2022-01-01, 17:36
Medlem
Jag har fått lite ny info idag som kan vara intressant. E fick samtal innan skjutningen och personen som försökte nå hnm ska ha varit En medlem i dödspatrullen, jag ska försöka få fram namnet. Men antagligen kan det vara en viktig del av utredningen
Citera
2022-01-01, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tirianen
Jag har fått lite ny info idag som kan vara intressant. E fick samtal innan skjutningen och personen som försökte nå hnm ska ha varit En medlem i dödspatrullen, jag ska försöka få fram namnet. Men antagligen kan det vara en viktig del av utredningen

Kan det vara s.favela? Om jag inte är helt fel ute var väl han en av de första som bekräfta på insta att det var Nisse det rörde sig om. Eller det kanske inte va han
Citera
2022-01-01, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trammtorsk
Kan det vara s.favela? Om jag inte är helt fel ute var väl han en av de första som bekräfta på insta att det var Nisse det rörde sig om. Eller det kanske inte va han
Jag håller på att fiska i saken. Det ända jag vet just nu är att någon från DP ringde honom många gånger innan mordet.
Citera
2022-01-01, 18:11
Medlem
Citat:
Jag håller på att fiska i saken. Det ända jag vet just nu är att någon från DP ringde honom många gånger innan mordet.

Allt du skrivit står redan långt tillbaka i tråden. Det skulle ringts till N från Dp och erbjuda han beskydd, om han tackade nej skulle han bli skjuten eller liknande.
Citera
2022-01-01, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broncovich
Jag fattar vad du menar, men läs mig igen.. Nisse hade inte det i sig. Han var inte kapabel till att klippa Haval. Och därför inte lika mkt värd för dom andra grabbarna.
Han ville få det till det via sina texter, men så var inte verkligheten.
Men kolla hans grabbar då? Hur lojala var dom mot honom när han blev kidnappad?

Btw har aldrig sagt han blivit utslängd från sin ort för han va svenne, utan det jag sa var att han fick mycket hat pga av det.. från många håll
stemmer i
Citera
2022-01-01, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Som bekant var Nils trots sin ungdom grovt kriminell. Men var han någonsin åtalad för något?

Ja man får inte glömma att han va ett kriminellt svin också! Lätt att man bara tänker på Einar som en artist.
Citera
2022-01-01, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes
Ja man får inte glömma att han va ett kriminellt svin också! Lätt att man bara tänker på Einar som en artist.

Fick reda på att du gick snack om vilka som blivit rånade av honom, och att det förstås var lite status. Men tydligen blev det så många rånoffer till slut, att han inte kunde ha gjort att mycket mer än bara råna dagarna i ända.
Citera
2022-01-01, 19:29
Medlem
Citat:

Det har väl pratats om i tråden redan innan, att de samtalet eventuellt var till/med/från Se**e. 🤷🏻‍♂️

Sen är det egentligen inte konstigt att man pratar i telefon. Är nog många som blivit jappt som nyligen varit i telefonen med någon. Behöver ju inte betyda att det har med varandra att göra.. Har skrivits så mkt piss i msm, men betyder ju inte att allt som händer har ett samband
Citera
2022-01-01, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pogbasshoes

Man får inte glömma bort att han faktiskt bara var ett barn. Jag säger barn just för att han hade bara hunnit vara 19 i någon månad. Så i princip kan man säga att han var 18. Och när jag tänker tillbaka på när jag själv var 18, herregud. Är idag närmare 30. Och alltså, när man är i den åldern så tänker man fortfarande inte klart. Det är ju bara att tänka efter själv, saker som du hade gjort i den åldern, alltså ”hyss” och sånt. Hade du gjort likadant idag när du är 30? Jag gissar på att svaret är nej. Självklart får man ju stå för sina egna handlingar, men jämför jag mig själv nu och då så är det ju stor skillnad på ens tankesätt och syn på livet. I den åldern kan det fortfarande anses som coolt och häftigt med det kriminella.

Och säga vad man vill om honom och vad han har gjort, men jag är ganska säker på att han själv aldrig skulle kunna mörda någon. Där har vi en stor skillnad om vi jämför med dom riktigt grovt kriminella.
Vi har ingen aning om hur han hade varit om han hade fått växa upp och bli en man. Jag har ju hört rykten på att han faktiskt ville bort från det där livet och flytta närmare Göteborg.

Nej, oavsett vad han har gjort tidigare i sitt liv så är detta fruktansvärt och ska inte behöva hända någon. En fruktansvärt talangfull människa har lämnat oss alldeles för tidigt. Jag hoppas bara att hans närstående finner någon slags styrka i allt detta. Vila i frid.
Citera
2022-01-01, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kex.1
Man får inte glömma bort att han faktiskt bara var ett barn. Jag säger barn just för att han hade bara hunnit vara 19 i någon månad. Så i princip kan man säga att han var 18. Och när jag tänker tillbaka på när jag själv var 18, herregud. Är idag närmare 30. Och alltså, när man är i den åldern så tänker man fortfarande inte klart. Det är ju bara att tänka efter själv, saker som du hade gjort i den åldern, alltså ”hyss” och sånt. Hade du gjort likadant idag när du är 30? Jag gissar på att svaret är nej. Självklart får man ju stå för sina egna handlingar, men jämför jag mig själv nu och då så är det ju stor skillnad på ens tankesätt och syn på livet. I den åldern kan det fortfarande anses som coolt och häftigt med det kriminella.

Och säga vad man vill om honom och vad han har gjort, men jag är ganska säker på att han själv aldrig skulle kunna mörda någon. Där har vi en stor skillnad om vi jämför med dom riktigt grovt kriminella.
Vi har ingen aning om hur han hade varit om han hade fått växa upp och bli en man. Jag har ju hört rykten på att han faktiskt ville bort från det där livet och flytta närmare Göteborg.

Nej, oavsett vad han har gjort tidigare i sitt liv så är detta fruktansvärt och ska inte behöva hända någon. En fruktansvärt talangfull människa har lämnat oss alldeles för tidigt. Jag hoppas bara att hans närstående finner någon slags styrka i allt detta. Vila i frid.

Håller helt med dig. Jag tror att med åldern så inser man saker som yngre inte gör, därför är en del snabba att döma.

Jag tror också att han hade tagit sig bort från allt det där om han fått fortsatt växa och bli vuxen på riktigt.
Det sågs nog inte med blida ögon av de kriminella som ville behålla honom som guldgås....
Citera
2022-01-01, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kex.1

När man är 18 vet man att det är fel att knivhugga folk och köra bil påverkad! Hade han fortsatt hugga folk så hade han antagligen dödad någon tillslut.
Citera
2022-01-01, 20:01
Medlem
Citat:

Du har ju skrivit exakt samma sak tidigare i tråden så tror inte du har fått den här infon idag som du skriver? möjligtvis att du trollar för du behöver ingen hemlig källa för att veta det du vet? Kom med något som är intressant som vi utan "källor" inte vet då lyssnar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in