Citat:
Ursprungligen postat av
Pogbasshoes
Ja man får inte glömma att han va ett kriminellt svin också! Lätt att man bara tänker på Einar som en artist.
Man får inte glömma bort att han faktiskt bara var ett barn. Jag säger barn just för att han hade bara hunnit vara 19 i någon månad. Så i princip kan man säga att han var 18. Och när jag tänker tillbaka på när jag själv var 18, herregud. Är idag närmare 30. Och alltså, när man är i den åldern så tänker man fortfarande inte klart. Det är ju bara att tänka efter själv, saker som du hade gjort i den åldern, alltså ”hyss” och sånt. Hade du gjort likadant idag när du är 30? Jag gissar på att svaret är nej. Självklart får man ju stå för sina egna handlingar, men jämför jag mig själv nu och då så är det ju stor skillnad på ens tankesätt och syn på livet. I den åldern kan det fortfarande anses som coolt och häftigt med det kriminella.
Och säga vad man vill om honom och vad han har gjort, men jag är ganska säker på att han själv aldrig skulle kunna mörda någon. Där har vi en stor skillnad om vi jämför med dom riktigt grovt kriminella.
Vi har ingen aning om hur han hade varit om han hade fått växa upp och bli en man. Jag har ju hört rykten på att han faktiskt ville bort från det där livet och flytta närmare Göteborg.
Nej, oavsett vad han har gjort tidigare i sitt liv så är detta fruktansvärt och ska inte behöva hända någon. En fruktansvärt talangfull människa har lämnat oss alldeles för tidigt. Jag hoppas bara att hans närstående finner någon slags styrka i allt detta. Vila i frid.