Citat:
Ursprungligen postat av
idontknowmyself
Magda verkar ju satsa på att försöka göra en del av M/SD politik till sin egen. Rimligtvis så tycker många socialdemokrater att en del av dessa åtgärder behövs eftersom problemet existerar i verkligheten.
Som du såg ovan så låg invandringspolitiken ganska långt ner på listan. Integration ännu lägre. Å det får man väl ändå tolka som att de redan uppfattats ha realiserat den, och/eller att väljarna tolkat det som att S har koll på problematiken.
Citat:
Ursprungligen postat av
idontknowmyself
Min gissning är att socialdemokraterna hoppas på att ta en del röster från SD/M och därmed kunna behålla en blockmajoritet efter att MP ramlar ur och de sedan bara har att försöka komma överens med C/V. Även om Centern och Vänstern är typ dödsfiender, så är det ändå lättare än att ha tre parter att förhandla med hela tiden och en av de värsta var i regeringen.
Mp kommer inte falla ur. Det finns på tok för många inom vänsterblocket som kan tänkas stödrösta på dem. Som jag t.ex. Men jag hade aldrig någonsin övervägt en sån sak om det var två partier som behövde min röst. Då hade den känts bortkastad. Eller nästintill i alla fall.
Sen tvivlar jag på att Centern och Vänsterpartiet är såna dödsfiender som många framhäver. Nooshi och Lööf är ju vänner privat, vad jag förstår. Vilket borgar för att de två kan hitta en gemensam nämnare tillsammans. Kan vi säga det samma om utförsäljaren Kristersson och icke-rumsrena Åkesson?
Citat:
Ursprungligen postat av
idontknowmyself
Det viktiga att komma ihåg när det gäller socialdemokraterna är att de kommer sätta upp mål för att ha en chans att vinna valet 2022, men knappast på samma sätt och med samma vilja som M/SD arbeta för att lösa samhällets grundproblem. Detta helt enkelt för att de fortfarande prioriterar massinvandring.
Du får gärna tro detta. Men någon massimport av obildbara sekterister, från okända kontinenter, det lär nog aldrig ske i den omfattning som Moderaterna önskar, såvida inte näringslivet kräver det, såklart.