• 1
  • 2
2022-01-05, 06:44
Bannlyst
Nu är titeln nog jävligt förvirrande men låt mig förklara.

Från 1900-talet och framåt (kanske tidigare också), så var japanerna helt galet aggressiva och brutala. De var riktiga erövrare som försökte roffa åt sig så mycket som möjligt av närliggande länder. De ligger bakom några av de värsta mass-slakterna i världshistorien, kanske tar de priset av att vara de absolut grymmaste av dem alla. De får nästan ISIS att blekna i jämförelse. Det finns tex bilder från kina där japanska soldater skrattar medans de sparkar runt på avhuggna kinesiska huvuden, ni kan själva googla på här är ett smakprov (inget grovt): https://preview.redd.it/jlb49sv01cs3...=webp&9b65b248 Lite den känslan typ.

Även i japans största tidning under den tiden skrevs det artiklar om vem som tex hade halshuggit flest kineser och var vinnaren för tillfället, alltså som om det vore en lek, med mera: https://dirkdeklein.files.wordpress..../jap.jpg?w=620

De var så djävulskt aggressiva och hade balls, att de till och med anföll självaste USA. Sen slog det tillbaka på dem och japanerna började straffas för allt sitt barbareri och härjande, tex genom "Tokyo Trial" och andra sanktioner från USA. Idag är Japan ett av världens säkraste länder.

Nu är det väl svårt att generalisera tiomiljontals människor, men tittar man på japanska män generellt sett idag så är det ett gäng riktiga veklingar. Visst finns det galna aggressiva japaner också men generellt sett så finns det inte mycket power i deras män. Man säger ofta att svenska män aldrig kunnat kriga idag, men ännu mindre så hade nog japanska män klarat av det. Jag har själv bott i Japan och de flesta är verkligen tillbakadragna och gör allt för att inte möta ens blick, sedan att de flesta japanska män (iallafall en extremt stor andel), tillhör någon slags ultra-nörds-kultur med idoltjejer och anime gör ju inte det hela bättre.

Frågan är ju då hur kan det ha skett en så stor förändring hos de japanska männen? Hur kan de ha försvagats något så enormt? Det är ju inte som om de har någon direkt jude/genus/feminism/bögpropaganda osv som försigår i väst idag. Amerikanerna har väl inte gett dem direkta ordrar att bli supernördar heller.

Var tog den japanska, den asiatiska ilskan vägen?

Här kopplar jag tillbaka till trådtiteln. Med tanke på allt Kina gör idag, runtom i världen, inhemskt med rena rama förintelseläger med mera, kan Kina vara det nya "Japan"? Är Kina den nya asiatiska ilskan?

Om det är så så ska vi nog vara jävligt rädda.
Vad säger ni om allt detta?
Citera
2022-01-05, 06:50
Medlem
Urinterapeuts avatar
Det har med välståndet att göra. Den japanske mannen har haft det väldigt gott ställt under lång tid liksom de mesiga svenskarna.
Citera
2022-01-05, 07:03
Medlem
Kongruensbojds avatar
Man kunde vinna omvärldens respekt genom innovationer istället. Får man därtill två atombomber i pallet är det kanske en fingervisning om att aggression inte lönar sig.

Japan är ett ”hårt” land om man ser till brott och straff. Nästan alla åtal leder till fällande domar och dödsstraffet finns i lagboken, vilket även nyttjas.
Citera
2022-01-05, 07:11
Medlem
icuesofty20s avatar
Hur skiljer sig kuvade japanska män mot kuvade svenskar? Skulle säga att de är ganska lika.
Citera
2022-01-05, 08:16
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matenrouu

Från 1900-talet och framåt (kanske tidigare också), så var japanerna helt galet aggressiva och brutala. De var riktiga erövrare som försökte roffa åt sig så mycket som möjligt av närliggande länder. De ligger bakom några av de värsta mass-slakterna i världshistorien, kanske tar de priset av att vara de absolut grymmaste av dem alla. De får nästan ISIS att blekna i jämförelse. Det finns tex bilder från kina där japanska soldater skrattar medans de sparkar runt på avhuggna kinesiska huvuden, ni kan själva googla på här är ett smakprov (inget grovt): https://preview.redd.it/jlb49sv01cs3...=webp&9b65b248 Lite den känslan typ.

Även i japans största tidning under den tiden skrevs det artiklar om vem som tex hade halshuggit flest kineser och var vinnaren för tillfället, alltså som om det vore en lek, med mera: https://dirkdeklein.files.wordpress..../jap.jpg?w=620

De var så djävulskt aggressiva och hade balls, att de till och med anföll självaste USA. Sen slog det tillbaka på dem och japanerna började straffas för allt sitt barbareri och härjande, tex genom "Tokyo Trial" och andra sanktioner från USA. Idag är Japan ett av världens säkraste länder.

Nu är det väl svårt att generalisera tiomiljontals människor, men tittar man på japanska män generellt sett idag så är det ett gäng riktiga veklingar. Visst finns det galna aggressiva japaner också men generellt sett så finns det inte mycket power i deras män. Man säger ofta att svenska män aldrig kunnat kriga idag, men ännu mindre så hade nog japanska män klarat av det. Jag har själv bott i Japan och de flesta är verkligen tillbakadragna och gör allt för att inte möta ens blick, sedan att de flesta japanska män (iallafall en extremt stor andel), tillhör någon slags ultra-nörds-kultur med idoltjejer och anime gör ju inte det hela bättre.

Frågan är ju då hur kan det ha skett en så stor förändring hos de japanska männen? Hur kan de ha försvagats något så enormt? Det är ju inte som om de har någon direkt jude/genus/feminism/bögpropaganda osv som försigår i väst idag. Amerikanerna har väl inte gett dem direkta ordrar att bli supernördar heller.

Här kopplar jag tillbaka till trådtiteln. Med tanke på allt Kina gör idag, runtom i världen, inhemskt med rena rama förintelseläger med mera, kan Kina vara det nya "Japan"? Är Kina den nya asiatiska ilskan?

Japanerna var brutala o dyrkade någon form av samuraj matcho sadism.

Nu är japanerna västifiersde. De konsumerar hårdrock, K-pop o porr. O stressar sönder sig i förtid.

Kineserna är stora klumsiga barn som är totalt torsk på status. Dessutom oförskämda o rasistiska.
Dock har de ett långsiktigt perspektiv på affärer. Där amerikanska bolag jagar kvartalsresultat ser kineserna till att bli vinnare på 5- 10- års cykler.
Citera
2022-01-05, 08:33
Medlem
McMakrills avatar
Under WWII hade japanerna bl.a Unit 731 i Kina, där de gjorde grova experiment på marutas, d.v.s tillfångatagna kineser.

Nu blir de inte av med oskulden framåt 30 år gamla!
Citera
2022-01-05, 08:35
Avstängd
RazorKevlars avatar
Helt enligt devisen, ” goda tider skapar svaga män, dåliga tider skapar starka män ”.

Vi är på väg mot riktigt dåliga tider!
Citera
2022-01-05, 08:38
Medlem
kyrkstockens avatar
Jag förstod redan rubriken och frågan är berättigad.

Jag tror normalt inte på konspirationsteorier. Men när jag ser hur testosteron-nivåerna har sjunkit hos män undrar jag om inte de politiska ledarna har hjälpt till efter kriget. Jag säger inte att det är vare sig bu eller bä. Bara att siffrorna fått mig att undra.

Men det förklarar ju inte hur dagens melleniels är så mycket mer feminiserade än sina föräldrar.
Att inte fått röra sig som pojkar behöver, omgivna av kvinnor på dagis och skola och liknande lär ha påverkat.

Pojkar behöver antagligen leka krig...inte hoppa hopprep
Citera
2022-01-05, 09:07
Medlem
Zaedrewss avatar
Japanska män har dock ett stort plus. Kollar de omkring sig i sitt japanska hemland så kommer de se mest enbart andra japanska män. Till skillnad från då oss i Sverige.

Japan och Sverige delade typ 1950 en sak att vara de mest samma etniska länderna som fanns på denna jord. Kollar man som svensk man omkring sig idag finner man dock mest främmande män. Det slipper de japanska männen.
Citera
2022-01-05, 10:14
Medlem
SexSexSexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matenrouu

men tittar man på japanska män generellt sett idag så är det ett gäng riktiga veklingar. Visst finns det galna aggressiva japaner också men generellt sett så finns det inte mycket power i deras män. Man säger ofta att svenska män aldrig kunnat kriga idag, men ännu mindre så hade nog japanska män klarat av det.

det här är två aningen ovanligaämnen att slå ihop till en tråd
jag svarar på båda var för sej
det är progressivitetensom hänt den japanske mannen, femininiseringen har gått längre där än här
det är betydelsefullt eftersom sverige på nu minnesluckad skala skapad av institut x hamnade på 5 av 100 när dom mätte hur maskulin (svenska) kulturen är (tjata som fan så kan jag leta upp källan) muslimska kulturer hamnar på 56 på samma skala

men min bild är inte helt solklar, t ex kan man i japan spy ned sin chefs kavaj på en firmafest och dagen efter säger man bara "det gör inget du var full"
det skulle jag klassa som ett mycket maskulint referensindicium
det har man inte kunnat göra i sverige, sedan (om nånsin) 80 talet,

å andra sidan kan man inte säga att en ny sorts chips som smakar vidrigt är äcklig i tv utan de som provsmakar måste säga "mmm that is soo good, so tasty!!!"
skulle jag klassa som ett oändligt feminint referensindicium (alla måste hålla sams var överens uppnå concesus)

du som bott i japan kanske kan klå de youtubers som dej ditto och förklara dessa exempel med ny invinkling?
vad gäller KINA: JA det är en hemsk och mycket hänsynslös fiende
vem är naiv nog att ens helt avvisa teorin att dom skapade corona virus krisen, som någons slags konfucius inspirerad hämnd mot västvärlden som betalning för opiumkrigen och annat.

Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Man kunde vinna omvärldens respekt genom innovationer istället. Får man därtill två atombomber i pallet är det kanske en fingervisning om att aggression inte lönar sig.

Japan är ett ”hårt” land om man ser till brott och straff. Nästan alla åtal leder till fällande domar och dödsstraffet finns i lagboken, vilket även nyttjas.

atombomber i pallet, den sortens humor uppväcker den mest sovande inre tonoringens skrattreflexer oavsett ålder

ska inte digressa alls om att rosevelts fru skvallrat i en bok om att dom drog in japan i kriget (usa) och dessutom hur usa eldbombade tokyo och stora delar av japan
och dessutom att nagasaki var det kristna centret i japan
och att japanerna kanske tappat kuken av all förnedrinfspolitik som förts av vinnarna av kriget mot japanerna i snart 80 år och tyskarna, men INTE mot italienarna

Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Jag förstod redan rubriken och frågan är berättigad.

Jag tror normalt inte på konspirationsteorier. Men när jag ser hur testosteron-nivåerna har sjunkit hos män undrar jag om inte de politiska ledarna har hjälpt till efter kriget. Jag säger inte att det är vare sig bu eller bä. Bara att siffrorna fått mig att undra.

Men det förklarar ju inte hur dagens melleniels är så mycket mer feminiserade än sina föräldrar.
Att inte fått röra sig som pojkar behöver, omgivna av kvinnor på dagis och skola och liknande lär ha påverkat.

Pojkar behöver antagligen leka krig...inte hoppa hopprep

eller ha hjälm i sandklådan - vissa barn måste dö för att de som överlever ska bli riktiga män...
det är den krassa verkligheten

mycket hårdare (jämfört med nu) uppfostran eftterlyses

visst är har TS en bra frågeställning som många svenskar redan tänkt på lite.

tror du att man lagt något kemiskt i drickvattnet, eller hur har man sänkt testosteronet

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Japanska män har dock ett stort plus. Kollar de omkring sig i sitt japanska hemland så kommer de se mest enbart andra japanska män. Till skillnad från då oss i Sverige.

Japan och Sverige delade typ 1950 en sak att vara de mest samma etniska länderna som fanns på denna jord. Kollar man som svensk man omkring sig idag finner man dock mest främmande män. Det slipper de japanska männen.

japp, men en ak som vi har gemensamt är att både sverige och japans folk blev tvingade tll isolering i sitt eget land i över hundra år ungefär samtidigt
så både vi och japanerna missade renesansen och upptäckten av individens unikhet
både Herman lindkvist i "europa är vi allihopa" och en bok kallad "the new totalitarians" beskriver hur sverige blev isolerat av gustav vasa efter att han deklarerat katolicismen vår fiende TOM UNIVERSITETET I UPPSALA stängdes (enda stället att studera på högskola i över hundra år var i pommern och i estland(tartu)

läser man den japanska varianten var det även där kriget mellan katolicism och protestantism som ledde till atten rådgivare från ena sidan skrämde den japanska kejsaren att stänga landet flratt skydda sej mot den andra sidan och slänga ut eller avrätta alla kristna munkar och förbuda kristendomen i japan

det har i v f fått en rad mycket stora konsekvenser
en av de mindre är att svenskar och japaner känner sig underligt förbrödrade sinsemellan
Citera
2022-01-05, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RazorKevlar
Helt enligt devisen, ” goda tider skapar svaga män, dåliga tider skapar starka män ”.

Vi är på väg mot riktigt dåliga tider!

Om du jämför med tyskar då? De var också rätt brutala. Och fick många bombar i huvudet. Både tyskar och japps ockuperades av USA och väst, båda demokratiserades, både fick det så småningom rätt bra ekonomiskt, och har inte haft intresse av att starta anfallskrig sedan dess. Båda har haft framgångsrik ingenjörskultur med högt kvalitetstänk, vilket är jobb för dagens starka män. Teknikutveckling är viktigare för ett lands välstånd än att vinna krig. Tyskland har till slut lyckats ta över makten över Europa utan att vinna krig men genom politik och förhandling.

Varför lyckades demokratiseringen och freden blev ihållig just för de två länderna? I många andra länder som västvärlden har ockuperat eller övervunnit i krig så har det funkat sämre att försöka bomba fram demokrati. Kriget i Irak skapade IS. I Mellanamerikas drogkrig dör massor. Israel-Palestina-konflikten tycks aldrig ta slut.
Citera
2022-01-05, 10:39
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urinterapeut
Det har med välståndet att göra. Den japanske mannen har haft det väldigt gott ställt under lång tid liksom de mesiga svenskarna.

Nej det har det inte. Det har med sketna arbetsförhållanden att göra.

Mannen måste sälja sin själ till sitt jobb och jobba 12-16 timmar om dygnet. Det finns inga fasta tider här. Du går till jobbet och jobbar så länge det krävs. Är sedan chefen sugen på AW efter ett långt arbetspass som sträcker sig över 9h så får du inte säga nej.

Man blir inte så sugen på att knulla frugan när man sedan kommer hem runt midnatt för att sedan upp och jobba igen nästa morgon.

Välstånd har med saken att göra, till viss del. Men i det extrema fallet japan och många andra välståndsländer i Asien så beror det på arbetsförhållandet främst.

Frugan blir oftast hemmafru, då nån måste tand hand om ungarna och det blir svårt att göra detta när båda föräldrarna måste spendera större delen av den vakna tiden på kontoret.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in