2022-01-04, 10:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Latrygg
Jag kikade på den här William Göttsche på Facebook och Instagram. Där kallar han sig för William von Göttsche. Detta återkommer inte i folkbokföringen. Där heter han bara Göttsche. Är adelsnamnet också ”lite komplicerat” på samma sätt som F-skattsedeln eller tog han en rövare där också?
Jag noterar att mitt inlägg om von Göttsche har rapporterats för 0.10 Personuppgifter. Det är intressant eftersom vi talar om en enskild firma här. William Göttsche och Göttsche Entreprenad är samma juridiska person. Med det i åtanke kan det ju vara intressant för människor att känna till att firmans ägare lallar runt med ett fejkat adelsnamn på sociala medier. Jag menar, det sänder ju signaler om trovärdighet etc.
Senast redigerad av Latrygg 2022-01-04 kl. 10:14.
Citera
2022-01-04, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
"Nej, det går inte att få tag i hela personnr som privatperson."

19860410-*653

* = 5

Varsågod.

Now we talking 😍😍✌💪
Citera
2022-01-04, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adam.Hirsch
Året har precis börjat och detta måste ses som en potentiell ”årets höjdpunkt”!

Kikade lite på företaget och ”deras”(/hans) recensioner enbart är positiva när han själv skrivit dem.
När det gäller bilen, så är den avställd, så man kan ju undra hur han tar sig till alla dessa projekt an uppger sig ha (över 100 om året skriver han i denna tråd, men 40+ på hemsidan).
Kikar man sedan på retoriken, så blir man ju skrämd på riktigt! Vilken seriös företagare slänger ut sig regelverk, det första man gör? Jag har bara sett detta beteende hos oseriösa företag. Mönstret är tydligt; passar det inte göttsche, försöker han tysta kritik med hjälp av paragrafer.
Vi seriösa och kompetenta företagsledare ser till att göra ett bra jobb och INTE (försöka) skrämma våra kunder med hot om stämning.

Göttsche, ta ditt ansvar och leverera det utlovade i rimlig tid och se för fan till att ha ordning på ekonomin.

Edit: organisationsnummer står på deras hemsida: https://gottscheentreprenad.se/kontakt/
Bilen är dessutom skriven på annan familjemedlem men används i tjänsten?
Citera
2022-01-04, 10:45
Medlem
CaptainInsane-os avatar
När den enskilda firman väl försätts i konkurs blir WG inte av med skulderna heller. Lite som det gamla barnprogrammet Tippen. "Ingenting försvinner. Allt. Finns. KVAR!"
Citera
2022-01-04, 10:54
Medlem
Enligt bizzdo:

” Bolagsstatus
Bolagets status är nu Aktivt.
2021-11-17

Bolagsstatus
Bolagets status är nu Konkursansökan.
2021-08-10

Ändrad F-skatt
Bolaget har inte längre F-skatt.
2021-04-24”

Dvs ansökt om konkurs i augusti förra året men tydligen backat på det.

Hur var det, ett framgångsrikt företag som inte betalar skatt och nyligen ansökt om konkurs men backat på det?

Det är så mycket skumt kring detta företag att jag inte skulle vilja vara i närheten av det….
Citera
2022-01-04, 10:58
Medlem
ponykalles avatar
Såg nu att han har 2 olika Facebook konto,han kallar sig "Filosof och livsnjutare" på det ena och "Entreprenör" på det andra.Vad är vitsen med 2 konton i samma namn?
Citera
2022-01-04, 11:19
Medlem
K-Glitchens avatar
He he.. Roligt när jävla as som blåser familjer som vill göra rätt för sig blir synade.

Jag har också blivit blåst av "seriösa" svin som med brett munläder som besökt med skinande dodgebilar som kört med "inga problem".

Det kostade mig en vacker slant och många tankar på hur man kommer undan med mord.

En dag min lille vän så blåser du fel människa och då spelar det ingen roll hur många paragrafer du googlat till dig att skrämmas med. Då försvinner du bara tills nån hund hittar dig nedgrävd på nån avlägsen åker 25 år senare.
Citera
2022-01-04, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bob999
Bilen är dessutom skriven på annan familjemedlem men används i tjänsten?

Dessutom kör han bilen utan körkort till sina 100-tals projekt...
Citera
2022-01-04, 11:35
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Inget orgnr. Det är en enskild firma, så reggat på personnr. Nej, det går inte att få tag i hela personnr som privatperson.
Driver du? Det är offentliga uppgifter. (5) *6*3 är de fyra sista.

Vad handlar detta unisona hat kring företaget om? Är de hantverkare som gör spåniga jobb?
Senast redigerad av psykoshippien 2022-01-04 kl. 11:37.
Citera
2022-01-04, 11:38
Medlem
Underhållande tråd.
Verkar vara ett riktigt skumt företag men många tvivelaktiga affärer.
Har sett att företagsledarens CV ligger på Linkedin. Inte helt dålig, stämmer den eller är den påhittade?
Citera
2022-01-04, 11:45
Medlem
Härlig tråd, den har alla förutsättningar att bli lika episk som den om Knivbrev: (FB) Knivbrev och dess VD Michael Johansson
Citera
2022-01-04, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Driver du? Det är offentliga uppgifter. (5) *6*3 är de fyra sista.

Vad handlar detta unisona hat kring företaget om? Är de hantverkare som gör spåniga jobb?

Är nog inte hat i den bemärkelsen...
Utan handlar mer om att varna om denna bluff-företag.

Att man fakturerar kunder utan avtal... att man inte betalar ut löner... att man inte betalar skatter och sociala avgifter... att man lurar kunder.... att man gör ett uselt jobb... att man försätter familjer i kris... att man ljuger om sin kompetens i syfte om att få ett jobb... att man ljuger om F-skatt för att ha rätt att fakturera mer när man är medveten om att f-skatt inte finns och att beställare riskerar åka på skatter och sociala avgifter från skatteverket... att man inte betalar sina underleverantörer... att man inte betalar för varor man köper eller hyr... Att man hotar allt och alla med stämning och anmälan i syfte att ta bort dålig publicitet...

Listan kan göras lång. men kontentan är att det inte är något direkt hat. utan dessa typer av företag ska inte få fortsätta bedriva sin verksamhet...
Småföretag lever på ganska små marginaler... om små och nya underleverantörer skickar personal och inte får betalt för sin personal blir dem tvungna att från egen ficka betala ut löner till personalen vilket kan innebära en konkurs...
Om små och nya uthyrare inte får betalt för sina maskiner man hyr ut kan det innebära konkurs....
Om små och nya företag inte får betalt för levererade produkter man sålt kan det innebära konkurs...
Om slutkund inte får den tjänst man beställt och betalar (efter massa hot) så kan det innebära stor ekonomisk skada...

Så det företaget gör är att blåsa och lura allt och alla för egen vinning utan att tänka på vad man utsätter den andra parten för... Det är just det som alla försöker sätta stopp för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in