Citat:
Ursprungligen postat av
Shizukesa
Bobur Sattarov(Sattarov_Bobur) - Шахматный профиль - Chess.com
https://www.chess.com/ru/member/sattarov_bobur
Men du, släpp den här efternamnautismen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Magnet83
Förmodligen har det varit "dåligt sex" och/eller att hon känt sig pumpad och dumpad och därigenom velat hämnas på honom. Hur som helst har jag svårt att se att det skulle uppfylla rekvisiten för våldtäkt även om allt bara är spekulationer i dagsläget. Det finns ingen info om vem målsägande är? Jag skulle bli väldigt förvånad om det inte är nåt handtatuerat partyluder som är lite väl förtjust i både sprit och ladd. Förstå mig rätt nu; det är ju inte så att spännblattar som Josef Loco är särskilt förknippade med egenskaper som intelligens, impulskontroll och konsekvenstänk, så det går ju inte bara ta för givet att han är oskyldig. Samtidigt är dessa egenskaper inte så starka hos de kvinnor som brukar försätta sig i sådana här situationer och bli "våldtagna" på de mest långsökta och osannolika sätt heller. Vet inte om du kommer ihåg hela härvan med Göran Lambertz och den där slinkan som anklagade honom för våldtäkt och allt vad det var? Bara ett av otaliga exempel.
Ett bra förhållningssätt är Ockhams rakkniv. Den säger i alla fall mig att det är ett troligare scenario att det är något psykiskt instabilt fylleluder som vill hämnas/jävlas för att hon ångrar sig. Snarare då än att en namnkunnig casanova med väldigt hög igenkänningsfaktor i sina kretsar, ska göra sig besväret att våldta någon brud när han inte har några som helst problem att få ligg, och nästan garanterat kommer att få problem med lagen på grund av handlingen. Varför man ens skulle välja att begå våldtäkt på en pub (där sannolikheten för att åka dit är astronomisk) och hur det ens praktiskt skulle gå till låter jag andra läsare spekulera om...
Bra inlägg. Nej jag kan inte minnas att jag läst om Göran Lambertz, ge gärna en kort sammanfattning?
Ockham's rakkniv är förstås en bra vägledning i det här fallet och i många andra fall. Och de handtatuerade partyluderna är verkligen livsfarliga och alla män bör hålla sig borta från dessa psykfall, lol. Visst, de ger ju fitta lätt och så, men oförmögna att förstå att de inte är frumaterial så blir de bittra så fort de inser att ingen man är intresserad av dem mer än one night stand, och därefter kommer det våldtäktsanmälan ganska fort. Jag skulle inte bli förvånad om något liknande hände i Josef Loco fallet.