Citat:
Ursprungligen postat av
IMBILDEN
I Kina fungerar det. De har knappt någon smitta. Jag är så trött på den här det-går-inte-mentaliteten. Du kommer möjligen inte från Örebro eller runt de trakterna?
Om du har HBO så rekommenderar jag dig att titta på dokumentären "In the same breath" som ger en inifrånbild av hur det var i Wuhan vid utbrottet av Sars-cov-2 och återkom sedan om du fortfarande tycker att det är mönsteragerande.
För att sammanfatta lite kort så kan jag säga att de filmer vi såg om människor som ramlade ihop och dog på gatan nog faktiskt är sanna. Detta eftersom sjukhusen helt enkelt motade folk i dörren. Sjuka människor sov på gatan utanför sjukhusen i desperat hopp om att bli insläppta. De visste att om de åkte hem igen skulle de troligtvis dö hemma. Nu dog de på gatan utanför sjukhuset istället.
När de sedan stängde ner kunde man inte längre ta sig själv till sjukhuset utan var lämnad till att hoppas att ambulansen kom om man ringde. Vilket den sällan gjorde. Kommuniststyret propagerade om framgång, i de kinesiska hemmen dog folk som flugor.
Men visst, IMBILDEN, Kina är föregångsland.