2022-01-05, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Det vart ju inga ändringar, men gå du ut och kaosa!

Pressträffen är inte slut än
Citera
2022-01-05, 14:25
Medlem
artigass avatar
Cirka 15k har dött med COVID i Sverige under hela pandemin. Läkemedelsverket nu rapporterar att minst 8496 personer har fått allvarliga biverkningar av vaccinet.

Hur i helvete kan vi fortsätta att ha denna strategi när siffran av allvarliga biverkningar är mer än 50% av antalet döda med covid?

Vakna för i helvete! VAKNA!
Citera
Medlem
CrackerPowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Det finns hur mycket forskning som helst att vaccinet minskar risken för allvarlig sjukdom och död mot ursprungliga COVID och Delta. Sedan är bara att se hur sjukhusen såg ut de två tidigare vintrarna med ursprungliga smittan mot nu, trots att i princip alla evenemang var inställda då kontra efter sommaren i år då fotboll, hockey och konserter hållt igång för fullt.

Ursprungliga målet med vaccinet som kommunicerade hösten 2020 var att vaccinet skulle minska risken för allvarlig sjukdom, att det skulle stoppa smittspridningen är det främst myndigheter och politiker som påstått för att lägga tryck på fler att vaccinera sig.
-
Om vaccinet gör dig mindre sjuk så smittar det väl mindre?
Viral load blir mindre. Ingen aning men så har jag tänkt...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgatonLax
Märkligaste uttalandet idag på presskonferensen?!

Särskilda råd till ovaccinerade:

"Det är extra viktigt att du undviker att smitta andra med covid-19"
De säger alltså att det är mindre viktigt att vaccinerade undviker att smitta andra?! Är vaccinerades smittoämnen plötsligt mindre farliga att sprida vidare??? Blir man lindrigare sjuk om man får smittan av nån som är vaccinerad ?!

"De allmänna råden för ovaccinerade gäller inte för personer under 18 år eller för personer som av medicinska skäl rekommenderats att inte vaccinera sig."
De allmänna råden som de precis innan tagit upp är alltså att undvika att smitta andra samt att inte träffa folk över 70 år/i risk grupp.
Är risken för att dessa under 18/medicinska undantag smittar sin farmor Agda 89 år mindre än för en 32 årig ovaccinerad utan medicinska skäl?!?!?! Det finns ju förfan ingen logik i detta alls?!

Det enda jag kan utläsa från dessa märkliga uttalanden är att man ska straffas/särbehandlas på grund av att man inte frivilligt VILL ta vaccinet. Men har du medicinska skäl är du ändå en god medborgare och ska inte behöva följa särskilda råd att inte smitta din farmor.... samma sak om du är vaccinerad, då har du förtjänat att inte behöva vara försiktig

Staten vill straffa dig för att du inte lyder?
Näe, så kan det inte vara.
Sånt händer ju bara i diktaturer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Jag är inte rädd för hjälm, men går inte runt med hjälm dygnet runt för det. Av exakt samma orsak behöver jag inte vaccinera mig. Vad de sk experterna säger i Aftonbladet är ointressant. Vad statistiken säger är mycket mer intressant och riskerna utanför riskgrupperna kan liknas vid förkylning/influensa. Enligt oxford universitet är risken att en ung frisk man dör av en covidvåg 1 på miljonen. Risken att dö vid sjukdom är lägre 0,01%. Dessutom har jag redan haft covid utan feber eller hosta, om jag smittas igen blir mildare med 99% sannolikhet. Frågan är vem som är rädd i onödan.
Hela världen befinner sig i en pandemi som du kanske märkt. Länder med högre vaccinationsgrad klarar sig bättre än länder med lägre. Jag vill gå på koncert till sommaren vilket hade varit fullt möjligt om inte du var rädd för lite ont i armen. Nu får vi tack o lov ett vaccinpass så vi kan gå på nöjen och slippa dina schizofreni-liknande personlighet.
Citera
2022-01-05, 14:26
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
För att vi fortfarande har stor spridning av Delta vilket vaccinet är mycket effektivt mot när det gäller att förhindra allvarlig sjukdom och död. Att vårda ovaccinerade kostar mycket pengar så därför vill de pressa invandrare och lågutbildade med låg vaccinationsgrad att få tummen ur.

Borde inte många av er fb-rassar bli glada för detta eller?

Jag menar, nu slipper ni ju "babbarna" på restaurang, klubbar, gym osv haha
Citera
2022-01-05, 14:26
Medlem
Packapappaspacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proteindryck
Det stämmer ju inte. Men jag antar att dona barn inte gått igenom(eller kommer att) vaccinationsplanen. Du vet Tuberkulos, röda hund, mässlingen och såna där sjukdomar som vaccinet har utrotat.

Vaccin och antibiotika är de 2 största medicinska framgångarna någonsin. Det är fakta. Spelar ingen roll vad dina YouTube-forskare säger.
Du är i en covid19-tråd.

Dina andra sjukdomar hör hemma i en annan tråd.
Citera
2022-01-05, 14:27
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Säg det till alla som förlorat en familjemedlem pga vaccinets ondska!

Eller så tar du ett snack med varje familj till de 17000 covid döda, och påpeka hur covid är ofarligt kanske?

Idiot
Citera
2022-01-05, 14:27
Medlem
Flockimmunitet alltså. Nästa gång får du varianten som passerat genom en myrslok. Då får vi se hur mycket dina gamla antikroppar från musvarianten är värda.
Citera
2022-01-05, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4BSTINENS
Ok tack. Känns lite luddigt. Dom kan det ? Men dom kommer inte att införa ? Har dom bara beslutat om att dom "kan" lol som ett överhängande hot?

Lika luddigt som alla rekommendationerna.
Du BÖR använda munskydd men du MÅSTE inte.
De KAN införa ytterligare restriktioner men det är inte klart än
Citera
2022-01-05, 14:29
Medlem
qups avatar
När börjar detta gälla?

HUR fan ska man kunna tillämpa sån massiv kontroll? Handelsplatser typ mall of Scandinavia? Jamen jag skiter gärna i att gå dit.
Citera
2022-01-05, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Fast detta stämmer väl ändå inte!
Källa?

Läkaren skriver/anger huvudsaklig dödsorsak och i ditt exempel lär det inte stå Covid (om de nu överhuvudtaget skulle testa/veta det efter en bilolycka).

Det är alla dödsfall oavsett orsak som testat positivt inom 14 dagar från dödstillfället.

De mäter alltså inte det viktigaste nyckeltalet döda AV covid.

Du kan hitta det på socialstyrelsens hemsida orkar inte göra det åt dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in