Citat:
Ursprungligen postat av
IR5
Det verkar som att jag då kan räkna ut saker. Refererar till historik. IRGC är en organisation där du inte får info bara för att du är en medlem. Prövningar man måste genomgå är bortom det tänkbara för dig. Du kan inte jobba upp dig till en högre rang. Rangsystem är något oviktigt i den organisationen.
Så frågan blir då, hur har du någon som helst koll på deras hemligheter? Om de nu är så hemliga att inga utomstående får veta någonting.
Antingen så vet du ingenting, eller om du vet något så är du åt helvete för glappkäftad om vad du vet så att du är ett vandrande plakat för att IRGCs förmåga att hålla saker hemliga inte sträcker sig längre än till ett öppet internetforum.....
Citat:
Ursprungligen postat av
IR5
För din information är jag ingen svensk-iranier.
Jag är från Iran och har flyttat ifrån Sverige för längesedan. Jag har ingenting med Sverige att göra förutom ett företag som idag drivs av svenskar.
Jag är fd militär som är emot all vapenteknokogi och krig och undviker helst att diskutera sånt.
Du undviker helst att diskutera sånt? Förutom att du är en av de mest aktiva på att diskutera sånt på det här forumet, när det kommer till Iran och Irans militära förmåga. Du har i skrivande stund 288 inlägg i enbart den här tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av
IR5
Men när jag ser vilka barnfantasier som sprids via sociala medier, och hur dessa fantasier utformas för att skrämma iranier och andra i Sverige, ser jag det som min uppgift att delta.
Den iranska missilteknologin är mycket mer avancerad än det som visas upp av Iran. Vi har dock ett etiskt och ett diplomatiskt förhållningssätt till sådant. Vi har inte avsikten att bidra till kapprustningen. Dessutom vill vi inte ha en amerikansk omstrukturering i Europa.
Det här är faktiskt roligt:
Men när jag ser vilka barnfantasier som sprids via sociala medier, och hur dessa fantasier utformas för att skrämma iranier och andra i Sverige, ser jag det som min uppgift att delta.
Och sedan direkt i nästa stycke:
Den iranska missilteknologin är mycket mer avancerad än det som visas upp av Iran. Vi har dock ett etiskt och ett diplomatiskt förhållningssätt till sådant. Vi har inte avsikten att bidra till kapprustningen.
Jag tror det är du som är den som är mest aktiv i att sprida barnfantasier om Iran....
Citat:
Ursprungligen postat av
IR5
Iran svarar på hotet proportionellt. De senaste dagarna hade israeliska militärer gapat lite extra, och Iran har genom lite extra uppvisningar fått gänget att dämpa sig.
Lite extra uppvisningar?
Du är medveten om att du bara ett par inlägg tillbaka skrev följande:
Iran har idag tillgång till varianter av missiler som ännu inte visats upp. De modeller Iran inte visat är många fler än vad som har visats.
Sedan kan många undra varför Iran inte visar upp dessa. Anledningen är att om Iran gör det så får USA och NATO en anledning att omstrukturera försvaret i Europa. Detta vill varken Iran eller Ryssland.
(FB) Irans Armé/försvarsmakt (sammanslagen tråd./Mod)