eller eventuellt 2 veckor efter det) så räknas du som "Vaccinerade (Ofullständig)".
Citera
2022-01-05, 17:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
Som sagt, personer som på grund av hälsoskäl inte rekommenderas eller vågar ta vaccinet är en annan sak. Jag riktar mig till person som inte vill ta det bara för att, dessa personer ska vi inte behöva ta hänsyn till enligt mitt tycke.

Nej problemet är väl att de här grupperna drabbas av samma restriktioner i dagsläget. Man tar inte hänsyn till personer som känner sin kropp och hur den brukar reagera. Man omyndigförklarar folks kompetens att göra egna bedömningar baserat på tidigare erfarenheter.
Citera
2022-01-05, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
De älskar det
Nej de flesta barn (och vuxna) älskar inte att ha munskydd på sig, det är onaturligt jobbigt ohälsosamt och hämmar barns utveckling!
Senast redigerad av Nibiru2011 2022-01-05 kl. 17:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in