2022-01-04, 20:03
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1234
Det skulle jag nog kunna göra... maska allt som kan visa vem jag är...

Hur laddar man upp bilder?
Du får gärna skicka ett privat meddelande med en lathund kring hur man laddaf upp bilder....
Kom ihåg att den eminente WvG kommer förstå vem du är. Det kanske inte är värt att röja dig innan vi gottat oss vidare i den här soppan.
Citera
2022-01-04, 20:04
Medlem
Toolmans avatar
På hemsida refererar Göttsche till ett dräneringsjobb i Huddinge.

Inte osannolikt att det jobbet refereras av kund hos https://www.reco.se/gottsche-entreprenad

"Hos oss anlitades företaget för en dränering som var allt annat än lyckad.
Gång på gång, moment efter moment har företaget visat att man inte besitter den kompetens som behövs för att göra ett fackmannamässigt jobb.
Trots att jag visar och skriver ut monteringsanvisningarna från tillverkaren väljer företaget att göra på sitt eget sätt och ber mig att inte stirra på monteringsanvisningarna, utan låta dem göra som dem vill, vilket jag självklart nekar, men de gör på sitt sätt ändå.
Jag får vidare höra att dem inte kan lämna någon garanti om de följer monteringsanvisningarna istället för att göra på sitt eget sätt.

Trots flertal besiktningar med många och stora anmärkningar väljer företaget att fortsätta göra som dem vill. Man följer alltså varken monteringsanvisningarna eller besiktningens anvisningar/anmärkningar.

Vid avtalsskrivning och fakturering anger företaget att de är godkända för F-skatt, men vid kontroll hos skatteverket visar det sig att F-skatt saknas då det blivit återkallat.
Företaget väljer att inte följa det som avtalats skriftligt eller överenskommits muntligen, utan väljer ut enbart delar av avtalet (delar av det skriftliga avtalet, det som lovats muntligen följer man inte alls).

Företaget talar om att man fått tillstånd att koppla takavvattning till den kommunala avloppsledningen från kommunen, vilket självklart inte stämmer. Det ska in till stenkista eller ledas ut på mark, vilket företag viste om innan avtal undertecknades."
Citera
2022-01-04, 20:04
Bannlyst
Citat:

Du får gärna skicka ett privat meddelande med en lathund kring hur man laddaf upp bilder....

Hej David 1234!

Inväntar din faktura, ska bli glädjande att se vad det är för projekt vi pratar om!

Bästa hälsningar

WG
Citera
2022-01-04, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hojtaner12
Hej!

Nu är det jag som tagit över för vår HR ansvarig har tagit ledigt.
Hon gjorde ett grymt jobb att bemöta alla arg och dåliga kommentarer.

Bästa hälsningar

WG
Hur många bolag som omsätter mindre än 10 millar har en HR-ansvarig?? 😂
Är denne en av ni 4 anställda? Som också får lönen svart …?
Citera
2022-01-04, 20:08
Medlem
Citat:
Hej David 1234!

Inväntar din faktura, ska bli glädjande att se vad det är för projekt vi pratar om!

Bästa hälsningar

WG
Men du öppnar ju aldrig dina fakturor …? 30 ärenden hos KFM visar att du inte gör det..
Citera
2022-01-04, 20:09
Medlem
kaptenlojtnants avatar
Citat:
Hej David 1234!

Bästa hälsningar

WG
Givetvis ska han inte visa vilket projekt han pratat om ditt stolpskott!
Citera
2022-01-04, 20:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bob999
Hur många bolag som omsätter mindre än 10 millar har en HR-ansvarig?? 😂
Är denne en av ni 4 anställda? Som också får lönen svart …?

Hej Bob999!

Det är väl upp till företaget om vi har en HR ansvarig eller ej, vad är det för dum fråga ?

Jag har ju redan förklarat 4 + 2+ 1 = 7, + mig = 8.

Läs tidigare trådar.

Bästa hälsningar

WG
Citera
2022-01-04, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bob999
Men du öppnar ju aldrig dina fakturor …? 30 ärenden hos KFM visar att du inte gör det..

Hej Bob999!

Vad pratar du om, nu är du ute och cyklar igen!

Och du menar att vi som företag inte har rätt att bestrida om vi anser att något är fel, har du sett sernekes eller skanskas bestridanden eller kfm hos fogden ? Ta dig en titt.

Du är inte insatt därför kan du inte uttala dig.

Bästa hälsningar

WG
Citera
2022-01-04, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
Kom ihåg att den eminente WvG kommer förstå vem du är. Det kanske inte är värt att röja dig innan vi gottat oss vidare i den här soppan.

Hej Havefun!

Du kan ju fina ord du, ja du känner mig väl bäst av alla!

Bästa hälsningar

WG
Citera
2022-01-04, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kaptenlojtnant
Givetvis ska han inte visa vilket projekt han pratat om ditt stolpskott!

Hej Kaptenen!

Jag tänkte ju mer på att han ska bevisa att han är kund hos oss!

Inte den tonen tack.

Bästa hälsningar

WG
Citera
2022-01-04, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Toolman
På hemsida refererar Göttsche till ett dräneringsjobb i Huddinge.

Inte osannolikt att det jobbet refereras av kund hos https://www.reco.se/gottsche-entreprenad

"Hos oss anlitades företaget för en dränering som var allt annat än lyckad.
Gång på gång, moment efter moment har företaget visat att man inte besitter den kompetens som behövs för att göra ett fackmannamässigt jobb.
Trots att jag visar och skriver ut monteringsanvisningarna från tillverkaren väljer företaget att göra på sitt eget sätt och ber mig att inte stirra på monteringsanvisningarna, utan låta dem göra som dem vill, vilket jag självklart nekar, men de gör på sitt sätt ändå.
Jag får vidare höra att dem inte kan lämna någon garanti om de följer monteringsanvisningarna istället för att göra på sitt eget sätt.

Trots flertal besiktningar med många och stora anmärkningar väljer företaget att fortsätta göra som dem vill. Man följer alltså varken monteringsanvisningarna eller besiktningens anvisningar/anmärkningar.

Vid avtalsskrivning och fakturering anger företaget att de är godkända för F-skatt, men vid kontroll hos skatteverket visar det sig att F-skatt saknas då det blivit återkallat.
Företaget väljer att inte följa det som avtalats skriftligt eller överenskommits muntligen, utan väljer ut enbart delar av avtalet (delar av det skriftliga avtalet, det som lovats muntligen följer man inte alls).

Företaget talar om att man fått tillstånd att koppla takavvattning till den kommunala avloppsledningen från kommunen, vilket självklart inte stämmer. Det ska in till stenkista eller ledas ut på mark, vilket företag viste om innan avtal undertecknades."

Hej!

Kunden kan skriva vad han vill betyder inte att det han skriver är sant!

Bästa hälsningar

WG
Citera
2022-01-04, 20:13
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:

Du kan skicka bilder genom att posta på t ex imgur.com

Längst upp till vänster på sidan finns en liten ruta där det står " + New Posts "

Klicka på den och släpp din bild på rutan "drop images here" när nya sidan dyker upp.

När din bild har laddats upp så ser du längst upp i högra hörnet på bilden en liten skylt med "copy" och tre små punkter. Rör musen över de tre punkterna och klicka på "get share links".

Klicka på "copy link" på den column som heter "Share Link".

Posta länken i ditt nya inlägg på Flashback genom att kopiera det i "infoga länk".

Räknar inte detta som off-topic då det är en konkret fråga i tråden som också har med trådens ämne att skaffa. Gick dessutom inte att ta via PM som jag försökte först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in