2022-01-03, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ 1 : ) OffTopic: Om skivan har hakat upp sig, var god lyft av pickupen

■ OnTopic: Hertiginnan av Nya Hj*rsta, det vill säga, H*nna S*fia Davidss*n alias Golvbrunns-H*nna var❗vid det aktuella tillfället misstänkt för både mord på L*na Wesstr*m så som medhjälp till mord `å den samma.

■ Ja, H*nna Panna Pannkaka Davidss*n behandlades av både polisen och de tvenne åklagarna, lent och mjukt (SOFT) vilket betyder, med❗silkeshandskar.

■ Hertiginnan H*nna Davidss*n svarade med citat: "inga kommentarer" ... slut citat/ på 20 av de då till henne ställda frågorna av 25 frågor.

■ Ja, H*nna Davidss*n Soft-érades av polisen och de bägge åklagarna, det vill säga, att man accepterade Hertiginnans undanflykter genom att då tillåta henne att så gott som hela tiden svara: "inga kommentarer" ... "Jag vet inte" ... "Jag kommer inte ihåg" ... och så vidare.

■ L*na Wesstr*m blev bragt om livet bakom ett bullerplank i Nya Hj*rsta Ör*bro under Måndagskvällen den 14 Maj 2018, och inte❗i Bålsta, det vill säga, om du verkligen har ett intresse för att diskutera det gamla mordfallet L*na Wesstr*m 2018 så som omständigheterna samt de personer som stod Hertigen av Nya Hj*rsta, det vill säga, St*fan Davidss*n närmast, håll dig då till en ABoK:s-tråd åt gången.

■ Ja, jag fortsätter med att bevandra mig i det gamla mordfallet L*na Wesstr*m 2018 för att försöka utröna vissa saker, som till exempel, vad som hände L*na Wesstr*m och framförallt gällande de enigmatiska spermafläckarna på L*na Wesstr*m kjol.

■ En typ av plastfolie i konnektion med H*nna Davidss*n har länge stört mig så som hennes då avfyrade kärleksmissiler mot St*fan Davidss*n i samma veva som H*nna Davidss*n manipulerade ner en gift man i sängkammarhalmen och tokpippade Silla-kraken tills han fick ollonskav.

■ Enligt ovan skrivet: Jag undrar var Silla-krakens fru tänkte dagen efter då Sillen gick omkring som en sax med sina ben på grund av sitt ollonskav som H*nna Davidss*n hade orsakat med sitt tokpippande.

■ Fråga: H*nna Davidss*n stal en gift man ifrån frun och manipulerade ner Silla-kraken i sin sängkammarhalm för att sålunda kunna tillfredsställa sina egna sexuella behov och samtidigt få känna hämnd på sin då före detta make Hertig St*fan av Nya Hj*rsta, och lik förbénat kärleksbombade hon KosmoYóda i samma veva som hon tokpippade den grovt manipulerade Silla-kraken i sängkammarhalmen ... tycker du @Tufsankatt att H*nna Davidss*n betedde sig som en normal människa ?

■ SOA "POA" Sotarmurre tyckte säkert att dotter H*nna "Panna" bara sig helt normalt åt, det vill säga, "Alla kan ju begå ett misstag"

Mvh/JM.

Som jag kommer ihåg det blev HD intagen som misstänkt för mord, inget annat. Men du kan väl visa mig motsatsen (mitt minne kan svika mig).

Hakat upp mig, du måste skämta... det här med att kasta sten i glashus är det något du hört talas om? Att du skriver dig bli LW:s "vän" långt efter hennes död och skrivit smuts om henne innan... att du får frågor ang den saken är inte konstigt, konstigt dock att du vägrar svara på frågan om hur det kunde ske.

Vem är du att tala om hur många trådar jag får skriva i? Kan du visa att det ej är tillåtet enl FB regler?
Citera
2022-01-03, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Klart hon har skyddat SD, det är mer än uppenbart som hon beter sig.
Den intressanta följdfrågan är om hon skyddar sig själv.
Hon är nämligen extremt falsk.

Jag tror också att hon har skyddat SD iom att hon inte ville tro att han verkligen hade mördat LW (likt de flesta i hans omgivning stack de huvudet i sanden så långt det bara gick).

Jag tror också att hon inte var med vid mordtillfället eftersom jag tror att SD:s första försök ägde rum när HD var bortrest (helgen innan).

Jag tror också att det nu blir svårt att bevisa något som kan fälla HD för vad hon ev kan ha gjort som är brottsligt.

Jag hoppas att det skulle bli någon utredning om hur polisen skött detta fall... från början till slut... men det är nog en önskan som inte blir verklighet.

Så lång tråd och sådant snöpligt slut!
Citera
2022-01-03, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatpure

■ Hur kan denna tråden vara uppe i 150k? Är inte fallet löst eller kan någon skriva en sammanfattning på 10 ord vad som diskuteras?

■ Vad som diskuteras i L*na Wesstr*m-tråden framgår klart och tydligt för den som läser skribenternas postade inlägg i tråden.

■ L*na Wesstr*m-tråden handlar om det tidigare mordet på den då 45-åriga trebarnsmodern L*na Wesstr*m som blev dödsmisshandlad bakom ett bullerplank i Nya Hj*rsta Ör*bro under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 och upptäcktes först avliden under Lördagens eftermiddagstid den 19 Maj 2018.

■ Tråden handlar om Hertiginnan av Nya Hj*rsta, det vill säga, H*nna S*fia Davidss*n och före detta maka till Hertig St*fan den Store Davidss*n alias "Yóda"

■ Hertig St*fan von Davidss*n var mordmisstänkt under flera års tid samt misstänkt för att under Måndagskvällen den 14 Maj 2018 ha dödsmisshandlat den då 45-åriga L*na Wesstr*m bakom bullerplanket vid cirkatiden klockan 23:30.

■ KosmoYóda, det vill säga, S*fan Davidss*n, dömdes slutligen i Göta Hovrätt den 28 Maj 2021 till ett fängelsestraff på 18 år och en stund senare därefter tog han sitt eget liv vilket ägde rum vid en plats kallad Folket*rp.

■ St*fan Davidss*n, även kallad för Mållganísten, kremerades efter sin död, och hans före detta maka, Hertiginnan H*nna S*fia Davidss*n spred askan efter KosmoYóda över ytan på sjön Sottern i Ör*bro.

■ Tråden handlar också om en Sotarmästare adresserad vid platsen Folket*rp och som vi i L*na Wesstr*m-tråden skriver som SOA samt att hans dotter är Hertiginnan H*nna S*fia Davidss*n som numera är adresserad på Bet*sv*gen etta-fyra Bertil där Hertig St*fan den Store Davidss*n tidigare var bosatt.

■ Tråden handlar vidare sagt också om St*fan Davidss*n:s kamrat J*rry G*ay.

■ Sotarmästaren Páter SOA och dottern Hertiginnan av Nya Hj*rsta, det vill säga, H*nna S*fia Davidss*n alias Golvbrunns-H*nna samt J*rry G*ay alias Skäggfrallan är tre mycket egendomlig och säregna individer, alla tre har de tidigare komprometterat sig själva genom sina beteenden, framför allt under en tid efter mordet på L*na Wesstr*m.

■ Hertiginnan H*nna Davidss*n hade under en tid två karlar samtidigt, den ene vid sidan om den andre. Den ene var en gift man och kallas för Sillen vilken Hertiginnan H*nna Davidss*n grundlurade genom sina manipulationer för att sålunda tillfredsställa sina egna sexuella behov samt att få hämnas på sin då före detta make Hertig St*fan von Davidss*n.

Mvh/ JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2022-01-03 kl. 10:06.
Citera
2022-01-03, 15:00
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Klart hon har skyddat SD, det är mer än uppenbart som hon beter sig.
Den intressanta följdfrågan är om hon skyddar sig själv.
Hon är nämligen extremt falsk.

Kan T,ony Ghobé vara en i vänkretsen ?
Ett annat uppmärksammat mord i Örebro.
Tillvägagångsättet och vad som sker efter mordet är lite annorlunda precis som Hanna och Stefan Davidsson.. kanske var det en geocache ?

T,ony Ghobé kastar ägg på personen som är mördad och kör en krycka/käpp i halsen på sitt offer.
länk: https://gofile.io/d/hGcc82
Senast redigerad av SloppySeconds 2022-01-03 kl. 15:05.
Citera
2022-01-03, 16:28
Medlem
Lägger ut lite gammalt här = en massa ljudfiler ur vittnesförhör från TR. Det finns särskilt en man, vars trovärdighet är mycket hög enligt mig. (Det finns 2 olika Fredrik på vittneslistan, ta den sista av dem och lyssna).

Man scrollar ner en bra bit i texten - och när man hittar Fredrik nr 2: klicka då på rutan så kommer en helsida med vittnet FR upp. Om man tycker att han låter lite märklig ibland, så ska man ha klart för sig att han är hörselskadad. Ett mycket talande vittnesmål. En fin person och god vän till Lena:

https://jonehrsson.se/rattegangspodd-hjarstamordet-i-orebro/
Citera
2022-01-03, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatpure
Hur kan denna tråden vara uppe i 150k? Är inte fallet löst eller kan någon skriva en sammanfattning på 10 ord vad som diskuteras?

Många här (kanske de flesta?) och jag själv inräknad i denna skara, anser att det finns något mycket viktigt i målet som inte har framkommit. Lena är död. SD är död. Men det finns en eller ett par individer i sammanhanget som har kommit alldeles för lindrigt undan.

Sen också att fallet var illa skött redan från början - och intresset på denna tråd Flashback är stort sen dess. Frågetecken såsom ett undermåligt polisarbete i inledningen måste rätas ut. Även om det finns jäviga som har arbetat med fallet.
------------
Du kan också gå till 1a sidan i tråden om du vill hitta FUPen och annat.
Citera
2022-01-03, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
GeoCahche Stefan kanske försattes med Isolation´` .. så jordnära som han var.. blev det han var.
Idioten, nothing less no-more.

Kan tänka mig att flera i hans vänkrets började ana oråd efter en tid in i mordhistorien.
Citera
2022-01-03, 20:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag tror också att hon har skyddat SD iom att hon inte ville tro att han verkligen hade mördat LW (likt de flesta i hans omgivning stack de huvudet i sanden så långt det bara gick).

Jag tror också att hon inte var med vid mordtillfället eftersom jag tror att SD:s första försök ägde rum när HD var bortrest (helgen innan).

Jag tror också att det nu blir svårt att bevisa något som kan fälla HD för vad hon ev kan ha gjort som är brottsligt.

Jag hoppas att det skulle bli någon utredning om hur polisen skött detta fall... från början till slut... men det är nog en önskan som inte blir verklighet.

Så lång tråd och sådant snöpligt slut!
Det är svårt att bevisa sk osjälvständiga brott och när utredningen är bland det sämsta så förbättrar det inte oddsen.
I sin värsta form har hon "osjälvständiga" kontakter i brottsutredning. Via föräldrar kanske som överbeskyddar "offret" in absurdum?

Vilket vore väldigt typiskt kvinnlig mer subtil kriminalitet, dvs att häcka i det fördolda och lura skiten ur folk.
Men om så är fallet och nån tex byter jobb eller slutar omhulda nån på polishuset kanske förtrollningen släpper. Kanske om nån överhört nåt. Små grytor har också öron. Eller om nån börjar ana oråd och lägga ihop ett och annat. Är det riktigt suspekt så kan de öppna utredningen igen.

Förr eller senare så brukar ytan krackelerar - eller som Cohen's Anthem, Lenas favoritrader:

"There is a crack in everything – that's how the light gets in”.
Senast redigerad av develi 2022-01-03 kl. 20:53.
Citera
2022-01-03, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt

■ Silkesvantar var väl att ta i! HD blev inhämtad och var inlåst en vecka som jag kommer ihåg det.

■ Jo då min goda @Tufsankatt, du har helt rätt i detta fallet beträffande Hertiginnan H*nna Davidss*n, H*nna Davidss*n blev arresterad av polisen och fick därefter tillbringa sitt liv i arresten i sju dagar hos polisen i Ör*bro.

■ H*nna Davidss*n försökte fly och springa ifrån polisen då hon förstod att hon skulle arresteras som mordmisstänkt samt även då misstänkt för medhjälp till mord på sin rival L*na Wesstr*m.

■ Vid det aktuella tillfället och enligt ovan skrivet så skrek ju Hertiginnan H*nna Davidss*n över halva Nya Hj*rsta:s bostadsområde när polisen skulle fånga in henne, hon trodde nog att polisen hade kommit på vad hon hade gjort under Måndagsnatten den 14 Maj och även då, en bit in på Tisdagen den 15 Maj 2018.

■ Beträffande St*fan Davidss*n och H*nna Davidss*n:s lilla älskling.

■ Hertig St*fan den Store von Davidss*n regerade Nya Hj*rsta under en lång tid som "Nattens Vite Riddare" ... KosmoYóda var alltid ute efter mörkrets inbrott och jagade bovar med sin batongficklampa och såg sålunda till att de boende var skonade från stölder i sina hem, jo då, det skall Gudarna veta, att Hertig St*fan von Davidss*n var en mycket stor man på sin tid i Nya Hj*rsta.

■ St*fan Davidss*n, han var en Mållganíst och Mållganisérade Mållgor på löpande band när han behövde dom, speciellt så kallade SkogsMållgor vilka alltid var osynliga för poliserna.

■ St*fan Davidss*n, han var byggnadsingenjör och trappinspektör, fönster-fluktare och datorexpert, mobilfotograf samt Kung över det stora Geo-caching-riket, som mobilfotograf hade han en stor förkärlek till polishus, speciellt i Örebro där han tog över 900 mobilfotografier under en mycket kort tid.

■ St*fan Davidss*n hade också förkärlek till
bi-gam-ós, det vill säga, två-äktenskap, tve-gifte, men den stackars Hertigen, St*fan von Davidss*n kom aldrig så långt som till ett giftermål med sin mycket älskade L*na Wesstr*m på högsta toppen av berget Kilimanjáro ... annars hade St*fan Davidss*n haft två fruar samtidigt och då antagligen gått under namnen St*fan den Tve-gifte.

■ Som nuläget är så virvlar askan av Hertig St*fan den Store Davidss*n runt med strömmarna på botten av sjön Sottern och nu mera har Hertiginnan H*nna S*fia Davidss*n tagit över taktpinnen i Nya Hj*rsta och regerar som aldrig förr, hon är överlycklig och skiner som en sol samt att hon så gott som dagligen tokloggar i det stora Geocaching-riket vilket en gång i tiden styrdes av den mäktige Hertig St*fan von Davidss*n.

■ Du svarade aldrig på min föregående fråga beträffande Hertiginnan H*nna Davidss*n.

■ Frågan: Jag undrade om du tyckte att det var ett helt normalt beteende ifrån H*nna Davidss*n:s sida då hon under en tid sänghalmspippade med två karlar, det vill säga, H*nna Davidss*n varvade sitt sänghalmspippande mellan Hertig St*fan och den manipulerade Silla-kraken, ena kvällen låg hon i sängkammarhalmen med Hertig St*fan och under den andra kvällen drog hon ner den manipulerade Silla-kraken i sin egen sängkammarhalm, tycker du @Tufsankatt att H*nna Davidss*n betedde sig som en normal människa ?

Mvh/ JM.
Senast redigerad av JokerMannen 2022-01-03 kl. 22:06.
Citera
2022-01-04, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
■ Jo då min goda @Tufsankatt, du har helt rätt i detta fallet beträffande Hertiginnan H*nna Davidss*n, H*nna Davidss*n blev arresterad av polisen och fick därefter tillbringa sitt liv i arresten i sju dagar hos polisen i Ör*bro.

■ H*nna Davidss*n försökte fly och springa ifrån polisen då hon förstod att hon skulle arresteras som mordmisstänkt samt även då misstänkt för medhjälp till mord på sin rival L*na Wesstr*m.

■ Vid det aktuella tillfället och enligt ovan skrivet så skrek ju Hertiginnan H*nna Davidss*n över halva Nya Hj*rsta:s bostadsområde när polisen skulle fånga in henne, hon trodde nog att polisen hade kommit på vad hon hade gjort under Måndagsnatten den 14 Maj och även då, en bit in på Tisdagen den 15 Maj 2018.

■ Beträffande St*fan Davidss*n och H*nna Davidss*n:s lilla älskling.

■ Hertig St*fan den Store von Davidss*n regerade Nya Hj*rsta under en lång tid som "Nattens Vite Riddare" ... KosmoYóda var alltid ute efter mörkrets inbrott och jagade bovar med sin batongficklampa och såg sålunda till att de boende var skonade från stölder i sina hem, jo då, det skall Gudarna veta, att Hertig St*fan von Davidss*n var en mycket stor man på sin tid i Nya Hj*rsta.

■ St*fan Davidss*n, han var en Mållganíst och Mållganisérade Mållgor på löpande band när han behövde dom, speciellt så kallade SkogsMållgor vilka alltid var osynliga för poliserna.

■ St*fan Davidss*n, han var byggnadsingenjör och trappinspektör, fönster-fluktare och datorexpert, mobilfotograf samt Kung över det stora Geo-caching-riket, som mobilfotograf hade han en stor förkärlek till polishus, speciellt i Örebro där han tog över 900 mobilfotografier under en mycket kort tid.

■ St*fan Davidss*n hade också förkärlek till
bi-gam-ós, det vill säga, två-äktenskap, tve-gifte, men den stackars Hertigen, St*fan von Davidss*n kom aldrig så långt som till ett giftermål med sin mycket älskade L*na Wesstr*m på högsta toppen av berget Kilimanjáro ... annars hade St*fan Davidss*n haft två fruar samtidigt och då antagligen gått under namnen St*fan den Tve-gifte.

■ Som nuläget är så virvlar askan av Hertig St*fan den Store Davidss*n runt med strömmarna på botten av sjön Sottern och nu mera har Hertiginnan H*nna S*fia Davidss*n tagit över taktpinnen i Nya Hj*rsta och regerar som aldrig förr, hon är överlycklig och skiner som en sol samt att hon så gott som dagligen tokloggar i det stora Geocaching-riket vilket en gång i tiden styrdes av den mäktige Hertig St*fan von Davidss*n.

■ Du svarade aldrig på min föregående fråga beträffande Hertiginnan H*nna Davidss*n.

■ Frågan: Jag undrade om du tyckte att det var ett helt normalt beteende ifrån H*nna Davidss*n:s sida då hon under en tid sänghalmspippade med två karlar, det vill säga, H*nna Davidss*n varvade sitt sänghalmspippande mellan Hertig St*fan och den manipulerade Silla-kraken, ena kvällen låg hon i sängkammarhalmen med Hertig St*fan och under den andra kvällen drog hon ner den manipulerade Silla-kraken i sin egen sängkammarhalm, tycker du @Tufsankatt att H*nna Davidss*n betedde sig som en normal människa ?

Mvh/ JM.

Akt.bil där det framkommer att HD försökte fly och springa från polisen när de kom för att hämta henne (inget jag kommer ihåg). Samtidigt kan du väl leta reda på var det framkommit att HD blev inhämtad för något ytterligare än misstänkt för mord. Som jag kommer ihåg det var tråddeltagare förvånade över att det var enbart för mord och inget annat (medhjälp/skyddande).

Efter vad SD utsatt HD för under många år så missunnar jag henne verkligen inte att ta sig en älskare eller två om hon så önskat. Att ljuga honom full hade han absolut gjort sig förtjänt av!
Nu kanske sillen kom i kläm där och det är inte ok. Men... han visste om, som jag förstått det, att HD inte släppt SD helt.

Nu har jag svarat på din fråga, kanske kan du svara och förklara hur och varför du skrev en massa smuts i tråden gällande din "vän" LW efter hennes död!
Citera
2022-01-04, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Många här (kanske de flesta?) och jag själv inräknad i denna skara, anser att det finns något mycket viktigt i målet som inte har framkommit. Lena är död. SD är död. Men det finns en eller ett par individer i sammanhanget som har kommit alldeles för lindrigt undan.

Sen också att fallet var illa skött redan från början - och intresset på denna tråd Flashback är stort sen dess. Frågetecken såsom ett undermåligt polisarbete i inledningen måste rätas ut. Även om det finns jäviga som har arbetat med fallet.
------------
Du kan också gå till 1a sidan i tråden om du vill hitta FUPen och annat.
Och hur tänkte du att det skulle lösas för att ni sitter här och ältar samma saker varje dag? Ska ni skriva fram bevis mot någon eller vad är tanken?
Citera
2022-01-04, 13:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Toccooa80
Och hur tänkte du att det skulle lösas för att ni sitter här och ältar samma saker varje dag? Ska ni skriva fram bevis mot någon eller vad är tanken?
Bara det faktum att eventuella medhjälpare förstår att detta inte kommer glömas bort, gör att det känns värt det. Det kommer en dag när somliga kommer kunna säga "vad var det jag sa"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in