2022-01-04, 21:36
Medlem
Handfatstrallarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Du gillar att byta fokus från tråden.
Sist var det NS som skulle ha dödat Eva.
Nu Patrik.
Är det för att vi har eliminerat icke trovärdiga vittnen som vi nu måste byta fokus.
Så fort man kommer in på Mr P och BÅ så byts det fokus från din sida.
Mordet är ganska enkelt egentligen.
Det finns 2 personer som kan tänkas vilja förvilla och vilseleda.
Eller möjligen 3.
Vi knäckte PAB monogrammet redan i vintras.

Många mördare gillar att lämna spår efter så även i detta fallet.
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt.

Du har helt rätt!

Det är Mr p och BÅ som är Evas mördare.

Vad ska vi diskutera nu om de båda misstänkta mördarna som vi inte redan har avhandlat?

Få se …

Jag kommer inte på någonting, ber så vänligen om att få återkomma i den frågan.
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2022-01-04 kl. 21:53.
Citera
2022-01-04, 21:57
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
2022-01-04, 10:46 länk
MamaGris
Ingen som har funderat på om det kan vara nån annan kuf än GN? Jag har själv funderat över en annan gubbe, men det är väl ändå bäst att kolla upp GN ordentligt först.
2017-01-14, 00:14 länk
Himlahulda
P*tr*k
2017-01-14, 13:09 länk
echoesofglory
kan du PM:a efternamn?
2017-03-17, 12:37 länk
Pudelfrillan
"Patrik"
2019-04-19, 20:06 länk
Badkarsrunkaren
Är det PÖ (1965) som åsyftas?
2019-04-21, 11:43 länk
Badkarsrunkaren
Den mannen var labil på 80-talet och bodde i Brunne.
Enligt trovärdiga uppgifter var hans pappa älgjägare på 80-talet.

Ang. PÖ kan du maska efternamnet?
Vad vet du mer om honom än att han bodde i Brunne?
Vart exakt i Brunne bodde han?
Hur vet du att han var labil, kan du ge något exempel?
Var han känd missbrukare, hade kontakt med psykvården? /behandlingshem i Kramfors?

PÖ f. 1965 bör ha känt Anneli f. 1963, kan han ha varit påtänd och trott att Eva var Anneli om han såg henne i mörkret med Laban nedanför föräldrahemmet?
Kanske Eva snäste av honom och han flippade?

PÖ var kanske rejält paranoid och labil den aktuella fredagskvällen som just amfetamin missbrukare brukar vara och hade därför farsans jaktkniv med sig? Kanske hade han nyss cyklat iväg och gjort en knarkaffär på Bruket och var påväg hem till Brunne vid 23-tiden?

Bara spånar lite...
Senast redigerad av Pudelfrillan 2022-01-04 kl. 22:49.
Citera
2022-01-05, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det är klart att det kan vara någon annan.

Kan du berätta något om din gubbe?
Vem är han?
Ålder?
Kände han Eva?
Vart bodde han vid tidpunkten för mordet? Kände han någon av dom andra misstänkta?

Vet inte åldern, har inte sett honom på år och dag. En skäggig typ som brukade köra moppe eller åka buss. Hade alltid vadmalsbyxor på sig. Bodde ute i bushen i Bollstabruk. Han brukade hänga runt a-lagarna men drack inget själv. Saker som folk berättat om honom är att han hade byggt någon anläggning i skogen för att kunna kommunicera med utomjordingar och att han inte tränade på gymmet utan lyfte egentillverkad skrot därhemma. Har hört att han skulle vara "stark som ett as" men det här är sånt som är gamla uppgifter som jag lagt på minnet bara för att jag råkade på han en gång och fick väldigt dåliga vibbar. Hörde också att en tjej hade plockat upp honom när han liftade men att hon ångrade sig sen eftersom han kom med "skamliga förslag".
Har ingen aning om vilka han kände men kan nog tänka mig att han kan ha åkt in till Kramfors och strykt omkring där om han visste att det skulle vara nåt på gång.
Inte mycket att gå på men som sagt, obehaglig typ.
Citera
2022-01-05, 10:12
Medlem
Citat:
Förmodligen även tillsammans med frun M*arina ibland. Undra om hon hade en röd damcykel som sen försvann spårlöst efter den 25 sept -87?
Om han nyligen köpt föräldrahemmet kunde ju mammans gamla cykel funnits kvar där
Citera
2022-01-05, 10:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MamaGris
Vet inte åldern, har inte sett honom på år och dag. En skäggig typ som brukade köra moppe eller åka buss. Hade alltid vadmalsbyxor på sig. Bodde ute i bushen i Bollstabruk. Han brukade hänga runt a-lagarna men drack inget själv. Saker som folk berättat om honom är att han hade byggt någon anläggning i skogen för att kunna kommunicera med utomjordingar och att han inte tränade på gymmet utan lyfte egentillverkad skrot därhemma. Har hört att han skulle vara "stark som ett as" men det här är sånt som är gamla uppgifter som jag lagt på minnet bara för att jag råkade på han en gång och fick väldigt dåliga vibbar. Hörde också att en tjej hade plockat upp honom när han liftade men att hon ångrade sig sen eftersom han kom med "skamliga förslag".
Har ingen aning om vilka han kände men kan nog tänka mig att han kan ha åkt in till Kramfors och strykt omkring där om han visste att det skulle vara nåt på gång.

Den gubben minns man, hängde ofta på Ullas gatukök på 90 talet. Tror hans efternamn var B*ckman. Blev portad på dom flesta ställena vad jag minns då han stank gammal urin, for runt på sin gula moped och käftade med ungdomar.
Man såg honom ofta efter vägkanten ätandes ur någon konservburk.
Kramfors har ju sina typer eller hade då jag bodde där på 90 talet och 00 talet.
GN var också en udda figur på Vallen och delade ut QX tidningar åt skolelever.
Citera
2022-01-05, 11:29
Avslutad
Citat:
Om han nyligen köpt föräldrahemmet kunde ju mammans gamla cykel funnits kvar där

MN sålde/gav bort GNs bil i somras och slängde en cykel på släpet.
Fanns på Facebook annonser.
Citera
2022-01-05, 12:10
Medlem
Citat:

B*ckman * = e eller ä

Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Den gubben minns man, hängde ofta på Ullas gatukök på 90 talet. Tror hans efternamn var B*ckman. Blev portad på dom flesta ställena vad jag minns då han stank gammal urin, for runt på sin gula moped och käftade med ungdomar.
Man såg honom ofta efter vägkanten ätandes ur någon konservburk.
Kramfors har ju sina typer eller hade då jag bodde där på 90 talet och 00 talet.
GN var också en udda figur på Vallen och delade ut QX tidningar åt skolelever.
B*ckman från Västansjö (Västertorp?), Bollstabruk.

Stor och kraftig.

Högljudd med grov och mörk stämma.

Tränade styrka på Simhallen i Bollstabruk.

Skröt om att han var starkast och att han skulle söka till (tävla i) Mr. Universum.

Allt stod nog inte rätt till i huvudet på honom.
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2022-01-05 kl. 13:01.
Citera
2022-01-05, 16:38
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfatstrallaren
B*ckman * = e eller ä

B*ckman från Västansjö (Västertorp?), Bollstabruk.

Stor och kraftig.

Högljudd med grov och mörk stämma.

Tränade styrka på Simhallen i Bollstabruk.

Skröt om att han var starkast och att han skulle söka till (tävla i) Mr. Universum.

Allt stod nog inte rätt till i huvudet på honom.

Jag tror jag vet vem du menar, men han hade väl aldrig skägg?
Den här B*ckman började vid ett tillfälle plötsligt prata med mig om Hagamannen. Han hade en idé att kommunen borde göra om serievåldtäktsmannens hus i Umeå till ett museum och börja ta inträde.

Länge sen jag såg honom nu lever han ens?
Citera
2022-01-05, 16:46
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Intressant tanke, inte alls omöjligt.
Då kunde GN göra sig av med den och när polisen sen kollade upp damcyklar i närområdet kunde M*arina visa upp sin.
Citera
2022-01-05, 17:00
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Lång, mager och hade långt grått skägg? Bodde inte han åt Klockestrandshållet? Den kufen brukade promenera längs med riks 90 hela vägen in till stan.
Det fanns iofs fler skäggiga stollar, jag kanske blandar ihop dom. Vi har ju skäggkufen som alltid bar plastpåsar på händerna också (bacillskräck?)
Citera
2022-01-05, 17:05
Medlem
Pudelfrillans avatar
På tal om kufar så såg jag SE häromkvällen. Han var ute och spatserade som sitt alter ego iklädd ridbyxor, ridstövlar, hög cylinderhatt och med en stor ditmålad svart mustasch.
Citera
2022-01-05, 17:08
Medlem
Citat:
Jag tror jag vet vem du menar, men han hade väl aldrig skägg?
Den här B*ckman började vid ett tillfälle plötsligt prata med mig om Hagamannen. Han hade en idé att kommunen borde göra om serievåldtäktsmannens hus i Umeå till ett museum och börja ta inträde.

Länge sen jag såg honom nu lever han ens?
Jo SKÄGG i massor!

B*ckman lever och frodas på ett seniorboende näststad till Kramfors som näst yngst.

Han står INTE med i LEXBASE.
Senast redigerad av Handfatstrallaren 2022-01-05 kl. 17:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in