• 1
  • 2
2021-06-26, 18:27
Medlem
Det är så att jag har betalningsanmärkningar tyvärr men vill handla på faktura då man inte alltid kan betala direkt o så. Behöver tips om sidor där dem tar faktura.

De som inte funkar för mig att handla via är:
Ellos
Qliro
Klarna
Hm faktura

Är mest ute efter en diskmaskin och barnkläder i dagsläget
Tack på förhand!

Obs! Nej jag är inte en mos sittare som inte betalar det jag köper, har fast inkomst varje månad.
Citera
2021-06-26, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenienstrut98
Det är så att jag har betalningsanmärkningar tyvärr men vill handla på faktura då man inte alltid kan betala direkt o så. Behöver tips om sidor där dem tar faktura.

Ellos
Qliro
Klarna
Hm faktura

Tack på förhand!

Obs! Nej jag är inte en mos sittare som inte betalar det jag köper, har fast inkomst varje månad.
Går du inte igenom hos Klarna eller Qliro, då bör du glömma tanken på fakturaköp. Betala dina skulder och spara pengarna till inköpen istället, det skulle både du och din familj må bra av.
Citera
2021-06-26, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KebabPizza1337
Så lätt att döma folk bara för någon har skuld på klarna. Användaren har bara kanske glömde visa fakturor eller haft en svår period i sitt liv. Panikköp som personen var tvungen att ta på faktura för det kanske var den ända lösningen? Om ni ändå bara ska gnälla på personen så behöver väll ni inte ens skriva något? Personen skrev om tips. Inte kritik.
Min poäng är att dom är extremt slappa med att släppa igenom köp även för dom som har betalningsanmärkningar.

Så länge du inte har skuld till Klarna så kan du handla med rätt historik.

Att fortsätta fråga efter fakturaköp när man sitter i den sits som TS gör visar på ett oförändrat beteende med oförändrat resultat.

Är behovet av en diskmaskin så extrem som beskrivs med bruten rygg, gå in på Marketplace/Blocket. För 500:- så har du en fungerande maskin utan problem. Kommer den hålla i evigheter? Nej. Men du löser problemet kortsiktigt utan att skuldsätta dig ännu mer.

Barnkläder? Finns hur mycket som helst för småpengar, 10-20:- i FB-grupper etc. Även i secondhandbutiker.

Är du för fin för dessa lösningar, lycka då till med alla skulder och lyxfällan. Det finns hur mycket bra lösningar som helst, men man får anpassa mun och livsstil efter plånbok.
Citera
2021-06-26, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
"Ok", lär dig sparandets ädla konst då? Men i din värld är väl socbidrag att räkna som "fast inkomst".

Har alltid sparat i hela mitt liv, men ibland händer saker som inte man kan föreställa sig och var då tvungen tyvärr när en annan människa förstört allt och tagit allt från mig!
Var med i en bilolycka i vintras som resulterade till sjukhusvistelse och sedan utan telefonen i 2 månader! Då drevs skit till inkasso! Och om du ska kommentera att jag ska läsa posten så togs mitt hem av min föredetta sedan fick jag hjälp av soc ja men det var endast för att försäkringskassan krånglade, och a kassan jag hade rätt till hade ansökningar o jobba med sedan augusti förra året. (Min sista arbetsdag var i november förra året) men iaf så fick jag hjälp av soc men efter att ha kämpat med läkare och försäkringskassan i ett halvår fick jag ut 69 tusen och det som jag hade fått hjälp med från soc betalade då försäkringskassan till dem och jag fick ut 12 tusen. Så tekniskt sett har jag inte levt på soc ett dugg. Nu har a kassan kommit igång och ska få ut från dem tills jag börjar min nya anställning 4 e augusti!
Så snälla rara människa döm inte utan att du har fakta framför dig!

Även när jag haft fakturor på diverse ställen innan har jag alltid betalat det som ska betalas och i god tid, där av att jag fortfarande har hög kridit poäng eller va det heter!

Mvh drivande mamma
Citera
2021-06-26, 19:22
Medlem
Citat:

Ellos
Qliro
Klarna
Hm faktura

Tack på förhand!

Det är ju det som är meningen med betalningsanmärkningar att det inte ska gå att handla mer på faktura kredit och avbetalning eller hyra bostad. Du får helt enkelt vänta tills dom försvinner. 3 år tar det-
Citera
2021-06-26, 19:22
Medlem
Citat:
Har alltid sparat i hela mitt liv, men ibland händer saker som inte man kan föreställa sig och var då tvungen tyvärr när en annan människa förstört allt och tagit allt från mig!
Var med i en bilolycka i vintras som resulterade till sjukhusvistelse och sedan utan telefonen i 2 månader! Då drevs skit till inkasso! Och om du ska kommentera att jag ska läsa posten så togs mitt hem av min föredetta sedan fick jag hjälp av soc ja men det var endast för att försäkringskassan krånglade, och a kassan jag hade rätt till hade ansökningar o jobba med sedan augusti förra året. (Min sista arbetsdag var i november förra året) men iaf så fick jag hjälp av soc men efter att ha kämpat med läkare och försäkringskassan i ett halvår fick jag ut 69 tusen och det som jag hade fått hjälp med från soc betalade då försäkringskassan till dem och jag fick ut 12 tusen. Så tekniskt sett har jag inte levt på soc ett dugg. Nu har a kassan kommit igång och ska få ut från dem tills jag börjar min nya anställning 4 e augusti!
Så snälla rara människa döm inte utan att du har fakta framför dig!

Även när jag haft fakturor på diverse ställen innan har jag alltid betalat det som ska betalas och i god tid, där av att jag fortfarande har hög kridit poäng eller va det heter!

Mvh drivande mamma
Men då har du inte betalningsanmärkningar, om det endast ligger hos inkasso. Ta försäkringspengarna och betala skulderna? Mycket glapp i logiken i din historia och mycket ”Det är så synd om mig och samhället är fyllt av idioter, det är allas fel utom mitt” i tråden istället.

Läs det som skrivs, igen igen igen och igen. Läs tills du förstår och läs tio gånger till.

Det finns hur många lösningar som finns som inte kostar multum, men den enda lösningen du vill ha är hur du kan plocka ut helt nya dyra saker utan att betala för dig.
Citera
2021-06-26, 20:22
Medlem
Tror tyvärr inte du kommer kunna handla på något ställe alls. Ett av ställerna du nämner handlade jag på kredit för ett tag sedan när jag inte hade någon deklarerad inkomst alls (dock inga anmärkningar). Och det gick igenom. Så som någon redan skrivit om du ej går igenom på något utav de där så kommer det nog inte gå någonstans. Dessutom drar du väl på dig fler förfrågningar vilket ej ser bra ut.
Citera
2021-06-26, 20:33
Citat:

Ellos
Qliro
Klarna
Hm faktura

Tack på förhand!

Har du provat att spara?
Citera
2021-06-26, 23:12
Medlem
1335991s avatar
Kolla på Blocket, vissa där skänker bort fungerande prylar.
Sök på diskmaskin och ditt område.
Eller du kanske ska spara?
Citera
2021-12-28, 18:36
Medlem
Ifolor funkar fortfarande i know 😍 behöver du inte ens uppge dem fyra sista

Staples funkar också bara skriva ditt förnamn som företag.

Vet några styxkna till men bidra ni också 😂
Citera
2022-01-02, 20:02
Medlem
maaajkels avatar
Allt för mycket snitches i dessa offentliga grupper dessvärre. Folk som betalar ett par tusen i skatt och ska leka internetpoliser och rätta kring vad som är rätt och fel och alltför ofta förstöra/kontakta butiker och hänvisa till tråden.

Skickar gärna över en lista med fungerande sidor ifall nån skickar till mig först, ingen idé att försöka be mig är trött på att hjälpa andra i onödan och inte få något tillbaka.

Gott nytt år på er!
Citera
2022-01-15, 14:06
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Finns en tidigare gammal tråd. Kom j ihåg men det finns under mina tidigare inlägg. Jag va väldigt aktiv där.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in