2022-01-05, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Ja nedstängning kostar med, därav att de hellre vill få folk vaccinerade och skyddade än att behöva stänga ned för att vården blivit överbelastad.

Sverige har inte haft någon nedstängning förövrigt och de åtgärder som vidtagits har i stort gynnat ekonomin, främst att människor semestrat i Sverige och kapital därmed inte gått förlorat utomlands.

Lögn, lögn och förbannad dikt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Säg det till alla som förlorat en familjemedlem pga vaccinets ondska!

Säg det till politikerna som inte kunde skydda dom äldre och riskgrupperna ifrån början …
Det är där de flesta avled, inte nu när vaccinpass ska trångas ut av helt andra anledningar än din hälsa och välbefinnande
Citera
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obekvamstamning
Storbolagen har dubblat sina vinster och medelklassen blivit mycket fattigare under lockdown. Samt att testa sig 3 ggr i veckan är oerhört invasivt på livskvaliten i ens liv och tidskonsumerande i längden.

Det påminner också lite för mycket om det sociala kreditsystmet i kina och det är det sista jag vill ha, så flyttat jag ut i skogen.

Jag tycker det är konstigt de kräver vaccinepass och icke kovidpass i sverige? Jävla rött fascistland sverige blivit.

Suck, "invasivt på livskvalitén" du låter som en riktig jävla bortskämd brat.
Citera
2022-01-05, 13:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
Hellre en stat som får en att göra rätt än "frihet" som innebär att folk gör fel.
Hellre än stat som säger till folk vad de ska göra än frihet att välja själv?

Oh my God. Det finns redan, välj Nordkorea för din nästa flytt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrightFuture
Jag frågade varför man har problem med att en ovaccinerad sitter bredvid en på en fotbollsmatch? Vad inte om nyanser av känslor. Svara på min fråga istället.

Lite oklart varför du anser att jag ska motivera rådande lagstiftning. Oaktat, från mitt perspektiv hade jag haft problem att sitta bredvid en främling (oavsett vaccinationsstatus) vid ett större event utifrån rådande smittläge. Jag anser det oansvarigt att gå på större event i dagsläget och gör därför inte heller det. Men om det ska ske är det en rimlig avvägning att man då ska vara vaccinerad.
Citera
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrightFuture
PRECIS vad jag trodde! Dina argument utgår bara från den ovaccinerade egen situation. Det berör alltså egentligen inte dig som sitter bredvid på fotbollsmatchen. Med andra ord upp till den personen hur hen vill göra med sin egen kropp för det berör inte någon än honom/henne själv.
Däremot är det vettigt att vaccinera riskgrupp som du antyder.

Nej, punkt 1 berör alla bredvid personen på fotbollsmatchen...
Citera
2022-01-05, 13:03
Medlem
Citat:
Denna rädsla för kontroll är det mest fåniga överdrivna jag sett. Jag kommer aldrig låta någon styra mig, jag gör mina val och väljer vem jag lyssnar på. Pfizer eller någon annan har 0 kontroll över mig. Jag vaccinerar mig för att jag vet att det är det bästa man kan göra för att överleva viruset, that's it.

Vettigt skrivet måste jag säga. Du säger ju samma sak som till och med Anti-vaxxarna. Kanske ni inte står så långt från varandra ändå? Med andra ord att man får välja själv och inte tänker sig kontrolleras och att ingen borde hamna i en annan situation.
Citera
2022-01-05, 13:03
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logaritmen
Folk ska indirekt tvingas genomgå medicinsk behandling de eventuellt inte behöver, t.e.x. om de hade omnikron för en vecka sedan för att skicka ett signalvärde? Är inte detta lite väl kraftiga återgärder och en avveckling av rörelsefriheten för att skicka en signal att vaccinera sig till Greta 85? Förstår jag dig rätt?

Nej, det är inte kraftigt. Vi som land måste skydda ALLA och man kan inte sätta ett värde, med pengar eller tid eller energi, på ett människoliv.
Citera
2022-01-05, 13:04
Medlem
Man blir konspiratorisk av denna utveckling. Tänk om EU är avundsjuka på Kina. Eliten vill inte bli utkonkurrerade av Kina och enda chansen är att få lite bättre pli på sina medborgare. Pandemin är påväg bort och EU har inte infört sina auktoritära verktyg än. Nu är det brottom. Hoppas denna teori endast kommer från rädsla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rojjjen
Ja där står de inget om att vaccinerade sprider smitta mer än ovaccinerade och att vaccin hjälper vid sjukdom.

Där står om allvarliga biverkningar från de olika vaccinen och om hur många som dött MED Covid-19 i respektive åldersgrupp. Den personliga riskanalysen får du stå för själv. Angående huruvida vaccinerade sprider smitta eller ej kan du öppna valfri dagstidning eller följa en nyhetssändning. Ett annat tips är att ta del av den forskning som Dr. John Campbell presenterar. Han pratar mycket om den nya varianten Omikron i Sydafrika och England. Mycket givande och intressant som jag starkt rekommenderar. Det är i videoformat så det är bra för dig som brister i din läsförståelse
Senast redigerad av rarecube 2022-01-05 kl. 13:19.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Lite oklart varför du anser att jag ska motivera rådande lagstiftning. Oaktat, från mitt perspektiv hade jag haft problem att sitta bredvid en främling (oavsett vaccinationsstatus) vid ett större event utifrån rådande smittläge. Jag anser det oansvarigt att gå på större event i dagsläget och gör därför inte heller det. Men om det ska ske är det en rimlig avvägning att man då ska vara vaccinerad.
Den avvägningen var rimlig innan det norska julbordet där 98% var fullvaccinerade men ändå fick 74% covid.
Citera
Avslutad
Citat:
Denna rädsla för kontroll är det mest fåniga överdrivna jag sett. Jag kommer aldrig låta någon styra mig, jag gör mina val och väljer vem jag lyssnar på. Pfizer eller någon annan har 0 kontroll över mig. Jag vaccinerar mig för att jag vet att det är det bästa man kan göra för att överleva viruset, that's it.

Du är lurad. Du är styrd. Du är så pass domestikerad att du inte ens förstår eller ens vill förstå att du är det.

Vi är alla domestikerade och passiviserade. Men jag kan i alla fall se gallret i buren jag vet att jag sitter i. Du å andra sidan är alldeles för fascinerad utav guldet för att lägga märka till att guldet är galler till en bur. En bur du sitter i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in