2022-01-03, 14:32
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lexiania
Men där spelar ju tekniken knappt nån roll, bara du är liten och har bra form typ.

Lite svårt att staka sig upp för en slalombacke va?
Citera
2022-01-03, 14:33
Medlem
FNLSs avatar
Hur i helvete lyckades fossesolm få gröna u23 västen idag?

Och var fan är alla mods?
Citera
2022-01-03, 14:33
Medlem
Mrkakksnakks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Dagens lilla fundering - var Neppy pressad hela vägen, eller var hon lugn att andra åkare skulle ta igen de luckor som uppstod? Det var ju inte långt ifrån att Ebba fick en riktig lucka.

Tror att hon är nära att få luckan. Man har ju sett liknande tendenser i många masstartslopp. Tyvärr saknas det lilla extra sista varvet.
Citera
2022-01-03, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Såklart.

Rättvist upplägg i år hade varit ifall man bara ville ha tre distans etapper att ha fristilsloppet i den tuffaste banan och att det skulle ha varit en individuell eller jaktstart. Nu blev det en masstart på en bana där man knappt åkte 20 min(?).
Citera
2022-01-03, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebein
Även om hon är sämre i klassiskt, har alltid varit, så är hon MYCKET sämre i år. Det som är oroande är ju att hon inte orkar i fristil heller. Jag vet inte om hon är uttagen till OL men jag skulle nog lämna henne hemma så hon får rätsida och inte går bort sig. Hon var okej i fristil i inledningen av säsongen men skutan är på väg åt fel håll.

Kan det vara att den fördel hon har haft av sina steroid intag i unga år börjar plana ut så att hon blir sämre?
Citera
2022-01-03, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia

Det hade dock varit spektakulärt att se Kläbo springa upp för backen. Blomman hade varit i extas.
Citera
2022-01-03, 14:44
Bannlyst
Nu vill vi se hårdkörning, inte många som har nåt att köra för i morgon.
Citera
2022-01-03, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ski.rage
Det hade dock varit spektakulärt att se Kläbo springa upp för backen. Blomman hade varit i extas.

Var det inte nån som halvt om halvt funderade kring det för x antal år sedan? Att det inte vore dumt, rent rörelsemässigt och var sugen på det, om man bara kunde få fast skidorna. Kan ha varit Simen Östensen. Och kan ju varit rent trollande
Citera
2022-01-03, 14:46
Medlem
Neppys fina form gör nog att jag har henne som favorit i totalsegern, men Ebba, Diggins, H. Weng och några till kommer att göra sitt bästa för att ta in tid. Det kommer att bli spännande att se hur Neppy klarar första kilometern i backen...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Nej det hade inte. Sluta ljug och vantolka. Och sluta lyssna på sensationsexperter som knappt nämnde Neprjajeva, den riktiga favoriten inför löpet, i totalkampen.

Det här är ett helt annat löp. Hög höjd sist, intervallstart, vädergudarna med sig, omvända formkurvor (iaf stagnerad på Nisk, men uppnbart uppåt på Stadlober). Det här var inget konstigt, hur mycket din negativitet vill ha det till det.

Vad du hetsar upp dig, mår du inte bra lr?
Olsson sa Neprayeva och den andra trodde på Manitalo.
Citera
Medlem
OweGbgs avatar
Ett ganska tänkbart scenario imorgon är att Ebba och Weng ganska snart man kommer till berget starta en duell.
Tror inte många kommer haka på möjligtvis kan Claudel göra det.
Citera
2022-01-03, 14:49
Medlem
Nu vill jag se ytterligare formbesked av Calle.
Inget nytt bottennapp så vi får lite struktur på grejerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in