2022-01-05, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Sluta grina nu gumman.

Du visar redan id på systemet, hämtar ut paket med mera.

Snyggt, du kan inte ens möta det utan försök till personliga påhopp.

Typiskt narcissism. Dvs du kommer aldrig någonsin erkänna, inte ens på din dödsbädd att det finns en möjlighet att du är helt fel på det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulMardek
Det är ett smalt pris att betala för att slippa pandemin. Idrott är inte lika viktigt som att följa direktiv från myndigheterna som räddar liv. Förhoppningsvis får vi ett regeringsbeslut idag som kräver munskydd och vaccinpass överallt, antivaxxare ska inte kunna fortsätta sprida smitta på varuhus, restauranger och i kollektivtrafiken.

Så för att skydda 75+arna som ändå snart ska dö ska vi ta bort all vår framtid. Jag har brutit kontakten med mina äldre släktingar och brukar säga åt pensionärer utomhus att gå och isolera sig så vi kan rädda vår framtid
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
Det finns inga bevis på att idrottsutövare dör av vaccinen, inga som helst. Det har bara blivit extra uppmärksammat i media nu för att rädsla säljer. Media VET att ni tror att det är en koppling, därför säljer dem det. Dör inte fler unga nu än förut, bara mer rapportering.

Håll käften med ditt resonemang dog ingen av covid över huvud taget heller bara media som vill sälja det! Där stämmer det! Men med biverkningsrapporter det skriver dom inte ett skit om. Men bra då kan du förstå att det inte finns några bevis att någon dött av covid också
Citera
2022-01-05, 11:40
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrightFuture
Problemet uppstår när folk inte vill vaccinera sig. Dessa blir uteslutna från samhället och därmed diskriminerande. Detta är inget jag vill vara med och bidra till. Förhoppningsvis ingen annan heller. Gå till er själva och fråga er om ni kan stå rakryggade inför era barn i framtiden och säga att ni ”stod bakom ett fritt och öppet samhälle”

Diskriminerade? Anser du att kriminella som sätts i fängelse också är diskriminerade? Det är den logiken du kör med.

Brott är fel, ingen frihet för dem.
Vägra vaccin är fel, de ska inte heller ha friheter.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NysvenskenAbdullah
Står det någonstans på ditt vaccinpass (alternativt om du fått något informationsbrev) något i stil med 'ditt pass går ut om X veckor/månader, vänligen ta din tredje boosterdos för att förnya'?
Nej, men jag antar att jag inte får ett nytt när det går ut. Det har ett sistadatum. Antar att det datumet hade flyttats fram om jag valt att ta en 3e dos, vilket jag inte kommer göra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melmium
Prioriteringsordningen kan man diskutera, men nu är det ingen brist längre, du kan få tid snabbt och enkelt, nu behöver du inte vänta.

Jag vill inte ha någon tid så jag kommer inte vänta
Citera
Avstängd
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Varför funkar inte Covid-pass och negativa test?

Regeringen gör bara det globalistjävlarna säger till dem, viker sig och inskränker människors frihet och rättigheter. I Europa är vaccinationsgraden väldigt hög jämfört med andra kontinenter ändå sprider smittan sig och har större spridning än för ett år sedan om man ska tro de officiella siffrorna och detta skulle bero på de 10-15 % som inte vaccinerat sig i varje land?

Vaccinen funkar inte ens mot Omicron! Syltryggar i regeringen.

Instämmer. Det är dags att ändra floskeln all makt skall utgå från folket
till det som stämmer bättre; all makt skall utgå från globalistjävlarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmilyMayen
Väääääldigt många fler som förlorat en familjemedlem till Covid än till vaccinet... Men det tänkte du kanske inte på?
Hur många? Eftersom det praktiskt taget är omöjligt att dö av den…
Citera
2022-01-05, 11:41
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrightFuture
Nej du vännen. Inte av fri vilja. Det är det som är poängen. Hade det varit på lika villkor hade jag inte haft några problem med det men när en grupp människor hanteras annorlunda än den andra gruppen så blir det snedvridet.

Jo, de har valt att inte vaccinera sig. Det är deras val, inte mitt eller samhällets. Det är inte annorlunda än när en del människor blir narkomaner eller kriminella.
Citera
Medlem
Melmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Håll käften med ditt resonemang dog ingen av covid över huvud taget heller bara media som vill sälja det! Där stämmer det! Men med biverkningsrapporter det skriver dom inte ett skit om. Men bra då kan du förstå att det inte finns några bevis att någon dött av covid också

Jag är glad att media tar ansvar och inte släpper fram konspirationsteorier och galna antivaxxare. Er röst måste tyvärr censureras för den leder bara till död och elände.
Citera
Medlem
NysvenskenAbdullahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huckabee
Tack för förtydligandet.

Jag håller absolut inte med dig i de tankarna, men det är intressant vad ni tror.

Du var väl en av de som i början av pandemin hånade idén om att införandet av vaccinpass kommer i framtiden? Hoppsan, så tokigt det kan bli...
Citera
2022-01-05, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Smart kille!

Hur tror du kaozande blattar kommer att få myndigheterna att släppa på rekommendationerna?

De släpper ju inte på det oavsett vad som händer, might as well enjoy the shitshow
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in