Citat:
Ursprungligen postat av
Alkibiades
Nonsens.
Vid 1:28 in i kvartsfinalen ligger Diggins i spåret, Frida ligger utanför och har sina egna skidspetsar strax före Diggins skidspetsar. Vid ca 1:29.5 kliver Frida in spåret, hon ligger då lite mera före Diggins men hon är inte alls helt förbi. Det finns inte alls gott om plats. Vid ca 1:30.0 försöker Diggins rädda situationen genom byta till nästa spår där tyskan ligger. Frida fortsätter och byter även till detta spår. Vid ca 1:31.0 så faller Diggins och tyskan undviker mirakulös att falla själva. Allt det här inträffar är för att Frida går in i spåret trots att det inte finns utrymme och kliver in på Diggins skidor vilket utlöser en kedjereaktion som slutar med att Diggins faller.
Jag vill bara lägga till två saker:
Vid 1:23 så ligger Frida och Diggins jämsides, Diggins kanske en fot före, men Diggins väljer ändå det vänstraste spåret. Jag tycker, på allvar, att hon inte borde få välja det när hon har en åkare bredvid sig. Jag ser det som likvärdigt med att kliva in i någons spår. Samtidigt så får Frida väl lära sig att det är där hon ska försöka tränga ut Diggins till höger INNAN spåren börjar och ta platsen med mer auktoritet.
Frida hade kanske klarat sig från disk och tidstillägg (men kanske rankad sist, om man kan göra det utan att ge gult?) om hon BARA gått ned i vänstra spåret. Det som gör att det blir katastrof är ju andra spårbytet när hon ska dessutom försöka passera ryskan i samma manöver... Fullständigt huvudlöst.