2021-12-20, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjindarn
Även jag har träffat på den skojaren som försökte sälja in sina tjänster, valde annan då jag fick en känsla av att något inte stod rätt till. Komplicerade delmoment i det tilltänkta projektet beskrevs som en barnlek osv "inga problem".

Verkade initialt vara en bra grabb men skönt att ha duckat den huvudvärken, framförallt när den här tråden dyker upp.

Jag ser även att han lagt ut bild(er?) på sociala medier med syftet att få det att se ut som att det är hans firma som gör arbetet när så inte är fallet.

Undvik.

Det var nog ditt livs bästa beslut med facit i hand...
när de inte ens klarar av de allra lättaste momenten i ett bygge där även en lekman skulle gjort ett bättre jobb, så vill jag inte ens tänka på hur de skulle gjort med komplicerade moment... det hade nog blivit en väääldigt dyr kostnad att bara återställa det de skulle förstört...

Nä, dethär företaget hör hemma på "fuskbyggarna" eller liknande program. försöker tänka på vad ägaren ska skola om sig till för att minimera skador för kunder, leverantörer, personal, mm. men jag kommer inte på något passande jobb där folk inte skulle hamna i kläm...
Citera
2022-01-02, 09:44
Bannlyst
Hej David1234!

Tråkigt att du ska vända dig till denna nivå, vi har ingen kund som heter David eller vet
heller inte vem du är!

Om du har några saker du anser är fel tar man upp detta
med företaget och inget annat, det finns ett ansvar för dig som kund också
att bibehålla en värdig nivå på vad du anser är fel. om det nu finns ett fel!

Vi gör flera 100 projekt om året och om det var så mycket fel i våra entreprenader hade vi inte kunnat fortsätta med vårt arbete! Som också besiktigas av oberoende och certifierade besiktningsmän / kvinnor.

Inlägget är anmält och kommer troligen tas bort, jag vill passa på att informera att falskryktesspridning enligt svensk lag om ett företag eller en individ är ett brott som man kan dömas för böter eller fängelse 5 kap. 1 § Brottsbalken.

Bästa hälsningar

Göttsche Entreprenad
Citera
2022-01-02, 09:50
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hojtaner12
Hej David1234!

Tråkigt att du ska vända dig till denna nivå, vi har ingen kund som heter David eller vet
heller inte vem du är!

Vi gör flera 100 projekt om året och om det var så mycket fel i våra entreprenader hade vi inte kunnat fortsätta med vårt arbete! Som också besiktigas av oberoende och certifierade besiktningsmän / kvinnor.

Inlägget är anmält och kommer troligen tas bort, jag vill passa på att informera att falskryktesspridning enligt svensk lag om ett företag eller en individ är ett brott som man kan dömas för böter eller fängelse 5 kap. 1 § Brottsbalken.

Bästa hälsningar

Göttsche Entreprenad
Att du skapat ett konto här bara för att besvara detta tyder ju kraftigt på att trådstartaren har helt rätt i sina anklagelser. Vilken seriös firma skulle regga sig på Flashback för att besvara en anklagelse? Typ bara de ohederliga.

En snabb googling ger ju också vid handen att ni gör ett dåligt jobb.
Senast redigerad av Hobbybonde 2022-01-02 kl. 09:53.
Citera
2022-01-02, 11:23
Medlem
Kundrecensioner och allmänna anonyma reviews tar jag alltid med en nypa salt även om de är en viktig del i att hålla sig informerad.

Det här är dock blinkande röd flagg vad mig anbelangar:

Göttsche Entreprenad
Org.nr: 860410-XXXX
F-Skatt
Avregistrerad
Anledning till avregistrering
Bristande redovisning/betalning
Slutdatum för F-Skatt
2021-04-23
Citera
2022-01-02, 14:10
Medlem
ponykalles avatar
Citat:
Hej David1234!

heller inte vem du är!

Bästa hälsningar

Göttsche Entreprenad
Tror du verkligen att han heter David!
Citera
2022-01-02, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Att du skapat ett konto här bara för att besvara detta tyder ju kraftigt på att trådstartaren har helt rätt i sina anklagelser. Vilken seriös firma skulle regga sig på Flashback för att besvara en anklagelse? Typ bara de ohederliga.

Hej!

Ett företag som står upp för vad som är rätt kommer aldrig acceptera osanning, håller er till sanningen, ni har ingen insikt i företag och kan därför bara spekulera inte yttra er om något!

Vi vet inte vem denna profil David 1234 är för någon eller vad hans agenda är men om du läser reglerna för Flashback så står det att sådant här betande inte är acceptabelt!

En kund kan skriva en dålig kommentar även om jobbet är godkänt och klart, för att dom
tycker kanske inte som vi, det är tyvärr så, för att man också inte har kunskapen.

0.09. Falsk ryktesspridning
Att sprida påhittade uppgifter om personer, företag eller organisationer med uppsåt att utsätta dessa för andras missaktning, eller att avsiktligen sprida förvrängd eller påhittad information med uppsåt att vilseleda, är förbjudet.

Därför är vi här och skriver vad vi tycker.

Ett Seriöst Företag står upp för vad som är rätt om osanningen skrivs. Det må vara yttrandefrihet men inte vill vilken mån som helst.

Bästa hälsningar

Göttsche Entreprenad
Citera
2022-01-02, 14:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ponykalle
Tror du verkligen att han heter David!

Hej!

Vi vet inte vad han heter men om han gör rätt för sig så tar han det han tycker med oss direkt, alla företag vill ju göra rätt för sig, men svårt om kunden skriver massor med osanningar här på detta forum, vi ser allvarligt på detta!

Bästa hälsningar

Göttsche Entreprenad
Citera
2022-01-02, 14:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rohke01
Kundrecensioner och allmänna anonyma reviews tar jag alltid med en nypa salt även om de är en viktig del i att hålla sig informerad.

Det här är dock blinkande röd flagg vad mig anbelangar:

Göttsche Entreprenad
Org.nr: 860410-XXXX
F-Skatt
Avregistrerad
Anledning till avregistrering
Bristande redovisning/betalning
Slutdatum för F-Skatt
2021-04-23

Hej!

Det finns mer bakom detta än vad som står online eller på myndighetens sida, detta är något som företaget vet, information som inte publiceras eller läggs ut enligt GDPR kommer aldrig ni utanför få se, det försegår alltid mer bakom kulisserna för varje person eller företag än vad myndigheterna lägger fram!

Allt kommer att uppdateras snarast där vi har vår F-skatt.

Bästa hälsningar

William Göttsche
Citera
2022-01-02, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1234
Hallå Flashback och alla andra därute...

Jag har tyvärr råkat ut för Göttsche Entreprenad.
Det krävdes inte mkt eftersökning för att inse att jag inte är ensam, utan företaget verkar ha blåst allt ifrån anställda, kunder, leverantörer, mm.

Innehavaren av företaget är bra på en sak.... nämnligen ljuga... Han är en mytoman av dignitet... han tittar dig rakt i ögonen och drar med grova lögner.

Hur företaget fått fortsätta och varför innehavaren av företaget inte fått näringsförbud är bortom mitt förstånd... Jobben han gör är totalt felaktiga och det fuskas i alla moment... De lämnar slutkunden i kaos och är väldigt snabba med att hota om rättsliga åtgärder, vilket tydligen verkar fungera för många....

I stort sett dagligen tillkommer det nya dåliga recensioner som försvinner efter någon dag... (vet att han hotar med diverse saker tills dess att recensionen försvinner)....

Är det någon mer som råkat ut för Göttsche Entreprenad?
På vilket sätt har företaget lurat och förstört för er?

MVH

Vad står det om F-skatt på den fakturan du har fått?
Citera
2022-01-02, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde

Vad är detta för skitsnack! Såklart besvarar och bemöter en kritik mot sin firma oavsett forum
Citera
2022-01-02, 18:32
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Att kontrollera om den man anlitar har f-skatt är väl det första man gör...

TS kan ju iofs hoppas att det står på fakturan att de innehar f-skatt om den är utställd efter återkallandedatumet. Då får han lite påtryckningsmedel eftersom att det är brottsligt.
Citera
2022-01-02, 18:38
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Citat:
Hej!

Det finns mer bakom detta än vad som står online eller på myndighetens sida, detta är något som företaget vet, information som inte publiceras eller läggs ut enligt GDPR kommer aldrig ni utanför få se, det försegår alltid mer bakom kulisserna för varje person eller företag än vad myndigheterna lägger fram!

Allt kommer att uppdateras snarast där vi har vår F-skatt.

Bästa hälsningar

William Göttsche

Jadu Wille. Antingen har du inte deklarerat för den enskilda firman eller så har du skulder till Skatteverket. Mest troligt är väl både och. Beslutet är för övrigt offentligt och kan begäras ut av vem som helst imorgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in