Citat:
Ursprungligen postat av
201221
Jag har tagit massa små och stora lån över en längre tid. Till sist kunde jag inte betala tillbaka längre. Helt mitt eget fel självklart.
Nu har jag 200 000 kr i kronofogden kommer aldrig kunna betala tillbaka på minst 20 år Eller nått. Blev nekad skuldsanering.
Mitt i allt helvete blev jag arbetslös nu en 34 åring skuldsatt arbetslös.
Hur tänker och lever ni som är skuldsatta på framtiden hur mår ni?
Man kan ju inte spara eller lägga pengar på aktier eller nått.
Man är totalt förstörd.
Och nu förtiden tar många arbetsgivare även UC kontroll så man är fuc#d
Ingen större tröst men det är många som satt sig i din situation, det syns bara inte utåt...
Att betala av skulder är ett stålbad, förbered dig på att spara in på allt under en längre period. Ett fattigt liv väntar men du har ju å andra sidan glassat en längre period när du tog alla lån. Det är som bekant utgifterna man ska sikta in sig på, mat, kläder, nöjen, tandvård, tobak, telefon, el, ja allt som du behöver i en vanlig vardag får du dra in på.
Vad du kan göra är att sälja av saker, varenda krona in skapar en bättre känsla, sälj på tradera eller genom gratisannonser. Skaffa en hobby du kan få inkomst från, snickra fågelholkar, smörknivar eller knyt armband, vad som helst bara det ger inkomst. Sälj allt du kan vara utan just nu, senare i livet kan du köpa det du saknar. Nu har du ett val, dom extra inkomsterna kan du använda till att betala av din skuld eller om du tror aktiers utveckling överträffar dina dyra räntor kan du spekulera genom bulvan...
Klart man mår dåligt i perioder att leva på existensminimum, när lånen minskar känns det bättre. Det blir som en snöbollseffekt med tiden, det rullar på fortare och fortare. Humöret blir bättre med tiden för man vänjer sig vid situationen, men hundra glad blir man först när skulden är avbetald.
Du får tänka om och ta ett djupt andetag, skapa mer optimism i tankarna, allt är möjligt och det här fixar du, punkt och basta.!