Citat:
Ursprungligen postat av
rtyuio
Om vi återgår till Sverige då...
För att dra paralleller med "skandalvaccinet" emot svininfluensan Pandemrix så står det följande på Wikipedia.
Användning under H1N1-utbrottet 2009 i Sverige
Vaccinationerna med Pandemrix mot H1N1-utbrottet 2009 startade i Sverige den 10 oktober 2009. Fram till den 16 april 2010 hade cirka 10 miljoner doser vaccin levererats till Sverige. Smittskyddsinstitutet (SMI) uppgav att cirka 6,1 miljoner doser använts fram till den tidpunkten. Hälso- och sjukvården
hade under perioden skickat in cirka 2 150 biverkningsrapporter och genom konsumentrapporteringen, hade Läkemedelsverket fått in cirka 2 230 rapporter.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Pandemrix
Vi är uppe i
89 806 rapporter för Covidvaccinen som ni rövhattar försvarar med näbbar och klor. Glöm inte. Ni ska alla ha boosters snart!
https://www.lakemedelsverket.se/sv/coronavirus/coronavaccin/inrapporterade-misstankta-biverkningar---coronavacciner#hmainbody1
Det här är faktiskt ett vettigt argument, till skillnad från när man skriver om inrapporterade misstänkta biverkningar och bara råkar glömma skriva att det handlar om just
misstänkta biverkningar. Då trixar man med siffror och text för att medvetet sprida en felaktig bild.
Stora skillnaden met pandemrix var att det var ett "vanligt" infleunsavaccin och man då inte hade samma uppmärksamhet på biverkningar. Med RNA-vaccinen så är man ute på lite mer oprövad mark och man uppmanar folk att rapportera in misstänkta biverkningar för att få en så heltäckande bild som möjligt. Det är ju så man upptäckt att myokardit är en potentiell biverkning, speciellt bland yngre pojkar. För att inte tala om att antivaccinmänniskor är extremt mycket mer aktiva i.o.m. dagens sociala medier. Jag ser det som en självklarhet att det kommer att vara en betydligt mycket högre andel misstänkta biverkningar som faktiskt rapporteras in för covid-vaccinen än med "vanliga" och mer historiskt beprövade vacciner. Något som är mycket bra för det ökar sannolikheten att man hittar hittills okända biverkningar.
Citat:
Ursprungligen postat av
rtyuio
Nja, du ger sken av optimism att mänskligheten kommer vakna upp till sanningen att de förts bakom ljuset. Jag är mer åt pessimistiska hållet tyvärr...
Jag finner det helt otroligt att de vägrar finna samband av rapporterade dödsfall i samband med vaccineringen där bevisbördan ska tydligen vara jättestor för att det ska skett ett dödsfall i samband med vaccinering. Då helt plötsligt skylls det på att folk är gamla och skruttiga och alla möjliga ursäkter.
https://www.svt.se/nyheter/7-7-miljoner-vaccinerade-drygt-en-av-hundra-rapporterade-biverkning
Här ljuger en anställd på Läkemedelsverket sig blå i ansiktet.
Men samtidigt så gäller inte samma kriterier för dödsfall med covid där det uttryckligen räknas folk som
OAVSETT DÖDSORSAK INOM 30 DAGAR FRÅN DE SMITTADES räknas som att ha dött med covid. Då har de inga problem att inkludera multisjuka 80-90-åringar i sin statistikföring.
Jag instämmer. De senaste 2 åren har varit bland det sjukaste jag upplevt i mitt liv hur folk bara fullständigt tappat greppet om verkligheten och sålt sina friheter till multinationella läkemedelsbolag som nu ska diktera hur vi ska leva. Regeringar världen över utövar tyranni mot sitt eget folk och tar sig friheter att avskaffa folks rättigheter. Jag hoppas det blir en kort episod i mänsklighetens historia, men jag fruktar att framtiden kommer inte bli bättre.
Citat:
Ursprungligen postat av
tequilasunrise123
Kan applicera exakt samma resonemang på personer som har dött MED covid och inte AV covid, som ändå är med i den totala statistiken av covid-dödsfall.
Skillnaden mellan vaccin och covid i dessa fall är att mRNA-vaccinen gör att en del celler börjar producera spikprotein som immunförsvaret sedan reagerar på. En viss belastning på kroppen, men eftersom det inte är någon självreplikerande process så tar det stopp rätt fort vilket gör att även svaga personer klarar sig. Dör man sedan inom 30 dagar så är det högst troligen av en helt annan anledning än att kroppen/immunförsvaret överbelastats av vaccinet.
Med covid i systemet så går immunförsvaret igång, men hos svaga personer så orkar det inte stoppa spridningen vilket gör att viruset tar över mer och mer. Förr eller senare så kollapsar systemen då både covid och andra virus/bakterier får fritt spelrum när immunförsvaret inte orkar med. Covid är i detta fallet åtminstone en klart bidragande orsak till att personen dör inom 30 dagar, även om man är gammal och multisjuk.
Sedan finns det såklart en del fall där folk har covid och exempelvis dör i en bilolycka, men har för mig socialstyrelsen håller koll på detta(?) och att dödsiffrorna av och med covid inte skiljer sig speciellt mycket.
Att jämföra att dö med vaccinen och dö med covid blir alltså ett försök att jämför äpplen och päron. På ytan är det inte helt ovettigt att ställa dessa mot varandra, men tittar man lite närmare så ser man att den jämförelsen haltar rejält.