2022-01-04, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av David1234
Tack för tipset...
Jag kom faktiskt till nästan samma slutsats o kommer därför inte skicka någon bild eller maskerad bild på fakturan.

Ser inte heller vad det skulle bevisa förutom risken att röja min identitet...

Att WG fakturerar o fakturerat utan Fskatt har han ju inte ens ifrågasatt... finns även omdömen på reco där han öppet skriver att wn faktura han skickat är förfallen, vilket postades ganska nyligen... alltså har han skickat fakturor utan att ha F-skatt...

Samma omdöme o ytterligare en på reco visar även vad han gör för typ av arbete o hur han fakturerar sina "kunder"...

Hej David1234!

Fy fan vilken bluff du är, största bluffen, fy fan vad du är blåst asså, hoppas du sitter där hemma nu och tror att du är världens ballaste, fy fan vad patetisk du är, du kan inte styrka ett skit!

Bluffarnas bluffare!

Fortsätta du skriva mer, jag kommer bara skratta åt dina inlägg!

TILL ALLA DÄR UTE SOM LÄSER, DETTA ÄR VAD EN BLUFFARE SER UT SOM, INTE ENS KAN VISA UNDERLAG PÅ DET DOM PÅSTÅR, VI KAN STYRKA ALLT!!!

Går på personangrepp när dom inte har något annat att ta fram.

Bästa hälsningar

WG
Citera
2022-01-04, 20:40
Medlem
kaptenlojtnants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hojtaner12
Hej Kaptenen!

Jag tänkte ju mer på att han ska bevisa att han är kund hos oss!

Inte den tonen tack.

Bästa hälsningar

WG

Att du inte är i balans har du gång efter annan bevisat här i tråden så det är jag inte förvånad över. Däremot, så är ditt försök att ta reda på vilken kund som gömmer sig bakom flahbackkontot ytterst illa dolt.

Ditt syfte är väl att hota honom med rättslig process, vilket verkar vara ditt mantra.

Jag finner det, i brist på andra ord, intressant hur du tror att du sätter tonen för trådens skribenter. Du är en charlatan och en patologisk lögnare. Det grundar jag inte i att jag har haft något med dig att göra som varken anställd eller kund. Det grundar jag på att jag i mitt yrke bland annat ansvarar för personutredningar och stöter på en och annan av din sort.

Von Göttsche, är det inte tydligt att i stort sett ingen i tråden tycks ta ditt parti? Vad tror du att det beror på? Jag tror att det beror på att du tar folk för idioter, vilket gör att du inför öppen ridå gör bort dig på Sveriges största forum. Väl genomfört.

Hur tänker du att det här slutar? Låt mig gissa.

Inom 6 månader finns 3 möjliga scenarion:

1. Konkurs och skaka galler. Du är på banan igen och fortsätter att ljuga dig fram till nästa dom osv.
2. Du blåser fel kund och någon med våldskapital slår ihjäl dig.
3. Pga 1 slutar det i att du faktiskt ränner in i en bergvägg med din bögvariant till Porsche (som för övrigt inte ens är skriven på dig) för att du till slut är alldeles för intrasslad i dina egna lögner.

Vad tror du själv Von Göttsche?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Jodå, det duger alldeles utmärkt.

Hej NV!!

I vilken Tingsrätt eller i vilken förhandling, har du ens utbildning inom området?

Vet du ens vad ordet trovärdighet betyder ?

Bästa hälsningar

WG
Citera
Medlem
Citat:
Hej Nulb!

Jo det gör den, vi har vår egna handläggare, pratar med myndigheterna ofta om allt från rådgivning till vad som gäller, väldigt trevliga!

Det är faktiskt sådant att om ett företag har samma namn som företagsledaren och denna pratar strunt så är det förtal, det finns ett fall där en person har blivit dömd i ett sådant fall.

Förtal står ju här solklart, det David 1234 har gjort är ju att vilseleda alla om oss och mig, det är förtal sen är det självklart en tolkning.
https://lawline.se/answers/nar-kan-man-domas-for-fortal-enligt-brottsbalken

Det kallas även Svindleri.
http://www.expowera.se/att-kunna/svindleri

Det kallas förövrigt ekonomiskt förtal.
https://lawline.se/answers/ekonomiskt-fortal

Bästa hälsningar

WG

Noterar inledningsvis att du inte svarade på frågan huruvida du är jurist (vilket påståtts från det konto du nu skriver från). Men, vi kan nog i vart fall konstatera att du inte är jurist i den mening att du har juridisk utbildning. Du får däremot gärna motbevisa mig.

Vidare så finns det mycket riktigt praxis på att individer kan förtalas genom företag, givet att det föreligger identitet mellan företagets ägare och företaget. Något sådant är inte aktuellt i detta fall. Huruvida företaget bär ägarens namn (för- eller efternamn) är en omständighet man ska väga in, men knappast något som blir avgörande. Det avgörande är som sagt om det föreligger identitet mellan bolaget och ägaren varför det blir svårt att särskilja dessa. Då kritiken i tråden handlat om företaget så utgör det inte förtal.

Vidare skulle jag rekommendera dig att läsa igenom det du länkar innan du länkar det.
Citerar från det lawline-svar du hänvisar till avseende ekonomiskt förtal:
Citat:
Centralt i paragrafen är att utpekandet ska rikta sig emot "någon", vilket syftar just på levande personer. Förtal är ett ärekränkningsbrott, och endast fysiska personer anses ha ett skyddsbehov för sin ära. Förtal omfattar alltså inte utpekanden av olika sorters sammanslutningar, till exempel föreningar eller företag. (min fetning)

Så, då har vi konstaterat att förtal inte är aktuellt. Varför det rimligen kan anses som just "dumheter" att hota med straffrättsliga sanktioner för att undkomma kritik.

Det som kvarstår är således två frågor, vilka är desamma som tidigare:

1. Hur ställer du dig till att din HR-ansvarig säger att du är jurist när du uppenbarligen inte är det?
2. Hur ställer du dig till att din HR-ansvarig hotar kritiker med rent trams om rättsliga sanktioner?
Citera
2022-01-04, 20:42
Medlem
Sju anställda och 0kr i arbetsgivaravgifter för sept-nov kanske vore något att svara på hur det kan komma sig?
Citera
2022-01-04, 20:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av David1234
Tack för tipset...
Jag kom faktiskt till nästan samma slutsats o kommer därför inte skicka någon bild eller maskerad bild på fakturan.

Ser inte heller vad det skulle bevisa förutom risken att röja min identitet...

Att WG fakturerar o fakturerat utan Fskatt har han ju inte ens ifrågasatt... finns även omdömen på reco där han öppet skriver att wn faktura han skickat är förfallen, vilket postades ganska nyligen... alltså har han skickat fakturor utan att ha F-skatt...

Samma omdöme o ytterligare en på reco visar även vad han gör för typ av arbete o hur han fakturerar sina "kunder"...
Det behövs inget underlag. William von Anka har redan styrkt din story med sitt beteende. Ingen här tvivlar på att det du säger är trovärdigt efter det senaste dygnets totala haveri från företagsledare Bengtsson.
Citera
2022-01-04, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kaptenlojtnant
Att du inte är i balans har du gång efter annan bevisat här i tråden så det är jag inte förvånad över. Däremot, så är ditt försök att ta reda på vilken kund som gömmer sig bakom flahbackkontot ytterst illa dolt.

Ditt syfte är väl att hota honom med rättslig process, vilket verkar vara ditt mantra.

Jag finner det, i brist på andra ord, intressant hur du tror att du sätter tonen för trådens skribenter. Du är en charlatan och en patologisk lögnare. Det grundar jag inte i att jag har haft något med dig att göra som varken anställd eller kund. Det grundar jag på att jag i mitt yrke bland annat ansvarar för personutredningar och stöter på en och annan av din sort.

Von Göttsche, är det inte tydligt att i stort sett ingen i tråden tycks ta ditt parti? Vad tror du att det beror på? Jag tror att det beror på att du tar folk för idioter, vilket gör att du inför öppen ridå gör bort dig på Sveriges största forum. Väl genomfört.

Hur tänker du att det här slutar? Låt mig gissa.

Inom 6 månader finns 3 möjliga scenarion:

1. Konkurs och skaka galler. Du är på banan igen och fortsätter att ljuga dig fram till nästa dom osv.
2. Du blåser fel kund och någon med våldskapital slår ihjäl dig.
3. Pga 1 slutar det i att du faktiskt ränner in i en bergvägg med din bögvariant till Porsche (som för övrigt inte ens är skriven på dig) för att du till slut är alldeles för intrasslad i dina egna lögner.

Vad tror du själv Von Göttsche?

Hej Kaptenen!

Du sitter på en myndighet och skriver sådana här saker, jag hoppas verkligen du får Sparken för det du precis skrev du vet att det du precis skrev är brottsligt!

Du har ingen aning om vad du pratar om ärligt talat, skaffa dig ett nytt jobb!

Bästa hälsningar

WG
Citera
2022-01-04, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Noterar inledningsvis att du inte svarade på frågan huruvida du är jurist (vilket påståtts från det konto du nu skriver från). Men, vi kan nog i vart fall konstatera att du inte är jurist i den mening att du har juridisk utbildning. Du får däremot gärna motbevisa mig.

Vidare så finns det mycket riktigt praxis på att individer kan förtalas genom företag, givet att det föreligger identitet mellan företagets ägare och företaget. Något sådant är inte aktuellt i detta fall. Huruvida företaget bär ägarens namn (för- eller efternamn) är en omständighet man ska väga in, men knappast något som blir avgörande. Det avgörande är som sagt om det föreligger identitet mellan bolaget och ägaren varför det blir svårt att särskilja dessa. Då kritiken i tråden handlat om företaget så utgör det inte förtal. WG: Läs på lite mer om detta! Finns en lag, den är tydlig.

Vidare skulle jag rekommendera dig att läsa igenom det du länkar innan du länkar det.
Citerar från det lawline-svar du hänvisar till avseende ekonomiskt förtal:

Så, då har vi konstaterat att förtal inte är aktuellt. Varför det rimligen kan anses som just "dumheter" att hota med straffrättsliga sanktioner för att undkomma kritik. Ingen som hotar utan kritik ska finnas trovärdighet i, du tror allt alla säger är sanningen du tror inte folk är är uppgivna och vill vara med i kakan och snacka skit!

Det som kvarstår är således två frågor, vilka är desamma som tidigare:

1. Hur ställer du dig till att din HR-ansvarig säger att du är jurist när du uppenbarligen inte är det?
WG: Utbildning.

2. Hur ställer du dig till att din HR-ansvarig hotar kritiker med rent trams om rättsliga sanktioner?
WG: Har allt rätt att informera ingen som hotar när man informerar!
Citera
2022-01-04, 20:49
Medlem
kaptenlojtnants avatar
Citat:
Hej Kaptenen!

Du sitter på en myndighet och skriver sådana här saker, jag hoppas verkligen du får Sparken för det du precis skrev du vet att det du precis skrev är brottsligt!

Du har ingen aning om vad du pratar om ärligt talat, skaffa dig ett nytt jobb!

Bästa hälsningar

WG

Jag darrar av skräck!

För övrigt är jag egen företagare. Mitt företag har tyvärr inte uppnått samma ryktbarhet som Von Göttsches.

Som sagt. Du upplevs som ytterst balanserad!
Citera
2022-01-04, 20:50
Medlem
Citat:
WG: Har allt rätt att informera ingen som hotar när man informerar!

Det var knappast svar på mina frågor.
Citera
2022-01-04, 20:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Latrygg
Det behövs inget underlag. William von Anka har redan styrkt din story med sitt beteende. Ingen här tvivlar på att det du säger är trovärdigt efter det senaste dygnets totala haveri från företagsledare Bengtsson.

Hej Latrygg!

Du får ifråga sätta den hur mycket du vill för du har inget att komma med!

Bästa hälsningar

WG
Citera
2022-01-04, 20:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sittorg
Sju anställda och 0kr i arbetsgivaravgifter för sept-nov kanske vore något att svara på hur det kan komma sig?

Hej Sittorg!

Vänta och se min vän!

Bästa hälsningar

WG
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här