2022-01-03, 13:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Dina uttalanden säger allt. Lätt vara tuff bakom tangentbordet, men en Breivik är du inte och därför får du fortfarande vara ute. Breivik kommer inte släppas förrän han suttit minst tills han behöver rullator för att gå...
Nej, jag är ingen Breivik. Jag har det inte i mig att offra mig själv på det sätt han gjorde. Däremot känner jag sympati med honom och respekterar hans offer. För ärligt talat, gjorde han inte Norge en tjänst genom att radera nästa generation av folkmordshyllande kommunister?

Inte i dina ögon, givetvis. Du älskar totalitära system och du styrs av rädsla. Vi andra, vi som hellre dödar förtryckarna än låter dem förtrycka oss, kan känna sympati och respekt inför ett så stort offer som Breivik faktiskt gjorde.
Citera
2022-01-03, 13:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Latrygg
Jag tillhör de som anser att det Breivik gjorde var försvarbart. Han raderade en god del av framtidens marxistiska ledarskikt i Norge och för det tjänar han heder. Synd att han inte lyckades träffa Ali Esbati med kulorna också, för den fege araben var på ön vid tidpunkten. Den uslingen sprang ut i vattnet och flöt på skägget och offrade sina unga partikamrater i sitt ställe. Så mycket för den solidariteten.

Breivik får gärna släppas fri vad mig anbelangar. Han har suttit mer än sin tid. Han har större delen av ett liv att leva, det är hans rättighet att få göra det oavsett vad sådana som du tycker.

Näe! Han har inte flera rättigheter än de som mördades.. Skjuta ihjäl obeväpnade barn är inte försvarbart.
Citera
2022-01-03, 13:31
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straminsky
Andra mördare släpps ju.
I Sverige har ju t ex Flink släppts fri (7 mord). Det blev väl inget större rabalder om det.

Flinck var en mönsterfånge som visade stark ånger för vad han gjort. Han kunde rehabiliteras. Så länge Breivik tror att han gjorde är välgärning för världen så kan han aldrig släppas ut.
Han är för farlig helt enkelt plus att han själv riskerar att dödas om han kommer ut på gatan igen.
Citera
2022-01-03, 13:33
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Nej, jag är ingen Breivik. Jag har det inte i mig att offra mig själv på det sätt han gjorde. Däremot känner jag sympati med honom och respekterar hans offer. För ärligt talat, gjorde han inte Norge en tjänst genom att radera nästa generation av folkmordshyllande kommunister?

Inte i dina ögon, givetvis. Du älskar totalitära system och du styrs av rädsla. Vi andra, vi som hellre dödar förtryckarna än låter dem förtrycka oss, kan känna sympati och respekt inför ett så stort offer som Breivik faktiskt gjorde.
Du sitter som sagt och är tuff här, men du skulle aldrig yttra dig så där bland "vanligt" folk eftersom du då omedelbart skulle bli än mer isolerad än du troligen redan är... :-)

Du respekterar hans offer men känner sympati med honom? Låter helt förvirrat. Han offer var mestadels barn i lagens mening. Och du tycker det är rätt att mörda dem? Ja du...
Citera
2022-01-03, 13:34
Medlem
Straminskys avatar
Vi får hoppas att det norska folket kommer förlåta honom tids nog.
Citera
2022-01-03, 13:34
Bannlyst
Tro mig han kommer inte sätta foten utanför ett fängelse igen. Kan inte se någon verklighet, där han skulle släppas ut.

Reaktionerna hade blivit för sjuka. Sen är han faktiskt farlig också. Tänk på vad han åstadkom på egen hand.
Citera
2022-01-03, 13:36
Medlem
Inte en chans att det skulle ske.
Citat:

Så Breivik mördade sina "förtryckare"?
Citera
2022-01-03, 13:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Du sitter som sagt och är tuff här, men du skulle aldrig yttra dig så där bland "vanligt" folk eftersom du då omedelbart skulle bli än mer isolerad än du troligen redan är... :-)

Du respekterar hans offer men känner sympati med honom? Låter helt förvirrat. Han offer var mestadels barn i lagens mening. Och du tycker det är rätt att mörda dem? Ja du...
Jag respekterar hans uppoffring, inte de kommunister han sköt.

I Sverige brukar man även kunna säga ”hans offer” och då mena det offer, alltså den uppoffring, han gjorde. Svenska ord kan ha flera betydelser, ost är exempelvis både en mejeriprodukt och ett väderstreck. Det kanske inte ingick i grundkursen du fick i Tel Aviv?
Citera
2022-01-03, 13:39
Bannlyst
Trolig källa att länka en dansk sida om Norge. Breivik släpps aldrig ut
Citera
2022-01-03, 13:42
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Jag respekterar hans uppoffring, inte de kommunister han sköt.

I Sverige brukar man även kunna säga ”hans offer” och då mena det offer, alltså den uppoffring, han gjorde. Svenska ord kan ha flera betydelser, ost är exempelvis både en mejeriprodukt och ett väderstreck. Det kanske inte ingick i grundkursen du fick i Tel Aviv?
Jag har visserligen varit i Tel Aviv, men av helt andra orsaker, så nej, det ingick inte i "kursen". :-)

Jag vet att ord kan ha flera betydelser, men nu har du klargjort hur du menade och jag vad jag menade och tycker. Oavsett vad du tycker och tänker så kommer aldrig Breivik ut nu. :-)
Citera
2022-01-03, 13:50
Medlem
Breivik är ju rätt korkad. Han kan inte ha särskilt hög IQ som gör nazihälsning inne i rättssalen.

https://youtu.be/NPYs72Q-S-Y

Han vill nog inte bli utsläppt.
Citera
2022-01-03, 13:51
Avslutad
Han kommer aldrig ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem